Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Czester -  03 lis 2014, 13:01
 lubelskie
#149157
Ubywa Ci oleju pomiędzy wymianami? Możesz sobie zrobić próbę...dolej trochę oleju żeby stan się zmienił, dajmy na to 2 czy 3 podziałki, pojeździj trochę, i jak Ci się ponownie zapali sprawdź stan oleju.
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  03 lis 2014, 18:00
 mazowieckie
#149199
Witam, od paru dni mam ten sam problem, co kilkadziesiąt km wyświetla mi się ta kontrolka. Pierwszy raz jak się zaświeciła miałem olej w połowie zakropkowanego pola, dolałem więc do 3/4 tak jak mam zawsze i znowu się zapaliła. Czy to na pewno czujnik w misce ?? da się go zdemontować bez spuszczania oleju silnikowego ??
Awatar użytkownika
By soil -  03 lis 2014, 18:02
 śląskie
#149200
sopel_95 pisze:Witam, od paru dni mam ten sam problem, co kilkadziesiąt km wyświetla mi się ta kontrolka. Pierwszy raz jak się zaświeciła miałem olej w połowie zakropkowanego pola, dolałem więc do 3/4 tak jak mam zawsze i znowu się zapaliła. Czy to na pewno czujnik w misce ?? da się go zdemontować bez spuszczania oleju silnikowego ??
Sprawdź vcdsem jaki jest błąd. Nie da się go zdemontować bez spuszczania oleju. Może przewody są gdzieś przetarte..
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  03 lis 2014, 18:31
 mazowieckie
#149201
Fis krzyczy mi żebym dolał oleju. Podłączałem vcds'a ostatnio, ale po dolaniu oleju, wtedy kontrolki nie było, bo znikła i błędów brak, może sprawdzę jak będzie się świeciła. W piątek mam grzebać przy aucie to oblukam ten czujnik w misce ....
Awatar użytkownika
By soil -  03 lis 2014, 18:39
 śląskie
#149203
Jak Ci kontrolka znika po dolaniu to czujnik jest ok. Ewentualnie możesz vcdsem zmienić wartość odpowiadającą za wyświetlanie kontrolki w zależności od poziomu oleju. Zdaje się, ze robię się to w adaptacjach licznika (o ile dobrze pamietam).
By Czester -  03 lis 2014, 18:54
 lubelskie
#149207
Dokładnie, przy ponownym pojawieniu się sprawdź stan i będzie wiadomo. Jak znowu będzie w połowie tzn, że taka widocznie wartość jest zadana. U mnie tak jest.
By kapselo2 -  12 gru 2014, 16:48
 kujawsko-pomorskie
#153866
witam, od niedawna podobny problem, również ten sam błąd, stan oleju troche poniżej połowy, kontroluje na bieżąco, wcześniej znałem temat, że wystarczy otworzyć i zamknąć maskę, po pojawieniu błędu tak też zrobiłem, ale bez skutku, dolałem oleju do ponad 3/4 stanu i nadal bez skutku. Na co obstawiacie?
By mistasz -  12 gru 2014, 17:44
 opolskie
#153875
Podnieś maskę i spróbuj włączyć wycieraczki. Nie powinny się załączyć. Jak się włączą to problem jest w czujniku zamknięcia maski.
Jak jest walnięty czujnik maski, to kontrolka gaśnie sama po przejechaniu 100 km. (przynajmniej u mnie tak było)
Inaczej to trzeba szukać w czujniku poziomu oleju, czy instalacji.
By czesiek -  13 gru 2014, 10:13
 dolnośląskie
#153936
Nikt nie przeczytal instrukcji. Zakropkowane pole to stan dolej oleju. Stan max jest na zalamaniu gornym, stan min na zalamaniu dolnym. W instrkcji sa to obszary a, b i C. Czyli zakropkowane pole ma byc niewidoczne, wtedy wam sie nie pojawi kontrolka.
By Czester -  13 gru 2014, 15:51
 lubelskie
#153954
czesiek, a u mnie mam napisane tak:
Jeżeli poziom oleju znajduje się w zakresie B /zakropkowane pole/ można dolać oleju (ok. 0,5L)...
Zatem, nie ma obowiązku, aby zakropkowane pole było zakryte, przynajmniej według mojej instrukcji 8)
Tak jak pisze mistasz, do sprawdzenie mikrostyk maski. Też miałem ten problem. Okazało się, że miałem wypiętą kostkę od zamka maski. Po podłączeniu zaczęła świecić i bingać kontrolka otwarcia maski, i kasuje się kontrolka oleju.
By czesiek -  15 gru 2014, 0:11
 dolnośląskie
#154237
Tyle ze jest to rownoznaczne z zapaleniem kontrolki pomaranczowej. Czujnik w masce to wtedy gdy sie zapali i nie chce zgasnac. Jak bedziesz utrzymywal powyzej zakropkowanego pola to sie nie zapali :)
Awatar użytkownika
By mati5123 -  31 gru 2014, 15:52
 pomorskie
#157388
Witam! Wiem temat już był :D Chodzi mi tylko o to czy jestem na dobrej drodze rozwiązania problemu . Zapaliła mi się żółta kontrolka oleju .
Moje testy:
-dolanie oleju (stan prawidłowy)
-zamykanie otwieranie maski
-nie pojawia mi się kontrolka ,że maska jest otwarta wcześniej była .
-przy otwartej pokrywie załączyłem wycieraczki ( zaczęły wycierać szybę ) ( powinny chyba nie działać tak ? )
-rozkręciłem mikro wyłącznik sprawdziłem miernikiem i nie ma ,żadnych impulsów 0 V

Wnioski uszkodzony mikro wyłącznik ? Czy jednak szukać głębiej ?

THX za pomoc :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15