Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Danielo -  04 lip 2011, 12:28
 dolnośląskie
#46986
fredric pisze:No i jeszcze nie zacząłem krzesać iskier a już pierwsze problemy.
Zestrojenie auta :?
masters-powiedział abym poszukał innego tunera nie podejmie się strojenia na moich podzespołach nadmienił że bkd przy mocy 200KM się topi hehehehehehe
v-tech- 2500zł
compoty- za 5tys z ich gratami
Może ktoś z was zna miejsce gdzie na spokojnie mi to zrobią i nie będą pękać???

Trochę mnie zdziwiło że nie chcą stroić i lekka wymówka na temat gwarancji i że coś z rurami że będą spadać.
Tak na logikę jeżeli sam robię mechanikę to nie będę dzwonił do elektryka że mi koło odpadło bo mi żarówkę zmieniał.
Gwarancja na program??? Że znaczy co?? Robi program i jak dobrze zrobiony to słabe ogniwa będą z mechanicznej strony a tego nie robili tylko ja.Zderzyłem się z naszym polskim podejściem nie da się nie opłaca się po co.
Ręce opadają :(
wszystko sie da ;) ale widocznie tuner nie ma zaufania co do czesci ktorych sam nie montowal i dlatego nie podejmuje sie takiej roboty :idea: mogles w sumie pociagnac dalej rozmowe i zaproponowac oswiadczenie ze w razie jakis klpotow nie bedziesz roscil zadnych pretensji do firmy XYZ. pozdro !
Awatar użytkownika
By fredric -  04 lip 2011, 12:50
 mazowieckie
#46987
Danielo pisze: wszystko sie da ;) ale widocznie tuner nie ma zaufania co do czesci ktorych sam nie montowal i dlatego nie podejmuje sie takiej roboty :idea: mogles w sumie pociagnac dalej rozmowe i zaproponowac oswiadczenie ze w razie jakis klpotow nie bedziesz roscil zadnych pretensji do firmy XYZ. pozdro !
Po co cokolwiek pisać jak i tak żaden z nich nie da gwarancji bo na co???
Np compoty oferują zestaw za 5tyś z gwarancją??? Na co....... na turbo że się nie wysra??(a nawet ja się wysra nie z winy użytkownika to i tak nie uznają bo wciskać będą że nie umiesz szanować turbiny, wiedzą że udowodnienie jest prawie niemożliwe) Bo za podłączenia do wydechu to lekka przesada :lol: :lol: Przecież to logiczne że przy takiej usłudze gwarancja nie istnieje na elementy mechaniczne.

W sumie źle zacząłem rozmowę bo powinienem nic nie mówić o zmianie turbo i pojechać na zwykły soft.

A teraz po całości widocznie im mało albo nie widzą w tym zarobku a to bardzo dziwne.
Nowy soft to koszt około 1500zł i 45minut roboty no chyba że przy takiej zmianie trzeba coś więcej porobić, oczywiście nie brudząc rąk.
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 lip 2011, 15:36
 wielkopolskie
#47008
fredric pisze: Nowy soft to koszt około 1500zł i 45minut roboty no chyba że przy takiej zmianie trzeba coś więcej porobić, oczywiście nie brudząc rąk.
dużo więcej czasu to zajmie niż 45 minut
tunerzy nie chcą się podjąć strojenia bo nie są pewni co tam w aucie będzie porobione i jak
Awatar użytkownika
By fredric -  05 lip 2011, 23:16
 mazowieckie
#47050
Ogólnie z linków tema-am firma z wro powiedziała jako jedyna że nie widzi problemu aby zestroić autko.
Jak fura wybuchnie na rolkach to bedzie ze tuner zle zrobil ;)
Jak myślisz jakby twój gti przy robieniu programu z serii wybuchł to zapłaciliby??
By antoś -  06 lip 2011, 1:46
 łódzkie
#47052
jak zwykle najwazniejsze jest to zeby bylo jak najtaniej. 5 tys to duzo? To podlicz sobie nowe turbo, soft, spawanie Dp i innych rurek do turbo, uszczelek i innych nieprzewidzianych wydatkow. Pomysl ze to moze trwac kilka dni i ponownie zadaj sobie pytanie czy to duzo.
Awatar użytkownika
By fredric -  06 lip 2011, 9:54
 mazowieckie
#47053
Właśnie sobie to przeanalizowałem i 5tyś to za dużo a cały proces mechaniczny ogarnę z moim mechanikiem max w 2 dni i to już z browarem wieczorem i obiadkami. Oglądałem wszystko dokładnie i zrobiliśmy wstępny plan jak i co miałoby być poprowadzone, nie bez powodu zanim ruszę cokolwiek rozglądam się i sprawdzam czy będzie pasowało i ewentualne problemy i koszty. W kwestii cen to nie wiem ile kosztuje nowe turbo od BMN-a ale mogę mieć prawie nowe ze sprawdzonych źródeł za 1000-1300zł co jest dosyć dobrą ceną.Na tym wielkie koszty związane z mechaniką się niestety kończą bo spawanie i kawałki rur to przysłowiowe parę stówek wyjdzie. Cały problem jest ze strojeniem auta którego nie jestem w stanie sam zrobić.
Siedzę w branży usługowej i jak coś robię od 5lat to z roku na rok jestem bardziej doświadczony i co za tym idzie robię to szybciej. Z tego co wiem nie jestem jedynym co przerabiał turbo w BKD na BMN co za tym idzie?????
Poza tym jak to w branży bywa nasz klient nasz pan.........zlecam wykonanie usługi(nawet jak jest absurdalna tylko informuję klienta o potencjalnym problemie potem) i za nią płacę jak już pisałem na własne ryzyko(bo jakiejkolwiek gwarancji nie ma mowy).Temat uważam za wyczerpany na dzień dzisiejszy czekam aż firmy ochłoną.

Antoś w imię czego mam zapłacić 5tyś jak można to samo mieć za 3tyś, jakby była różnica 500zł czy 800zł to na bank zrobiłbym na nowym ale 2tysiaki to już sporo

No i aby nie było że czepiam się w kwestii tych 5tyś compotów wręcz przeciwnie uważam że są zajebiści i robią świetną robotę, ale w tej kwestii nie zgadzam się z ich podejściem.
By antoś -  06 lip 2011, 11:25
 łódzkie
#47060
3 tysiace to Cie wyjdzie samo turbo i program. Masz do tego jeszcze koszt DP, olejowe, dolot i uszczelki. Nie madruje sie bo mialem montowane u siebie turbo brd do arl i wiem jakie sa koszta, bo modyfikacje byly bardzo podobne. Skoro pracujesz w branzy uslugowej to powinienes tez wiedziec ze oprocz materialow osoba wykonujaca usluge musi tez na niej zarobic, czego jak widze w swoich obliczeniach nie uwzgledniles.
Awatar użytkownika
By fredric -  06 lip 2011, 11:45
 mazowieckie
#47061
Nie liczę robocizny bo wykonam ją sam i w tej kwestii oszczędzam.
Antoś źle mnie zrozumiałeś nie mam nic do niech że sobie liczą za taką przeróbkę ale jak mogę zaoszczędzić to dlaczego nie??
A w kwestii usług to miałem na myśli że nikt nie chce zestroić auta.
By antoś -  06 lip 2011, 11:53
 łódzkie
#47064
No wlasnie, nie liczysz robocizny wiec nie mozesz sie dziwic ze cena z robocizna jest wyzsza niz bez:) kilka postow wczesniej pisales ze przesada jest kwota 5 tys gdzie Ty sam to zrobisz za 3 tys. A uwazam ze nie mozna tak porownywac szczegolnie ze Ty robisz to na uzywanej turbinie a Cs z tego co wiem wykonuje takie modyfikacje na nowych sprezarkach:) powodzenia, trzymam kciuki. Fajnie jest zrobic cos samemu ale nie ma co przy tym miec pretensji do tunerow:)
Awatar użytkownika
By fredric -  06 lip 2011, 12:40
 mazowieckie
#47071
Antoś cały czas o tym piszę że chcę zaoszczędzić bo nie warto wydać 5tyś jak można to zrobić za przysłowiowe 3tyś.
A w kwestii CS to oni robią na nowych gratach dlatego po części jest taka cena i ja to doskonale rozumiem.
Można to porównać do kupna używanych felg, płacisz mniej a ryzyko że spawana albo krzywa, wulkanizator sprawdza i cię informuje że będzie bicie ale decyzja należy do ciebie.
Problem nie jest w częściach a w zestrojeniu a raczej że nie chcą tego zrobić.
By antoś -  06 lip 2011, 12:53
 łódzkie
#47073
Przyznam Ci ze im sie nie dziwie bo widzialem kilka samorobek osob bez doswiadczenia i ja to bym sie bal czyms takim jechac zeby turbo nie odpadlo, albo wydech sie nie urwal nie mowiac juz o szczelnosci calego ukladu:) powodzenia w robocie i pamietaj zeby nie drutowac:-)
Awatar użytkownika
By fredric -  06 lip 2011, 13:09
 mazowieckie
#47074
Wiem jak jest na dzień dzisiejszy wstrzymam się do momentu jak nie dogadam się z którymś z bliższych tunerów na strojenie.
Bo do wrocka z kozienic w trybie awaryjnym nie uśmiecha mi się jechać.