Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By djseba3 -  16 kwie 2019, 10:12
 świętokrzyskie
#273497
A-R-T-U-R pisze:
16 kwie 2019, 10:00
a to auto z którego bierzesz wszystkie graty nie ma panela?
Ma wszystko, dosłownie :D wszystkie czujniki, panel (własnie ten ze zdjęć), nagrzewnicę, parownik. Nie bawił bym się w to ale jak mogę kupić całość z jednego auta będzie łatwiej (tak sadzę).Z tego co piszecie muszę tylko dowiedzieć się o tym co pisał Dexter23pl czy jest z jednym silniczkiem na kanele ssącym
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 kwie 2019, 18:51
 śląskie
#273505
Panel ok.
Nagrzewnica to stary typ.

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Tu są dwa silniczki.
Ma byc z jednym.

Obrazek

Dodano po 2 minutach 39 sekundach:
Jesli w dawcy jest panel z ac i dual to nagrzewnica bedzie ok.
By djseba3 -  20 kwie 2019, 0:59
 świętokrzyskie
#273550
Mam juz graty :D grzałka PTC jest z oznaczeniami 1K0963235F. Wychodzi z niej szary grubszy kabel oraz 2 (czarno-czerwony oraz żółto-czerwony). Czy jest to grzałka sterowana przez CAN ? Wszystko planuje przełożyć poczatkiem maja :D

Dziś pozbyłem się czynnika z układu. Ostatnio uzupełniany 2 lata temu. Odzyskane 520gram
By djseba3 -  20 kwie 2019, 23:40
 świętokrzyskie
#273582
Czyli grzałkę musiał bym zmienić czy da się to przerobic aby było na przekaźnik zamiast CAN ? Jeśli da się przerobić to wykorzystał bym to na dodatkowe podgrzewanie płynu chłodzącego :D
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  21 kwie 2019, 14:50
 śląskie
#273595
Pewnie że się da.
Instalacje gotową bedzie miał Tajpej.
Tylko pyt czy twoje ecu tą instalacje obsłuży.
Podgrzewanie plynu jest bezcelowe.
Za duży stratny bilans strat mocy nad zyskien. Jedybie podgrzewacz lub webasto na paliwo
By djseba3 -  23 kwie 2019, 10:21
 świętokrzyskie
#273638
Jasne. O PTC muszę jeszcze poczytać, wolę zostawić bez CAN bo grzałki z CAN tanie nie są i bywają kapryśne. Teoretycznie grzałka ciągle dostaje prąd a grzałkę załącza przekaźnik. Czyli panel zwiera któreś z pinów do przekaźnika i grzałka pracuje ?
W sobotę zaczynam, Wszystkie części skompletowane :) Możesz podać mi kontakt na priv ? Jak wszystko rozgrzebie a czegoś nie będe pewny to wolę zadzwonić i zapytać :thank_you: Tutoriale przeglądałem.
Zdemontowałem parownik i nagrzewnicę z nowych gratów i jeśli wejdzie do znajomego myjki ultradźwiękowej to będzie super. Odnośnie instalacji to tyle dostałem z kupnem gratów. łącznie z gatewayem w wersji L. Panel climatronic ma 3 złącza (drugie i trzecie na silniczki itp do nowego kombajnu), pierwsze na podłączenie do sterownika. I teraz w tej instalacji znalazłem dwie wtyczki pasujące do panelu climatronic pod pierwsze złącze. Może wystarczy wybobrować z tej instalacji wiązkę i zrobić to bez lutowania i zamiany pinów ew. tylko dołożenie kabli do PTC

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 kwie 2019, 10:05
 pomorskie
#273646
Tak trochę w ramach off top, zawsze się zastanawiam nad sensem takiej przeróbki i czy skóra warta wyprawki, bo wg mnie klima nic lepiej chłodzić nie będzie niż półautomatyczna Climatic. Tak samo PTC, 1.4 MPI się tak szybko nagrzewa że ptc nie jest konieczne ale oczywiście nie neguję, każdy modzi co i jak chce
By djseba3 -  24 kwie 2019, 13:14
 świętokrzyskie
#273662
Mettenoos pisze:
24 kwie 2019, 10:05
Tak trochę w ramach off top, zawsze się zastanawiam nad sensem takiej przeróbki i czy skóra warta wyprawki, bo wg mnie klima nic lepiej chłodzić nie będzie niż półautomatyczna Climatic. Tak samo PTC, 1.4 MPI się tak szybko nagrzewa że ptc nie jest konieczne ale oczywiście nie neguję, każdy modzi co i jak chce
PTC - Zgadzam się z Tobą w 200 procentach :D Climatic na Climatronic ... Ile twoim zdaniem warto dopłacić aby mieć dwu-strefowy climatronic ? Bo wszystko ma swoją cenę :D
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 kwie 2019, 14:55
 śląskie
#273665
Ja założyłem panel z mk6 bo nie podobały mi się zwykłe obecne pokrętła :wacko:
A potem klimatyzację pod maską bo to już nie było dużo roboty a ptc to już przy okazji, :pepsi: :tooth:
By djseba3 -  24 kwie 2019, 15:25
 świętokrzyskie
#273666
Zakładam climatronic nie o wydajność chłodzenia latem a komfort grzania :D Na 22 jest ciepło ale zimno w nogi, ustawię więcej na nogi bolą mnie oczy i jest za ciepło :D Gdy jadę autem z climatronic oczy nie bolą i jest cieplej w nogi :D Z drugą osobą to taka przepychanka komu cieplej komu zimniej. Zabawa pokrętłami cały rok. Przed golfem 5 miałem golfa 3 (climatronic+econ). Na dłuższej trasie mogłem zdjąć buty bo fajnie grzało w nogi a nie było gorąco :D
Pod drugie brakuje mi podłokietnika i w dłuższe trasy nie ma o co oprzeć łokcia (a zdarzają się i po 6-10h jazdy).

Krzyczą 300 zł za podłokietnik z kratkami nawiewów, 300 za nagrzewnicę z parownikiem i wentylatorem a trzeba jeszcze trochę kabli, ramkę radia, panek klimy, czujniki, kratkę nad radiem.
Znalazłem wszystko z jednego auta za 6 stów (+6zł nowe oringi parownika :super: ) a tyle mogę zapłacić za większy komfort. Odchodzi obsługa klimatyzacji - brat pracuje w warsztacie więc zapłacę za 30g czynnika. Przez święta majowe mam 9 dni wolnego, wystarczy na montaż climatronica :D
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 kwie 2019, 15:36
 pomorskie
#273667
djseba3 pisze:
24 kwie 2019, 13:14
Climatic na Climatronic ... Ile twoim zdaniem warto dopłacić aby mieć dwu-strefowy climatronic ? Bo wszystko ma swoją cenę :D
Przy nowym w salonie u dealera bym dopłacił, przy używce nic bym nie płacił bo moim zdaniem nie warto :no: kolejna rzecz to po zdejmowaniu kokpitu potem czesto spod niego dochodzą świerszcze i inne niechciane stuki. Climatic to półautomat tyle że jednostrefowy. W golfie MK4 manual był tylko schładzaczem jednak w mk5 jest czujnik temperatury w kabinie.

Dodano po 3 minutach 48 sekundach:
Dexter23pl pisze:
24 kwie 2019, 14:55
Ja założyłem panel z mk6 bo nie podobały mi się zwykłe obecne pokrętła :wacko:
A potem klimatyzację pod maską bo to już nie było dużo roboty a ptc to już przy okazji, :pepsi: :tooth:
Mariusz ale ty w ogóle nie miałeś klimy, rodzynek byłeś :P