Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#275757
Ja właśnie jestem po wymianie oleju w skrzyni GQQ. Skrzynia sucha, ale po wylaniu wyszło ok 1,5L i zalałem 1,7L G 052 512 A2 ( spuszczany wg procedury). Zmieniłem, bo 3 , 4 i 5 bieg nie chciał wchodzić na rozgrzanym silniku. Stary olej był ciemny, taka zawiesina koloru korozji . W tej chwili wszystko chodzi jak z fabryki . :tooth:
Czy powinienem jeszcze raz wymienić olej po przejechaniu X tyś km i uznać ten nowy olej jako płukanka skrzyni czy wszystko powinno być w porządku ?
#275760
Skrzynia sucha miałem na myśli, że jest cała czysta z zewnątrz i nie ma żadnych wycieków :blush: Olej spuściłem wg procedury VW czyli odkręciłem główny korek spustowy i drugą śrubę od trzpienia :) Starego oleju było około 1,5L (nie miałem dokładnej miarki na butelkach) . Nowy olej (1.7L) wlałem przez czujnik wsteczny :ok: Według VW i forum do całkowicie suchej skrzyni ( po rozbiórce) wchodzi 1.9L , a przy normalnej wymianie wlewamy 1.7L. Myślę tylko czy powinienem tą resztkę syfu co została w skrzyni wypłukać jeszcze raz po pewnym czasie. Proszę poprawcie mnie jak się myle :blush:
#275765
@dlugiiii Wymieniłeś około 90%, jak nie więcej, oleju. Zrobiłeś skrzyny dobrze :naughty: ponowna wymiana źle na pewno nie wpłynie, tylko co wymienisz-zawsze trochę starego zostanie, a opiłków będzie nowych. Ja bym to olał, dopiero zainteresował za około 50kkm, czy ile tam jest zalecenie.
#277236
kuba94 pisze:
14 mar 2019, 15:10
W twojej skrzyni jest olej fabrycznie zalny zalany G 052 512 A2
Czy ten olej jest jeszcze do kupienia, bo podobno zastąpiono go Nr. G 055 512 A2

Dodano po 35 minutach 4 sekundach:
i jeszcze pytanko... Korek odkręce nasadką M16 czy jakaś inną, chciałbym kupić aby już wszystko mieć zanim zacznę rozkrecac?

Dodano po 5 minutach 19 sekundach:
Jeszcze dodam dla celów informacyjnych, że rok temu wymieniłem olej na Fuchs,a i nie jestem zadowolony z efektu, miałem problem z chaczeniem przy zmianie biegów jak zimny olej i mam wrażenie, że Fuchs jeszcze spotęgował mi ten problem, więc teraz zmienię na olej Ori. Ciekawe czy coś pomoże, czytając opinie to niby ten olej cuda działa :) jak to mówią oszczędny płaci dwa razy :fluff:
#277239
@wojtas4589 Tak, zastąpiono go tym numerem.

Co do klucza, to ja tam widzę 6kątny, ale widziałem na zdjęciach nowe korki i już mają M. Od czego zależy?-nie wiem. Najlepiej jak wejdziesz pod spód i zobaczysz co w trawie piszczy.

Temat, że zalewamy Ori jest tu dość często wałkowany i wszyscy potwierdzają, że ori najlepszy.
#277242
wojtas4589 pisze:
27 wrz 2019, 10:33
Jeszcze dodam dla celów informacyjnych, że rok temu wymieniłem olej na Fuchs,a i nie jestem zadowolony z efektu, miałem problem z chaczeniem przy zmianie biegów jak zimny olej i mam wrażenie, że Fuchs jeszcze spotęgował mi ten problem, więc teraz zmienię na olej Ori. Ciekawe czy coś pomoże, czytając opinie to niby ten olej cuda działa :) jak to mówią oszczędny płaci dwa razy :fluff:
:hmmm: :hmmm: obiło mi się gdzieś o uszy ze właśnie Fuchs jest zalewany na pierwszy montaż

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... hs#p138762 o właśnie...
#277245
Cimek pisze:
27 wrz 2019, 13:04

Co do klucza, to ja tam widzę 6kątny, ale widziałem na zdjęciach nowe korki i już mają M. Od czego zależy?-nie wiem. Najlepiej jak wejdziesz pod spód i zobaczysz co w trawie piszczy.
Sprawdziłem, u mnie też sześciokątny nr.17.


Jestem po wymianie. Po odkręceniu korka spustowego zeszło około litra, po odkręceniu drugiej śruby drugie tyle, razem było około 1.85 czyli książkowo. Mogę powiedzieć że korek spustowy nie ma zadnej uszczelki chyba stosuje się jakieś pasty uszczelniające, czopa łożyska ma uszczelkę ale nie wymienialem, bo nie mogłem dostać w Skoda ASO. Koleś wogole mi tlumaczyl, że olej zmienia się odkręcając tylko korek spustowy i oni tak robią :) czyli wymieniają tylko płowe oleju. I weź tu serwisuj auto w ASO :fluff:.
Stary olej (w sumie świeży bo miał tylko rok Fuchs, był strasznie ciemny) albo mechanik wymienił mi jak robią to w ASO czyli połowę i był zmieszany ze starym olejem, albo to dziadostwo. JAk go pytałem to mówił że spuszczał tak jak ja teraz, hmm.
Nie ma to jak zrobić sobie, samemu, bo już nikomu nie można wierzyć :blush:
#283556
Cześć koledzy.

Po wymianie oleju w skrzyni (JYJ) na OLEJ FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W FE 1L GL4 GL-4, na zimnej skrzyni haczą biegi czasami nie chcą wskoczyć .
Wiem że zalecany jest oryginalny olej VW lecz jego cena wzrosła do 119,99zł/L
Czy są już może dostępne zamienniki odpowiednie oryginałowi ? Po numerach wychodzi zamiennik FEBI, zalewał go ktoś ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8