Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By jarek23 -  09 lis 2007, 18:19
 -------
#6893
Witam. Doczytalem sie ze trzeba wymienic plyn hamulcowy po 2 latach? Jest to konieczne bo nie wiem czy wymieniac czy dac sobie luzu? Wie ktos cos na ten temat?
By emiter -  09 lis 2007, 21:37
 łódzkie
#6894
jarek23 pisze:Witam. Doczytalem sie ze trzeba wymienic plyn hamulcowy po 2 latach? Jest to konieczne bo nie wiem czy wymieniac czy dac sobie luzu? Wie ktos cos na ten temat?
Konieczne nie jest, ale teoretycznie trzeba wymieniæ po 2 latach. Ja przy ostatnim przegl±dzie po jaki¶ 2 latach i 4 miesi±cach wymieni³em, chocia¿ po pomiarze w³asno¶ci p³ynu (stacja obs³ugi zwykle dysponuje potrzebnym miernikiem) nie by³o to wymagane.
Awatar użytkownika
By krz_p -  10 lis 2007, 9:07
 wielkopolskie
#6896
dodam, ¿e prawid³owo powinno siê wymieniaæ tzw. metod± ci¶nieniow±, a do tego trzeba mieæ odpowiedni sprzêt, nie ka¿de ASO nawet dysponuje czym¶ takim
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 lis 2007, 17:08
 mazowieckie
#6898
Ostanio siê dowiedzia³em, ¿e vag-com siê ¶wietnie nadaje do wymiany p³ynu hamulcowego. Mo¿na w³±czyæ pompê ABS i "przedmuchaæ" oddzielnie rurki do ka¿dego ko³a. Je¶li do grudnia nie uda mi siê kupiæ kompletu hamulców od R32, sam planuje zmianê p³ynu (stuknie dwa lata), wiêc pewnie opiszê procedurê dok³adnie na blogu.

Wymiana p³ynu hamulcowego oznacza te¿ wymianê p³ynu w uk³adzie sprzêg³a.

A do tej metody ci¶nieniowej to na upartego mo¿na by sobie samemu zrobiæ "aparaturê". Zwyk³a metoda deptania peda³u hamulca te¿ obleci.
Awatar użytkownika
By krz_p -  10 lis 2007, 20:31
 wielkopolskie
#6901
ale wtedy nowy p³yn miesza siê ze starym, st±d przep³ukiwanie uk³adu wiêksz± ilo¶cia p³ynu hamulcowego
pompa ABS nie powinna pracowaæ na sucho

na wiosnê wymieniê p³yn na Motula 5.1 albo Motula RBF (tylko ten trzeba b. czêsto wymieniaæ)

maluszek te¿ my¶la³em o hamulcach od R32, ale cena jest wysoka - ok. 4 tys
mo¿ejak bêdê musia³ wymieniæ tarcze to siê zastanowiê nad tym
aha przy heblach z R32 min. felga to 17
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  11 lis 2007, 14:10
 -------
#6902
mi sie wydaje ¿e nie trzeba wpadaæ w tak± paranoje z tym p³ynem hamulcowym ani z wymian± po 2 latach a tym bardziej z tym pró¿niow± wymian± u nas nie mamy wyczynowych hamulców ani nikt raczej nie je¼dzi wyczynowo ¿eby sie a¿ tak liczy³ ka¿dy procent strawno¶ci p³ynu hamulcowego, zwyk³a kontrola u zwyk³ego diagnosty i powie czy trzeba czy nie ale wydaje mi sie ¿e po 2 latach to sporo nad wyrost, no ale z drugiej strony koszt niewielki (za p³yn) a jak masz uspokoiæ sumienie to na pewno na z³e to nie pójdzie
Awatar użytkownika
By krz_p -  11 lis 2007, 16:42
 wielkopolskie
#6903
kamil nie wiem jak ty, ale ja ceniê sobie moje zdrowie i ¿ycie
nie oszczêdza³bym kilkudziesiêciu z³otych na wymianê p³ynu hamulcowego kosztem bezpieczeñstwa :!:
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 lis 2007, 18:15
 mazowieckie
#6904
krz_p pisze:ale wtedy nowy p³yn miesza siê ze starym, st±d przep³ukiwanie uk³adu wiêksz± ilo¶cia p³ynu hamulcowego
pompa ABS nie powinna pracowaæ na sucho
nie ma szans, ¿eby stary p³yn siê NIE miesza³ z nowym. chyba, ¿e najpierw opró¿nisz uk³ad, a potem dopiero nape³nisz, ale to siê mija z celem - za du¿o roboty. praktycznie ka¿d± metod± stary p³yn siê miesza z nowym, ale nie popadajmy w paranojê: trochê starego p³ynu nie przeszkadza.
krz_p pisze:aha przy heblach z R32 min. felga to 17
ja siê turlam na 18", wiêc mnie to nie robi ró¿nicy.

kamil 8000: wymiana p³ynu to jest 2 godziny roboty w warunkach podwórkowych. nie wiem na ile siê zmieniaj± w³a¶ciwo¶ci, ale kolor nowego p³ynu jest znacz±co ró¿ny od koloru starego p³ynu. wymiana co dwa lata te¿ nie jest zbyt k³opotliwa, a przy okazji mo¿na obejrzeæ klocki, tarcze itd. Dla mnie hamulce s± najwa¿niejszym elementem samochodu - wymieniam na r32, bo jestem rozczarowany mo¿liwo¶ciami fabrycznych.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  30 lis 2007, 15:15
 kujawsko-pomorskie
#7096
krz_p pisze:dodam, ¿e prawid³owo powinno siê wymieniaæ tzw. metod± ci¶nieniow±, a do tego trzeba mieæ odpowiedni sprzêt, nie ka¿de ASO nawet dysponuje czym¶ takim
Nigdy nie docieka³em zasady wymiany p³ynu metod± ci¶nieniow± ale podobno ta metoda jest najlepsza. Mam zaprzyja¿niony warsztat prywatny który tak± metodê stosuje przy pomocy nowego urz±dzenia wiêc w najbli¿szych dniach zrobiê wymianê. Ja mam ju¿ p³yn trzy lata bez wymiany i jego parametry s± jeszcze OK i te¿ uwa¿am ¿e wymiana co dwa lata to okres na wyrost. Mimo to faktycznie koszt wymiany jest niewielki wiêc wymieniam. Przy tej okazji zmieniam przednie klocki hamulcowe . Po wymianie zdam relacjê.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  30 gru 2007, 13:31
 kujawsko-pomorskie
#7407
P³yn hamulcowy i klocki przednie ju¿ wymieni³em. Metoda ci¶nieniowa jednak nie dosz³a do skutku z powodu awarii urz±dzenia. P³yn wymieniony zosta³ metod± tradycyjn± ale nie poprzez pompowanie i kolejne spuszczanie z cylinderków tylko poprzez odkrecenie wszystkich odpowietrzników i przelanie ca³ego uk³adu.
Po trzech latach eksploatacji i 60000 km przebiegu stwierdzam ¿e stary p³yn wygl±da³ fatalnie. By³ ciemny i wodnisty. I w tym momencie stwierdzam ¿e zalecenie wymiany p³ynu co 2 lata jest raczej uzasadnione. Natomiast same zaciski hamulcowe trzeba by³o sporo czy¶ciæ aby pracowa³y bezproblemowo. Chyba ich lekkie blokowanie musia³o spowodowaæ ¿e jeden z klocków po prawej stronie mia³ ju¿ tylko 1 mm grubo¶ci kiedy pozosta³e mia³y 2-3mm.
Powymianie p³ynu i klocków hamulce dzia³aj± idealnie. Nic nie szumi i nie ¶ci±ga przy hamowaniu.
Teraz jestem spokojniejszy o uk³ad hamulcowy.
Uwa¿am ¿e mimo prawid³owego dzia³ania uk³adu hamulcowego nale¿y do niego jednak zaj¿eæ raz na dwa lata aby sprawdziæ stan klocków i oczy¶ciæ zaciski.