#6011
Witam ponownie
Widzê i¿ chyba nikt nie spotka³ siê z podobnym problemem w swojej pi±tce, po przeszukaniu forum VW znalazlem kilka identycznych problemów w MK4, problem le¿y g³ównie po stronie stalowych osi wycieraczek, gdzie dostaje sie ca³y brud, syf i woda, co powoduje skuteczne rdzewienie o¶ki i definitywne jej zatrzymanie, tak ¿e nawet ten do¶æ mocny silniczek ich nie ruszy, u mnie wpierw spali³ siê bezpiecznik (dobrze ¿e nie silnik, generalnie jest ich ma³o z drugiej rêki), niestety nie wykona³em fotostory z mojej operacji regeneracji o¶ki ale z przyjemno¶ci± s³u¿ê pomoc± na forum, wspomne tylko i¿ ca³a operacja nie jest trudna i skomplikowana, najtrudniejsze okaza³o siê wyci±gniecie czarnej plastikowej os³ony która znajduje sie zaraz ponizej szyby, dobra rada to nie ci±gn±æ jej do siebie, nie wyginaæ a jedynie na którym kolwiek rogu lekko podwa¿yæ srubokrêtem p³askim (tylko nie od strony szyby) i kierowaæ plastik pod k±tem 90 st liczac od szyby (pro¶ciej mówi±c ci±gn±æ w stronê nieba), po wyjêciu tego plastiku jest juz ³atwo, odrkecic dwie ¶uby trzymaj±ce blachê ods³aniaj±c± komputer i mechanizm wycieraczek od komory silnikowej, nastepnie dwa torxy by odkreciæ mechanizm, i pod odpowiednim k±tem wychodzi ³atwo. A no i zapomnia³ bym do¶æ ciê¿ko zdj±æ ramiona wycieraczek które osadzone s± na o¶ce zakoñczonej wpierw sto¿kiem z lekkimi nacieciami a dalej gwintem pod nakrêtkê, proponuje du¿o WD 40 i próbowaæ lekko poruszaæ ramionem. Gdy mamy ju¿ mechanizm na zewn±trzk, problemem mo¿e okazaæ siê wyci±gniêcie zapieczonej o¶ki, tu te¿ du¿o WD40, nie waliæ bezpo¶rednio m³otem w o¶kê bo gwint poleci, najlepiej przez kawa³ek aluminium, nie ude¿ac tak¿e w ca³y szkielet mechanizmu, jest to odlew duraluminium, ³atwo go uszkodziæ, gdy ju¿ o¶ka bêdzie nasza wtedy do dzie³a, drobny papierek ¶cierny, oczy¶cic tak¿e kanal o¶ki, jest tak mnóstwo brudu, na³o¿yæ dobry wodoodporny smar np ja uzy³em £T46, z³o¿yæ do kupy, pod³±czyæ pod kostkê ustawiæ silniczek w pozycji 0 (tzn machn±c raz wycieraczkami) i zabrac sie za wk³adanie mechanizmu.
Pozdrawiam
Norbert