Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By robbson -  28 lis 2010, 17:50
 małopolskie
#32896
Niedawno wymienialem plyn hamulcowy. Do tego celu zakupilem najtanszy spryskiwacz cisnieniowy:

Obrazek

+ instrukcja jak wszystko poskladac:
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm

Jest to szybki i tani sposob na wymiane plynu / odpowietrzenie ukladu.
Odciagamy stary plyn ze zbiorniczka, nastepnie zalewamy nowym plynem, napelniamy spryskiwacz plynem, zakrecamy zmodyfikowany korek z wezykiem do zbiorniczka (starajac sie go wczesniej wypelnic plynem) i pompujemy do ok 1bara. Teraz mozemy spokojnie, po kolei odkrecac odpowietrzacze na poszczegolnych zaciskach i spuszczac stary plyn. Co jakis czas sprawdzajac cisnienie i poziom plynu w spryskiwaczu (wymiane zaczynamy od zacisku polozonego najdalej od zbiorniczka). Nie zapominamy rowniez o sprzegle.

U mnie dodatkowo musialem wymienic wysprzeglik sprzegla (piszczal) - w takiej sytuacji, gdy uklad sprzegla zostanie zapowietrzony, jedynym sposobem odpowietrzenia jest podlaczenie wezyka do zaworu odpowietrzajacego wysprzeglika, calkowite odkrecenie zakretki zbiorniczka plynu hamulcowego i przepompowanie plynu od wysprzeglika do zbiornika - trzeba uwazac, zeby plyn sie nie przelal ze zbiorniczka. Dziala 100%
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  02 gru 2010, 15:41
 kujawsko-pomorskie
#33159
Przy okazji tego postu chcę Cię zapytać w jaki sposób piszczał ten wysprzęglik.
U mnie słychać takie piśnięcie kiedy zmienię bieg i puszczam sprzęgło. Piśnięcie to słychać kiedy zmiana biegów następuje szybko co pociąga za sobą szybkie puszczenie sprzęgła. Kiedy zmianę biegów robię wolno tego nie słychać.
Czy wymiana wysprzęglika jest skomplikowana i jakie to koszty ?
Jeżeli sam go wymieniałeś to może opisz jak to robiłeś i gdzie kupiłeś wysprzęglik.
By robbson -  02 gru 2010, 20:29
 małopolskie
#33174
Tu jest rodzaj pisku:

z wylaczonym silnikiem

http://www.youtube.com/watch?v=vsrhILlwKXs

z wlaczonym

http://www.youtube.com/watch?v=L7LqfUUr3Mk

Co do samej wymiany, koszt nowego wysprzeglika u dilera to pewnie cos ok 250pln (ja zalozylem uzywany ale z pewnego zrodla) ale napewno mozna znalezc taniej w necie. Sama wymiana nie jest skomplikowana, ja wymienialem sam:

Opis dla 1.6 fsi (w innych silnikach bedzie podobnie):
Na poczatek musimy sciagnac plastikowa obudowe silnika, nastepnie wyciagnac akumuklator i odkrecic podstawe do ktorej jest przymocowany (3 sruby) - te kroki maja na celu ulatwienie dostepu do wysprzeglika. Teraz mozna przystapic do samej wymainy wysprzeglika: odkrecamy dwie sruby mocujace (chyba 12-stki), odpinamy zawleczke przewodu plynu hamulcowego i przekladamy przewod wraz z gumowa uszczelka do nowego wysprzeglika + zakladamy zawleczke i montujemy w odwrotnej kolejnosci. Odpowietrzamy uklad i gotowe (do prawidlowego odpowietrzenia ukladu niezbedny jest powyzszy ''sprzet''). Po ponownym podlaczeniu akumulatora i zapaleniu silnika zapali sie kotrolka wspomagania i wylaczonego esp - nalezy przejechac kilka metrow i wszystko wroci do normy.

Ps. przyczyna pisku/zgrzytu moze byc zapowietrzony uklad, stary plyn hamulcowy, sam wysprzeglik lub lozysko dociskowe sprzegla.
By robbson -  03 gru 2010, 19:15
 małopolskie
#33230
Jeszcze mala uwaga dot. wymiany plynu hamulcowego, jak wiemy nalezy wymieniac min co 2 lata, poza oczywistymi powodami jest jeszcze jeden dosc istotny - w naszych autach (a takze innych z grupy vag) zamontowana pompa ABS posiada wade konstrukcyjna polegajaca na korozji stykow czujnika cisnienia (jest on zanuzony w plynie hamulcowym - z czasem plyn pochlania wilgoc i to ona jest tego powodem). W momencie awarii pojawia sie kontrolka esp i wtedy albo wymiana albo regeneracja... Regularna wymiana uchroni nas przed tym.
By arianm -  17 sty 2011, 19:08
 mazowieckie
#35711
Przeglądam rady dotyczące wymiany płynu hamulcowego i doszedłem do tego wątku .
Metoda wymiany opisana przez autora wątku jest prosta i łatwa , można ją zmodyfikować
pod kątem wytworzenia ciśnienia -np sprężarka ,ale to nie istotne.
Wątpliwości jakie mi się nasuwają to efekt jaki uzyskujemy , nazwe go połowiczny .
Jak wiadomo zaworek odpowietrzający z racji zadania jakie spełnia, znajduje się na górze
cylinderka .przewód doprowadzający płyn nieco poniżej lub z boku . ( w golfie nie sprawdzałem)
Dalej można by nic nie pisać ,a wzasadzie nic pewnego napisać nie można .Bo nie rozbierałem
cylinderka po wymianie plynu przez odpowietrznik ,dlatego można się tylko domyślać
jak przebiegł proces wymiany płynu w cylinderku .
Całe " badziewie " łącznie ze skondensowaną wodą , opiłkami i wszystkim co cięższe od
nowego płynu nadal zostało w "swoim " miejscu -znaczy się w cylinderku .

Dlaczego o tym pisze - Otórz chcę ostudzić zadowolenie wynikające z faktu takiej
wymiany płynu i poddać temat do dyskusji .
Oczywiście zgadzam się z każdym kto powie że lepiej tak niż wcale .Dość "dawno "
przy innym aucie chcąc mu zrobić dobrze -hamulcom ,robiąc wymiane właśnie w ten sam
sposób -przez odpowietrznik ,zwiękrzyłem skuteczność wymiany stosując prosty zabieg
polegający na wciśnięciu do maximum tłoczków w cylinder każdego zacisku . Ale i po takim zabiegu o całkowitej wymianie trudno powiedzieć .
By mkapilkr -  06 maja 2018, 11:28
 lubelskie
#264606
Przepraszam ale jak wymienić płyn DOT 4 w układzie wysprzeglika
Dotyczy silnika BSE 1,6 mpi
Wymieniłem w układzie hamulców i został mi wysprzęglik
Na górze wysprzeglika jest zawór z PCV odkręciłem go troszkę nałożyłem wężyk i kazałem koledze pompować sprzęgłem lecz nic nie leciało "żadnego płynu"
Czy to trzeba robić podciśnieniem ?
#265764
Ja ostatnio się bawiłem w odpowietrzenie wysprzeglika. Demontujesz akumulator i jego obudowę, dolot z obudową filtra żeby mieć dobry dostęp do odpowietrznika.
Ja odkrecilem wysprzeglik ze skrzyni by mieć możliwość manipulować tloczkiem. Pedał sprzęgła podnosisz do góry nakladasz przewód na odpowietrznik wysprzeglika i odkrecasz. Ja czekałem aż grawitacyjne płyn wyrównać poziom do zbiorniczka, później kilka ruchów wysprzeglikiem, następnie kilka ruchów pedałem sprzęgła. Zakrecasz odpowietrznik, skrecasz wszystko i gotowe.
By mkapilkr -  17 cze 2018, 21:05
 lubelskie
#265822
Cały sęk polega na tym że rurka prowadząca do wysprzęglika od zbiorniczka jest wyżej a nie na samym dnie
Wiec musisz miec cały czas pełny zbiornik z plynem dot4
Zerknij sobie jest po prawej stronie i jest mniej weicej w połowie zbiornika
Jak płyn zejdzie do tego stopnia to się zapowietrzy.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  28 paź 2019, 7:41
 śląskie
#278008
wojtas4589 pisze:
27 paź 2019, 21:18
Czy przy odpowietrzaniu wysprzęglika strzykawką (czyli zasysaniu płynu przez odpowietrznik ) pedał sprzęgła ma być wciśnięty czy jest to obojętne?
Próbowałem w taki sposób odpowietrzyć sprzęgło i powiem ci, że nie mogłem zassać ani kropli płynu. Nie wiem czy tak jest w każdym VW, a ja robiłem to w Passacie, ale wydaje mi się, że tam był odpowietrznik kierunkowy to znaczy przepuszczał jedynie wtłaczany płyn. Strzykawkę miałem dość solidną. Dopiero udało mi się odpowietrzyć wężykiem tj. lewy zacisk/wysprzęglik.