Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By jabart -  08 cze 2007, 18:25
 -------
#5528
malydaras pisze:
jabart pisze:witam!
Fajna furka te q-line , gratulacje , mam nadzieje ze bedzie siê bezawaryjnie sprawowa³.
Zmieñ olej po 1500km mimo ze serwis mowi 15000 (zawsze turbo d³uzej po¿yje) a nie musisz robic tego w Aso tylko ewentualnie kup oryg filtrt oleju. Pamietaj o oleju specyfikacj± VW 505.01 chyba ze masz FAPA to 507
Dziêki, tez mam tak± nadziejê :lol:
czy to prawda, ¿e VW505.01 s± do wymiany co 15kkm, a VW506.01 s± do wymiany wg wskazañ? Zastanawiam siê, czy jest jaki¶ sens stosowania oleju VW506.01 przy ustawionych przegl±dach co 15kkm...

FAPa raczej nie mam
moim zdaniem tam gdzie jest turbo ,które mocno siê grzeje (i olej równie¿ ) to im czesciej tym lepiej, ja u siebie zmieniam co 10 ty¶ ale mam program na 180KM@380nM :twisted:
Awatar użytkownika
By Bruce -  08 cze 2007, 20:36
 mazowieckie
#5535
Olej oryginalny lany przez fabryke, ma najwyzszej jakosc parametry.
Ten olej musi spelniac najsurowsze normy, tak zeby silnik odpalil w minusowych temperaturach i dodatnich po dlugim okresie nieuruchamiania.
W sprawie olejow pisalem do Niemiec, do fabryki Vw.
Odpisali mi, zeby nie wymieniac oleju do 15.000 km.
Najlepszym olejem sa oleje fabryczne, lane tylko do nowych aut, uwazam, ze warto jest wykorzystac maxymalnie ten olej i jezdzic do 15.000km.
A pozniej wedle uznania.
Awatar użytkownika
By jabart -  09 cze 2007, 8:27
 -------
#5537
Bruce pisze:Olej oryginalny lany przez fabryke, ma najwyzszej jakosc parametry.
Ten olej musi spelniac najsurowsze normy, tak zeby silnik odpalil w minusowych temperaturach i dodatnich po dlugim okresie nieuruchamiania.
W sprawie olejow pisalem do Niemiec, do fabryki Vw.
Odpisali mi, zeby nie wymieniac oleju do 15.000 km.
Najlepszym olejem sa oleje fabryczne, lane tylko do nowych aut, uwazam, ze warto jest wykorzystac maxymalnie ten olej i jezdzic do 15.000km.
A pozniej wedle uznania.
Bruce czy wiesz do jakich temp rozgrzewa siê turbina?
By Mandi -  09 cze 2007, 13:13
 dolnośląskie
#5539
³adna sztuka :]
Awatar użytkownika
By PotaS -  09 cze 2007, 13:22
 warmińsko-mazurskie
#5541
zgadza sie ³adna sztuka ;) ¯yczê ci ¿eby s³u¿y³a jak najd³u¿ej :)
Awatar użytkownika
By Bruce -  09 cze 2007, 16:13
 mazowieckie
#5543
jabart pisze:Bruce czy wiesz do jakich temp rozgrzewa siê turbina?
Akurat nie mam turbo.
Wiem, ze w Dieslach silniki biora olej, nie obejdzie sie bez dolania oleju niestety juz niefabrycznego.
Tylko nie wiem co ma wspolnego temperatura turbiny z wymiana oleju przed 15.000 km, ktore zaleca producent czyli Vw'gen ?
Awatar użytkownika
By jabart -  09 cze 2007, 19:19
 -------
#5545
Bruce pisze:
jabart pisze:Bruce czy wiesz do jakich temp rozgrzewa siê turbina?
Akurat nie mam turbo.
Wiem, ze w Dieslach silniki biora olej, nie obejdzie sie bez dolania oleju niestety juz niefabrycznego.
Tylko nie wiem co ma wspolnego temperatura turbiny z wymiana oleju przed 15.000 km, ktore zaleca producent czyli Vw'gen ?
temp turbiny ma tyle do oleju ,¿e jest nim ch³odzona a rozgrzewa siê do 800 stopni :roll: wiec to jakby nieby³o "podpala " ten olej
Awatar użytkownika
By Bruce -  09 cze 2007, 20:46
 mazowieckie
#5548
jabart pisze:temp turbiny ma tyle do oleju ,¿e jest nim ch³odzona a rozgrzewa siê do 800 stopni :roll: wiec to jakby nieby³o "podpala " ten olej
To, ze olej chlodzi turbine to kiedys slyszalem.
Tylko co to ma wspolnego z przedwczesna wymiana oleju, ktora bezprawnie wymuszaja stacje ASO :?:
Awatar użytkownika
By PotaS -  09 cze 2007, 21:01
 warmińsko-mazurskie
#5549
jabart pisze:
temp turbiny ma tyle do oleju ,¿e jest nim ch³odzona a rozgrzewa siê do 800 stopni :roll: wiec to jakby nieby³o "podpala " ten olej
Wszystkie oleje silnikowe przeznaczone do benzyniaków i wysokoprê¿nych maj± temp zap³onu w okolicach 250 stopni celsjusza. Tak¿e nie wiem jaki to musi byæ olej ¿eby wytrzyma³ 800 stopni.

Przegladno³em karty charakterystyki olei stosowanych do silników i tam max tem zap³onu znalaz³em 276 stopni celsjusza.

Wrzuæ nazwê oleju jaki stosujesz. Mo¿e jednak s± takie oleje.
Awatar użytkownika
By jabart -  10 cze 2007, 8:59
 -------
#5554
Bruce pisze:
jabart pisze:temp turbiny ma tyle do oleju ,¿e jest nim ch³odzona a rozgrzewa siê do 800 stopni :roll: wiec to jakby nieby³o "podpala " ten olej
To, ze olej chlodzi turbine to kiedys slyszalem.
Tylko co to ma wspolnego z przedwczesna wymiana oleju, ktora bezprawnie wymuszaja stacje ASO :?:
To ,¿e przez to ,ze olej ch³odzac turbine uzyskuje wysoka temperaturê przep³ywaj±c przez nia ulega szybszemu zurzyciu.W silnikach z turbo b.szybko zmienia on barwê na czarn± w porównaniu z silnikami bez , a to chyba swiadczy o czym¶...
Ja tam nie nak³aniam nikogo do czestrzej zmiany oleju ale w/g mnie silnik i turbo d³u¿ej pozyja ;)
Awatar użytkownika
By fredric -  10 cze 2007, 12:37
 mazowieckie
#5557
jabart pisze:.W silnikach z turbo b.szybko zmienia on barwê na czarn± w porównaniu z silnikami bez , a to chyba swiadczy o czym¶...
tu raczej nie chodzi o turbo tylko o silniki diesla.
dlatego wazne jest aby kupowac olej dedykowany do D badz TDI.
kiedys robilem testa na polo 1.7sdi i powiem tak wystarczy odpalic auto sprawdzcie sobie olej po jednym odpaleniu juz ma inny kolor.
nie jestem specjalista ale z tego co wiem to jakis tam efekt uboczny jest w momencie spalania ropy i to dobry olej czysci.
najlepiej zmieniac olej co 10tys a max 15tys. dziwne jest to ze producent na olejach longlife przewidzial wymiane co 30tys, moze z jazda emeryta bedzie ok ale wez tujedz 90km/godz prze cala polske :)
proponuje przeniesc czes dotyczaca oleju do innego dzialu bo zrobimy OT jak z airbagami :)
Awatar użytkownika
By Bruce -  10 cze 2007, 13:33
 mazowieckie
#5560
jabart pisze:To ,¿e przez to ,ze olej ch³odzac turbine uzyskuje wysoka temperaturê przep³ywaj±c przez nia ulega szybszemu zurzyciu.W silnikach z turbo b.szybko zmienia on barwê na czarn± w porównaniu z silnikami bez , a to chyba swiadczy o czym¶...
Ja tam nie nak³aniam nikogo do czestrzej zmiany oleju ale w/g mnie silnik i turbo d³u¿ej pozyja ;)
Olej fabryczny ma bardzo dobre parametry jakosciowe etc...
Wg. tego co wiem, od fabryki VW, mozna smialo jezdzic na oleju fabrycznym 15.000km. Nawet w Polsce na kiepskim paliwie.
Wiadomo, ze auto majace turbine wezmie troche oliwy i trzeba bedzie dolac wg. normy Vw...
Jabart Twoje autko jest na "prochach", ze zmienionym oprogramowaniem i podniesiona moca.
W takiej sytuacji tez zmienialbym olej czesciej.
Jednak auta bez zmienionego oprogramowania moga smialo latac wymieniajac olej co 15.000 km. Od czasu dolewajac ubytki...
Wkurza mnie postepowanie ASO.
Wmawiaja ludziom nieprawde, zeby tylko wyciagnac pare zlotych, zeby z magazynu sszedl im filtr oleju i olej.
A fabryka informuje, ze najlepiej dociera sie silnik na oryginalnym oleju fabrycznym, lanym w fabryce Vw. :wink:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 22:45 przez Bruce, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Bruce -  10 cze 2007, 13:39
 mazowieckie
#5561
fredric pisze:tu raczej nie chodzi o turbo tylko o silniki diesla.
dlatego wazne jest aby kupowac olej dedykowany do D badz TDI.
kiedys robilem testa na polo 1.7sdi i powiem tak wystarczy odpalic auto sprawdzcie sobie olej po jednym odpaleniu juz ma inny kolor.
nie jestem specjalista ale z tego co wiem to jakis tam efekt uboczny jest w momencie spalania ropy i to dobry olej czysci.
najlepiej zmieniac olej co 10tys a max 15tys. dziwne jest to ze producent na olejach longlife przewidzial wymiane co 30tys, moze z jazda emeryta bedzie ok ale wez tujedz 90km/godz prze cala polske :)
proponuje przeniesc czes dotyczaca oleju do innego dzialu bo zrobimy OT jak z airbagami :)
W Polsce Vw nakazal wymiane oleju nawet LongLife co 15.000km, z powodu zlej jakosci paliw.
Zagranica wymienia sie oleje LongLifge co 30.000km.
W Norwegii masz swietne paliwo, mialem okazje testowac.
Nie dosc, ze przejechalem na baku wiecej kilometrow, to jeszcze auto mniej spalalo paliwa i duzo lepiej sie zbieralo.
Wiec w Norwegii nie masz potrzeby wymieniac oleju czesciej, jak masz LongLife to smigasz 30.000 km. :wink:
Awatar użytkownika
By malydaras -  11 cze 2007, 8:36
 mazowieckie
#5581
po Waszych opiniach zadecydowa³em: wymiana po 15kkm na VW505.01 + bañka do baga¿nika na dolewki (my¶lê, ¿e 1 litr wystarczy :lol: ).
Awatar użytkownika
By jabart -  11 cze 2007, 9:37
 -------
#5582
malydaras pisze:po Waszych opiniach zadecydowa³em: wymiana po 15kkm na VW505.01 + bañka do baga¿nika na dolewki (my¶lê, ¿e 1 litr wystarczy :lol: ).
jak bedziesz du¿o je¿dzi³ w trasie szybko to nie starczy , mnie za pierwszym razem dolewki zar¿±da³ po 5000 ;)