Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By pietrekth7 -  05 mar 2012, 15:02
 łódzkie
#64485
Witam wszystkich
Mam banalne pytanie kiedy sprawdzacie poziom oleju w silniku
1)po całej nocy rano
2)po całej nocy rano odpalacie auto na 10 sekund i sprawdzacie.

Dlaczego pytam
W Oplach sprawdza się punkt.2 a VW hmmmm sprzeczne informacje . Jedna osoba mówi tak a druga tak ???? :wink:

Pozdrawiam
By kwiatek181 -  05 mar 2012, 15:24
 -------
#64487
ja zawsze w każdym aucie sprawdzałem tak jak w punkcie 1... Nawet jak miałem opla :)

W punkcie 2 olej rozlewa się po całym silniku wiec to tak trochę mało wiarygodnie.
By pietrekth7 -  05 mar 2012, 15:37
 łódzkie
#64488
kwiatek181 pisze:ja zawsze w każdym aucie sprawdzałem tak jak w punkcie 1... Nawet jak miałem opla :)

W punkcie 2 olej rozlewa się po całym silniku wiec to tak trochę mało wiarygodnie.
Mi się taż tak wydaje
Pracuje w ASO Opla i dlatego wiem że tak się sprawdza Ople.
Wymieniałem dziś olej w silniku i po spuszczeniu oleju zalałem 2,8 litra(wchodzi3,2L) oleju i na bagnecie pokazuje full.
Pytając się mechanika powiedział mi że powinno się sprawdzać punkt 2 i zamotał mnie troszeczkę :?

Może jak przejadę pare kilometrów poziom spadnie na bagnecie

Pozdro
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 mar 2012, 15:41
 pomorskie
#64489
olej powinno się sprawdzać około 10-15 minut po wyłączeniu gorącego silnika
2)po całej nocy rano odpalacie auto na 10 sekund i sprawdzacie.
nonsens, dlatego nie zalewa się silnika zimnym olejem do poziomu maks bo po rozgrzaniu olej się rozszerza i bedzie ponad stan
Awatar użytkownika
By Forest -  05 mar 2012, 17:20
 wielkopolskie
#64504
Ja też sprawdzam olej jak przyjadę z trasy po kilkunastu minutach. Miarka zazwyczaj w połowie lub lekko powyżej.
By kostecki -  05 mar 2012, 17:45
 mazowieckie
#64509
Forest pisze:Ja też sprawdzam olej jak przyjadę z trasy po kilkunastu minutach. Miarka zazwyczaj w połowie lub lekko powyżej.

Dokładnie ja robię tak samo powrót z trasy gaszę czekam około 10 minut aż zleci i zaglądam.
By arianm -  05 mar 2012, 19:07
 mazowieckie
#64512
No nie dajmy się zwariować . To nie arszennik w ampułce ,że co ponad to do herbaty wpadnie :shock: .
Owszem jestem za uwzględnianiem zaleceń ,ale kilka mm ponad zalecany stan tragedią nie jest
(sprawdzone "gulka" była pokryta ) Co miałem korek odkręcać - bo o odsysanie nie było możliwe .
Tak, tak wiem ,turbo , odma , DPF ,uszczelnienia .
A posta pisze , nie by się chwalić że kapłem oleju ciut za dużo i że silnik go nie wypluł ,ale ze wzglądu na pewną historie .
Otórz dawno temu , bardzoooo dawno byłem w wojsku w plutonie remontowym PSO .
Jako koty, wiadomo dostawaliśmy "różne" zadania . Ja gdzieś w rejon z "piórkiem "
Koło śniadania -tzw. dodatek - przyszedł benzynka -sierż z CPN ,do naszego sierż i mówi że chłopak od ciebie pobrał -no właśnie
nie pamietam ile -ale dużo za dużo oleju na gazik .
No to oni do niego gdzie ma olej ( mają złodzieja ) A on najspokojniej w świecie ,że wlał do silnika -tyle ? - no tak - pokaż . Jdzie towarzystwo za nim na rampe , odkręca korek z rury (silnik dolnozaworowy miał prostą rure od skrzyni korbowej ,no prawie pod głowice zakończoną korkiem)
A tam pełna rura oleju - to jest dopiero "lekka" przesada . :lol: :lol:
By stepniak.p -  05 mar 2012, 19:28
 -------
#64513
ja sprawdzam albo po całej nocy albo po trasie (ok 20-30min po zatrzymaniu) :wink:
staram się trzymać poziom 2 "kratek" od góry na bagnecie :wink: czyli między 3/4 a full :wink:

a mówienie że kilka mm powyżej maxa czy kilka mm poniżej min to jakieś bzdury.....równie dobrze można jeździć bez oleju :lol:
po to jest bagnet i "krateczki" żeby tego pilnować.... :wink: przynajmniej ja tak uważam :mrgreen:
By marmi m -  05 mar 2012, 19:38
 śląskie
#64515
W oplu sprawdzałem średnio po ok 3-5 minutach, ale zawsze silnik musiał być gorący bo inaczej pokazywało co chciało...

Teraz w golfie sprawdzam tak samo kilka minut po zgaszeniu, ale nawet po nocy pokazuje tyle samo, a mam zalane na max...
By pietrekth7 -  06 mar 2012, 9:21
 łódzkie
#64572
Wnioskując po waszych odpowiedziach poziom oleju sprawdza się np. rano po całej nocy .
Więc spuszczę trochę oleju żeby poziom był książkowy.
A jeśli chodzi o wszystkie Ople (książkowo) to gdy silnik się rozgrzeje wyłączyć go poczekać 5 minut i sprawdzić poziom oleju :wink:

Pozdro
By pietrekth7 -  06 mar 2012, 10:49
 łódzkie
#64583
kostecki pisze:Książka VW mówi to samo
czyli A jeśli chodzi o wszystkie Ople (książkowo) to gdy silnik się rozgrzeje wyłączyć go poczekać 5 minut i sprawdzić poziom oleju

Jeśli tak to sprawa wyjaśniona .
Oleju nie sprawdza się po nocy tylko jak wyżej :wink:


Pozdro
By LeszekR -  08 mar 2012, 18:56
 wielkopolskie
#64922
Ja zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Nie dawno sprawdziłem olej po krótkiej jeździe podczas której silnik nie zdążył się zagrzać, stwierdziłem wtedy że oleju ubyło od ostatniego stanu. Nie dolewając nic, kolejny pomiar dokonałem po dłuższej trasie gdzie silnik uzyskał 90 stopni i stan był już prawidłowy taki jak na samym początku.

Zauważyłem też jeszcze jedną rzecz, kiedy sprawdzę olej na ciepłym silniku odczytuje określony stan, przychodze na drugi dzień a ten stan jest niż podczas odczytu bezpośrednio po jeździe. Wydawałoby się że powinno być odwrotnie bowiem olej powinien przez noc powinien spłynąć do miski a miarka pokazywać stan wyższy niż krótko po jeździe.
By tad -  09 kwie 2016, 8:54
 dolnośląskie
#223732
Witam,
Czy mógłby mi ktoś odczytać poziom oleju na zimnym silniku (ENGINE->Grupa 09 ,Pole 1) ?
Dzięki


P.S. Niech diabli wezmą artystę który zaprojektował bagnet w golfie plus (pewnie wszystkie BSE maja taki "czytelny" bagnet)