Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Rumak -  07 mar 2016, 18:15
 pomorskie
#218877
Kris_6 pisze:Dzisiaj podczas delikatnej jazdy w korku i delikatnym depnieciy na gaz pojawił się błąd emmision workshop. Podejrzewam że być może jest to wina zaworu egr lecz wiadomo bez podłączenia do komputera i sprawdzeniu błędu to trochę czarowanie. Samochód wogole nie stracił na mocy móc jest taka sama jak przed pojawieniem się konttolki. Pytanie czy jakby to był zawór egr to można bez żadnych kobsekfencji z tym jeździć czy są jakieś skutki uboczne? Nawet po depnieciy damochod wiadome jak to diesel lekko zadymi ale to jest sladowa ilość dymu.
A zobacz jak ze wspomaganiem hamulców czy po kilkukrotnym niewciskaniu pedału hamulca nie robi sie on twardy ?? Mi Komunikat Emission Workshop wywalił gdyż miałem uszkodzony wężyk idący od serwa do pompy vacum. Wówczas egr nie jest odpowiednio sterowany (nie otwiera sie dostatecznie) i pojawia się błąd. Do tego był oczywiście brak wspomagania hamulców.
By Kris_6 -  08 mar 2016, 11:36
 podkarpackie
#218995
Nie hamulec nie twardnieje ani nie jest miękki. Samochód odpala normalnie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Tak jak pisałem wyżej spadku mocy nie stwierdziłem turbo laduje normalnie.
Awatar użytkownika
By Trillest -  24 sie 2017, 0:40
 dolnośląskie
#256091
Witam,

2.0 TDI BKD 4MOTION 2005/6r
S
troma górka, duże obroty i na blacie wyskoczył napis "Emission Workshop"

Świeci się tylko kontrolka od silnika.
EGR czyściłem, skasowałem błąd i znowu się zapaliło. Ta okrągła klapka w środku EGR cała, po przekręceniu odbija.

Co tu zrobić, żeby się nie świeciło :unsure: ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2017, 11:50 przez Trillest, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Trillest -  25 wrz 2017, 11:54
 dolnośląskie
#257247
U mnie również przyczyną był EGR :ok:

Sprawdzałem przekładając z Golfa 1.9 TDI BXE. Błąd nie wyskoczył.

I taka ciekawostka. EGRy są identyczne, przepustnica z BXE nie pasuje do 2.0 BKD. Przepustnica porzez swój kształt, nie pozwala przykręcić dwoma śrubami metalowej rury do egr.
Awatar użytkownika
By Karl -  17 sie 2018, 17:58
 pomorskie
#267474
Hej mam ten sam problem. Dziś podczas jazdy włączyła się kontrolka check engine oraz informacja EW. Mocy nie stracił, nie ma problemów nawet przy dużych obrotach. Zauważyłem na postoju nie równa pracę silnika, co jakiś czas trzesie buda. Słyszę też dziwne styki przy kolektorze, nie jest to walenie, raczej lekkie syczenie że stukaniem, a przy dodawaniu gazu, ciągnie jak odkurzacz, jak jak bym miał filtr stożkowy, a mam oryginał. Po godzinie pojechałem w dwa miejsca i kontrolka zgasla. Może ktoś ogarnia co to może być? Egr, przepustnica, cewka? Dodam że przewód dolotowy był wymieniany na nowy z ASO.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 sie 2018, 20:35
 śląskie
#267486
Problem masz podobny ale nie ten sam. Kolega wyżej pisze o silniku BXE a ty masz BSE. Nie podłączyłeś vcds-a ale widzę, że masz tą samą przypadłość co ja. Jest to najprawdopodobniej błąd ubogiej mieszanki. Jak sobie z tym poradzić znajdziesz na forum ale od razu ci powiem, że sprawa jest ciężka.
Awatar użytkownika
By Karl -  19 sie 2018, 8:45
 pomorskie
#267516
Zobaczymy jak mój mechanik to rozwiąże. Mówi że to znana przypadłość i że to cewka, sprawdzi to i dam znać jak to rozwiązał. We wrześniu jadę do Polski więc będzie hardcoreowy test :wall:

Dodano po 1 dniu 22 godzinach 22 minutach 4 sekundach:
Powiem wam że tu mnie jest chyba większy problem. Ostatnio z tyłu przepalila mi się żarówka, wymieniłem. Wczoraj poszła przednia pozycyjna, dziś znowu świeci do tego problem z kontrolna EW, czasami mi się włącza kontrolka ESP, i nie raz mam problem z szybami. Jak chce zamknąć to się otwiera całkowicie i dopiero wtedy mogę ją zamykać. Miał ktoś coś podobnego?