Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By fredric -  29 cze 2011, 22:56
 mazowieckie
#46774
Decyzja zapadła będzie większa dmuchawka i jak na razie padło na dmuchawkę z BMN.
Na alledrogo za 1300zł są z niewielkim przebiegiem np. http://moto.allegro.pl/turbina-turbospr ... 74220.html" onclick="window.open(this.href);return false; tylko potrzeba do tego jeszcze reszta rur i połączeń.
Może ktoś z was mi podesłać poglądowy rysunek z numerami części jak wygląda turbo w silniku BMN, zawsze byłoby łatwiej.
Mam plan na troszkę ponad 200ps zobaczymy czy się uda. Montaż będzie we własnym zakresie a strojenie jeszcze nie wiem albo masters albo commpoty bo coraz lepsze opinie słyszę.
Wszystkie sugestie mile widziane no może poza sprzedaj i kup se bmn albo gti.
Awatar użytkownika
By fredric -  03 lip 2011, 10:01
 mazowieckie
#46943
Mett z tego co dopytałem to bmn miał oznaczenie w pasku bmr.
Turbawki wyglądają tak samo.
Na dzień dzisiejszy jestem po wstępnym rozpoznaniu co i jak.
Największym problemem jest to że turbo bmn jest odwrócone do góry co że tak powiem będzie powodowało spore przeróbki związane z dolotem i wydechem. No i te od bmn mają dodatkowe wyjścia na dpf. Mam mały pomysł ale to na razie faza testów jak zadziała to opiszę co i jak. Kwestia przewodów olejowych jest do spokojnego obejścia, niedaleko mam produceta zbrojonych przewodów gumowych do koparek więc zrobią co chcę. Reszta to wydech i węże do ic.
Awatar użytkownika
By fredric -  03 lip 2011, 14:05
 mazowieckie
#46956
Oglądałem parę już turbawek i żadna nie pasuje bez przerabiania. Te od 170KM są odwrócone do góry a w tym miejscu w bkd jest taka mała chłodniczka do spalin więc tak czy siak będzie trzeba krzesać iskry. Co ciekawe widziałem 2 sztuki od bmn i brd i jedna miała śruby w linii prostej do kolektora a druga po skosie. Koleś pokazał nam też od bkd dla przykładu i jego bkd miała śuby w linii prostej a u mnie są po skosie hehe. Jest zabawa na całego......... z mniej inwazyjnych pomysłów to regeneracja mojej bkd i wsadzenie wirnika od bmn. Turbo BMN i BKD wyglądają identycznie.
Kris jutro dzwonię :mrgreen:
Mam na oku w mojej okolicy za tysiaka od BMN z 50tyś przelotem.
Awatar użytkownika
By team-am -  03 lip 2011, 15:05
 łódzkie
#46957
Skoro ma być rzeźba to może GT22 :?: 8) Tylko wydech bedzie jeszcze ograniczać. Rok temu zastanawialem sie nad podobnym modem ale po przeliczeniu przyrostu mocy do ceny i obecnej mocy u siebie dałem sobie spokój.
By krisv -  03 lip 2011, 18:31
 mazowieckie
#46962
Wlasnie jesli juz rzezbisz to odrazy pozbadz sie cat a ( katalizatora ) ja swojego wczoraj wycielem :) odrazu turbawka lzej oddycha :) i troche szybciej wstaie i dluzej ciagnie : )
By krisv -  03 lip 2011, 19:35
 mazowieckie
#46965
Jak najbardziej :) zresztą wpakowałem nowa turbinę od ASZa 130 konnego.u mnie akurat katalizator nie byl zapchany bo smigam w miare dynamicznie:) ale teraz turbinka ma napewno lzej :)
Awatar użytkownika
By fredric -  03 lip 2011, 20:35
 mazowieckie
#46966
Słuchajcie jeżeli uda mi się obrócić turbo to koszty prawie żadne nie licząc turbo.
Koszt turbiny to jakieś 1000-1300zł do tego trzeba będzie dorobić przewody olejowe jakieś 300zł.
Najdrożej wyjdzie nowy soft bo pewnie jakieś 1500zł czyli powinno wszystko zamknąć się w 3tys.
Za 3 tyś będzie pewnie jakieś 200+ celuję w 210KM. Każda inna przeróbka na BigTurbo to okolice 5tyś.
No i na BT jest 240-250 a przy takiej mocy napęd na przednią ośkę nie za bardzo ogarnia.
Awatar użytkownika
By fredric -  03 lip 2011, 23:06
 mazowieckie
#46975
krisv pisze:Przy tej turbince mozesz liczyc na 200+ ( ale konie nie sa najwazniejsze w TDI ) moj znajomy na ori 170tce zrobil 440 NM i to juz rwie mocno asfalt :)
400 NM to spokojnie i bez zbędnego ciśnienia będzie :mrgreen: ale oczywiście wszystko na zasadzie bezpieczny program 8)
Awatar użytkownika
By fredric -  04 lip 2011, 10:25
 mazowieckie
#46980
No i jeszcze nie zacząłem krzesać iskier a już pierwsze problemy.
Zestrojenie auta :?
masters-powiedział abym poszukał innego tunera nie podejmie się strojenia na moich podzespołach nadmienił że bkd przy mocy 200KM się topi hehehehehehe
v-tech- 2500zł
compoty- za 5tys z ich gratami
Może ktoś z was zna miejsce gdzie na spokojnie mi to zrobią i nie będą pękać???

Trochę mnie zdziwiło że nie chcą stroić i lekka wymówka na temat gwarancji i że coś z rurami że będą spadać.
Tak na logikę jeżeli sam robię mechanikę to nie będę dzwonił do elektryka że mi koło odpadło bo mi żarówkę zmieniał.
Gwarancja na program??? Że znaczy co?? Robi program i jak dobrze zrobiony to słabe ogniwa będą z mechanicznej strony a tego nie robili tylko ja.Zderzyłem się z naszym polskim podejściem nie da się nie opłaca się po co.
Ręce opadają :(