Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By malydaras -  11 cze 2007, 10:50
 mazowieckie
#5584
OK, kupiê bañkê 4 litrow±, zawsze siê przyda...
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 cze 2007, 15:10
 mazowieckie
#5586
po tej stronie bajora grupa u¿ytkowników TDI jest nawiedzona momentami do tego stopnia, ¿e wysy³a próbki oleju do analiz. I co? Ano to, ¿e u¿ywaj±c 505.01 NIE MA POTRZEBY wymieniaæ oleju wcze¶niej ni¿ 10k mil (15 tys. km).

To ¿e olej siê robi od razu czarny wynika z zawarto¶ci i spalania siarki. A propos, w Europie tej siarki jest jeszcze mniej ni¿ tutaj. Nawet samochody po chip tuningu nie wykazuj± szybszego zu¿ycia silnika na oleju 505.01. Turbina siê grzeje, a i owszem, ale ca³y silnik te¿ siê grzeje i jako¶ nic siê nie dzieje. Jabart, je¶li nie masz bardzo agresynego programu (wymiana wtrysków i wska¼nik temperatury gazów wydechowych), to wszystko jest jeszcze w granicach normy. Turbinê mo¿na szybciej za³atwiæ krêc±c ni± na zimnym oleju, który nie ma jeszcze pe³ni mo¿liwo¶ci smarowania.

Osobi¶cie preferujê zalaæ silnik czym¶ lepszym (506.01 albo 507.00) ni¿ wymieniaæ czê¶ciej, choæby dlatego, ¿e ¶rubê spustow± w misce bardzo ³atwo ukrêciæ (miska jest aluminiowa). A tak wogóle, to ciekawy jestem czy kto¶ z Was ma zamontowany czujnik w misce i w³±czene elastyczne przegl±dy, bo to by³by najlepszy wska¼nik kiedy wymieniaæ olej.

A co do spo¿ycia: wiêkszo¶æ oleju wylatuje w formie oparów przez odmê, czyli odpowietrznik komory cylindrów. I jest to o tyle niekorzystne, ¿e razem z sadz± z recyrkulacji spalin zapycha kolektor ss±cy.
By lisik -  11 cze 2007, 17:06
 -------
#5587
Czy jest mozliwe wyprowadzenie odmy np pod auto w tdi?
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 cze 2007, 17:16
 mazowieckie
#5588
lisik pisze:Czy jest mozliwe wyprowadzenie odmy np pod auto w tdi?
z tego co wiem jak najbardziej. osobi¶ciej jednak jestem zwolennikiem za³o¿enia filtra.
Awatar użytkownika
By racepool -  11 cze 2007, 21:54
 -------
#5589
witam, dzisiaj wykoczyla mi kontrolka od oleju, sprawdzilem - prawie pusto..jest to mozliwe po 7000km????Auto ledwo dotarte, nie katowane, wedlug mnie troche dziwne..druga sprawa to jak juz lac to co?Nie ma zadnej karteczki, narazie jezdze na seryjnym oleju wiec czy moge zalac obojetnie jaki np castrol gdx czy jest cos zalecane?
Awatar użytkownika
By PotaS -  11 cze 2007, 23:19
 warmińsko-mazurskie
#5590
racepool pisze:witam, dzisiaj wykoczyla mi kontrolka od oleju, sprawdzilem - prawie pusto..jest to mozliwe po 7000km????Auto ledwo dotarte, nie katowane, wedlug mnie troche dziwne..druga sprawa to jak juz lac to co?Nie ma zadnej karteczki, narazie jezdze na seryjnym oleju wiec czy moge zalac obojetnie jaki np castrol gdx czy jest cos zalecane?
W ksi±¿ce serwisowej powiniene¶ znale¼æ info na ten temat. Napewno musi byæ zgodny z specyfikacj± VW. Np. Vw 505.01 lub te¿ inny.
KA¿dy producent oleju w opisie danego oleju informuje czy jest on zgodny z dan± specyfikacj± producenta auta. Z tego co wiem Vw wspó³pracuje z Castrolem, jednak i inni producenci Mobil itp .. maj± w swojej ofercie oleje spe³niaj±ce wymagania Vw.

Dla przyk³adu olej Mobila:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp
Znajdziesz tam informacje ¿e spe³nia wymagania:
Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00 oraz ze mo¿e byæ stosowany :
Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01
Volkswagen (silniki Diesla) 505 00 / 506 00

Poszukaj na stronach producentów olejów lub zapytaj w ASO.
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  11 cze 2007, 23:43
 -------
#5591
racepool pisze:witam, dzisiaj wykoczyla mi kontrolka od oleju, sprawdzilem - prawie pusto..jest to mozliwe po 7000km????Auto ledwo dotarte, nie katowane, wedlug mnie troche dziwne..druga sprawa to jak juz lac to co?Nie ma zadnej karteczki, narazie jezdze na seryjnym oleju wiec czy moge zalac obojetnie jaki np castrol gdx czy jest cos zalecane?
We¼ pod uwagê to, ¿e pomiêdzy max. a min. na miarce oleju to ca 1 litr oleju i podziel to przez 7000km.
Poleca³bym raczej Mobil 1 spe³niaj±cy warunki VW, a czy nie warto by³oby ju¿ wymieniæ olej aby wiedzieæ co jest w silniku i nie mieszaæ olejów ?
Wszystko do przemy¶lenia -
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 cze 2007, 23:45
 mazowieckie
#5592
PotaS pisze:Volkswagen (silniki Diesla) 505 00 / 506 00
To bym radzi³ od razu st±d wykasowaæ/wyedytowaæ, bo do "pi±tki" w dieslu minimum to 505.01 albo 506.01
Awatar użytkownika
By fredric -  11 cze 2007, 23:46
 mazowieckie
#5593
Miko³aj 11 pisze:czy nie warto by³oby ju¿ wymieniæ olej aby wiedzieæ co jest w silniku i nie mieszaæ olejów ?
Wszystko do przemy¶lenia -
chyba nie warto wymieniac lepiej dolac taki sam jak masz zalany org.
u mnie tez dolewam 0,5L na 15tys. zawsze mam na dolewke 1L.
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  12 cze 2007, 9:55
 -------
#5595
fredric pisze:
Miko³aj 11 pisze:czy nie warto by³oby ju¿ wymieniæ olej aby wiedzieæ co jest w silniku i nie mieszaæ olejów ?
Wszystko do przemy¶lenia -
chyba nie warto wymieniac lepiej dolac taki sam jak masz zalany org.
u mnie tez dolewam 0,5L na 15tys. zawsze mam na dolewke 1L.
A gdzie mo¿na kupiæ oryginalny-fabryczny olej ? -w serwisach VW napewno nie, oni te¿ nie wiedz± jaki to olej.
Awatar użytkownika
By racepool -  12 cze 2007, 11:29
 -------
#5596
Dzwonilem dzisiaj do ASO, powiedzieli ze jest to normalne w tych autach i musze uzupelnic olejem ze specyfikacja 505.01 najlepiej castrolem a z wymiana mam czekac do przegladu.
Awatar użytkownika
By fredric -  12 cze 2007, 11:45
 mazowieckie
#5597
Miko³aj 11 pisze:
A gdzie mo¿na kupiæ oryginalny-fabryczny olej ? -w serwisach VW napewno nie, oni te¿ nie wiedz± jaki to olej.
mialem na mysli tym czym jest zalany silnik bo tak naprawde to do konca nie wiemy jaki olej masz zalany w nowym aucie. kiedys kolega kupowal nowa skode octavie1 imial wykonany tgz przeglad zerowy z wymiana oleju. wiec raczej ma zalany olej juz krajowy. a pozatym moje auto mialo zalany ponoc zwykly olej ja dolewalem longlife bo w norwegii innego nie mieli i wogole wysmiali mnie jak poszedlem z wymiana przy 15tys.
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 cze 2007, 18:13
 mazowieckie
#5610
Vw zalewa nowe auta specjalnym olejem febrycznym.
Bardzo drogim w produkcji i nie da sie go dostac w sklepach ASO etc...
Fabrywa VW nie produkuje go masowo, bo bylby za drogi w produkcji.
Vw poleca Castrola.
Slyszalem negatywne opinie o castrolu, wiec ja zalalem Mobilem 1.
Wazne, jest zeby zalewac silnik odpowiednia norma podana przez producenta.
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  12 cze 2007, 20:33
 -------
#5614
Bruce pisze:Vw zalewa nowe auta specjalnym olejem febrycznym.
Bardzo drogim w produkcji i nie da sie go dostac w sklepach ASO etc...
Fabrywa VW nie produkuje go masowo, bo bylby za drogi w produkcji.
Vw poleca Castrola.
Slyszalem negatywne opinie o castrolu, wiec ja zalalem Mobilem 1.
Wazne, jest zeby zalewac silnik odpowiednia norma podana przez producenta.
W ca³ej rozci±g³o¶ci zgadzam siê z powy¿szym -