Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sie 2014, 21:37
 pomorskie
#139510
komand1306 pisze:Panowie podepne sie do tematu z pytaniem jaki olej do skrzyni ?
Znajomy mechanik powiedzial mi ze powodem glosnej pracy skrzyni w moim aucie moze byc niski stan oleju.
Bylem w sklepie zeby kupic litr oleju ,ale powiedzieli mi ze to produkt specjalny i tylko w serwisie wiedza jaki to olej.
Wiec pytanie do was mam jakim olejem jest oryginalnie zalewana skrzynia w mk5 1,6 FSI ?
a raczyłeś przeczytać choćby jeden post tego tematu? Zresztą w sklepie uzyskałeś prawidłową odpowiedź, udaj się do ASO, podaj VIN a dostaniesz taki olej jaki potrzebuje twoja skrzynia
Awatar użytkownika
By Zalman -  25 sie 2014, 18:18
 małopolskie
#141150
Koledzy, pomóżcie przy wyborze oleju do skrzyni biegów.. zabieram się za wymianę oliwy.. tylko teraz.. skrzynia to 6- bieg GQM, na serwisie skrzynie.com, napisali mi że mam mieć olej G052171A2, spełniającego normęG052171, Na pełne zalanie wymagane jest 2,1 litra oleju. Cena za litr ~100 zł.. czyli pasowałoby hmm 3 litry więc 300 zł xD ale napisali mi że 2 tylko wejdzie.. zaproponował mi zamiennik Fuchsa FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W. Cena to 36 zł..
Kolega wcześniej pisał że Fuchs robi oleje dla VW.. i jest dylemat
Awatar użytkownika
By Forest -  25 sie 2014, 18:41
 wielkopolskie
#141158
Ja Ci powiem, że 50tys km temu zalałem skrzynie Castrolem bo w ASO też ponad 100 zł chcieli za 1L i jest git. Skrzynia jak masełko. Doprecyzując to Castrol 75W80 API GL-4+. Olej w ogóle niby rekomendowany przez VW.
Możesz też spróbować Liqui Moly, robią zajebiste oliwy silnikowe i podejrzewam, że nie gorsze przekładniowe.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 sie 2014, 17:06
 pomorskie
#141398
reguły nie ma, może i Lotos dobrze pracować, ale są skrzynie, w których na innym oleju niż dedykowany będą haczyć synchronizatory, sam się o tym przekonałem, zresztą w necie jest mnóstwo tematów o tym
By mistasz -  03 paź 2014, 13:01
 opolskie
#144969
Mk6 pisze:5 bieg GQQ 1.7 litra
Jesteś pewny tego co napisałeś?
W serwisie i dałem pytanie do http://www.skrzynie.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - w obu przypadkach do tej skrzyni podano mi
że ma wejść 1,9 l. Jak spuszczałem stary olej to go było prawie 2 litry
Awatar użytkownika
By winek1986 -  03 paź 2014, 16:51
 pomorskie
#144998
Mk6 pisze:6 bieg GQM 2.1 litra
5 bieg GQQ 1.7 litra
z reguly do 6 bieg wchodzi troche wiecej

Elsa pisze że jak skrzynie mam rozebrana to wtedy wlewamy 2.1 jak wymieniamy to 1.9 GQM.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  03 paź 2014, 19:52
 małopolskie
#145018
zgadza się nie wymienimy całego oleju bo się nie da, chyba że zalewamy "suchą" skrzynię...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 paź 2014, 12:17
 pomorskie
#145224
mistasz pisze:
Mk6 pisze:5 bieg GQQ 1.7 litra
Jesteś pewny tego co napisałeś?
W serwisie i dałem pytanie do http://www.skrzynie.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - w obu przypadkach do tej skrzyni podano mi
że ma wejść 1,9 l. Jak spuszczałem stary olej to go było prawie 2 litry
też mam GQQ, do suchej wchodzi 1.9 litra, a przy normalnej wymianie zalewa się 1,7 litra
By Tomik00 -  27 lis 2014, 15:53
 mazowieckie
#152050
Może mi ktoś poradzić co sprawdzić w następnej kolejności po wymianie oleju, bo zmiana biegu z 3 na 4 jest z lekkim zacięciem, czasami trzeba cofnąć dźwignię i wchodzi.
Wymieniłem olej na jeden z najlepszych na świecie Motul 75W140 i nic to nie dało.
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny.

Przeglądałem forum i pisaliście o wymianie wybieraka, ale może zanim wydam 500zł to uda się to jakoś naprawić.

Chętnie dowiedziałbym się jak wyregulować samodzielnie cięgna (widziałem filmik na YT)

Ale czekam na Wasze porady.

A może jest ktoś w okolicach Mińska Mazowieckiego lub Siedlec kto umie to wyregulowac
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  19 sty 2015, 20:09
 zachodniopomorskie
#161712
Dzisiaj sprawdziłem miarka ile wyleciało oleju głowna śrubą i tą pod wybierakiem, z głównej ok 1,1l, a spod wybierają 0,75l wiec znaczna ilość. Stary olej po 180 tys km miał kolor tofi, a nowy przeźroczysty. Zalałem przez czujnik wstecznego 1,8l. A teraz dlaczego wlewamy gora a nie bokiem. Vw w tych skrzyniach miało problem z niska trwałością łożysk głównych ( Ci co wlewali przez boczny otwór po czasie może słyszeć buczenie skrzyni w czasie schodzenia z obrotów w jakimś konkretnym zakresie obrotów ) a przyczyna byl za niski stan oleju, łatwiej producentowi bylo wymyśleć inny sposób wlewania niż wymieniać odlewy i wszystkie partie obudów skrzyń biegów.

EDIT: 26/01/2015

Po przejechaniu 500km na nowym oleju i przesmarowaniu wybierają skrzyni moje spostrzeżenia. Skrzynia chodzi jakby lewarek nie byl sprzęgnięty ze skrzynia, chodzi jak masło bez zazębiania się, po rozgrzaniu skrzyni chodzi jakbym mieszał nim w powietrzu w porównaniu co było :naughty: Po przesmarowaniu prowadnicy wybierają i sworzni linek wsteczny wchodzi za każdym razem, co wczesniej trzeba bylo czasami jeszcze raz nacisnąć sprzęgło aby wszedł. VW chyba nie liczyło że auto będzie ganiać powyżej 200 tys km i dlatego nie każe wymieniać oleju lub chce zarobić na częściach, tym bardziej ze bez calej wymiany oleju nie sprawdzisz ile jego bylo, a za mało to zaraz dostana łożyska. Na butelce oleju do skrzyni okres przechowywania 3 lata w szczelnej butelce a zalany w skrzyni ma być dożywotni :laugh: Ja polecam zmianę na ori i wg schematu przewidzianego przez vw.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8