Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By an0nim -  02 sie 2012, 13:51
 pomorskie
#78885
Witam. Chcialbym sie zapytac, czy jest mozliwosc zmiany samej koncowki wydechu, po rozcieciu zderzaka? i czy zmiana np na miltek exhaust, calego wydechu oplaca sie? poprawi osiagi (golf 5, 2.0tdi, 176km, 410nm (po chipie))?

ps. foto:
http://imageshack.us/f/571/46930028.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/545/57431651.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrawiam!
By stefdeath -  02 sie 2012, 16:14
 -------
#78890
a zamiast ciąć to nie lepiej za 100-150zł dołożyć sobie plastik zderzaka od GTI z oryginalnym wycięciem? któryś z kolegów, którzy zmienili dokładkę na ED30 na pewno by opchnął w dobrej cenie.
Co do całego wydechu od millteka to jest on mega drogi i wg. mnie to strata kasy. Jak już robić to customa w dobrej polskiej firmie- el- tec, mg motorsport, kaliński, przemo-car i wiele innych. będzie ze 2 razy taniej.
W kwestii osiągów to jak nie masz zamiaru dawać większej turbiny i startować do mocy 210-250KM to wg. mnie nie ma sensu. Cały wydech będzie cie kosztował 1500-2500zł a przyrost o ile się pojawi to będzie znikomy. No chyba, że zależy ci tylko na dźwięku.
Awatar użytkownika
By an0nim -  02 sie 2012, 22:31
 pomorskie
#78911
Zapoznam sie z firmami robiącymi wydechy, podanymi przez kolegę wyżej:) wiadomo, wydech nie poprawi osiagow jak zmiana turbo, chciałem także miedzy innymi "rasowy dźwięk"-i tutaj pytanie, czy owy dźwięk uzyskam np poprzez zmianę filtra na stozkowy?
Ps. Gdyby ktoś akurat miał w głowie coś na temat jakiejs "tuningowej" turbiny pod te auto, z chęcią bym zapoznał sie z tematem.
Bardzo dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi-pozdrawiam!!
By stefdeath -  03 sie 2012, 8:48
 -------
#78924
Teraz najmodniejsze są turbiny gtb17 i gtb22 - poczytaj sobie tutaj:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
i tutaj
http://www.racingforum.pl/Monta-GTB22-d ... 99445.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stożek sobie daruj bo dźwięku diesla się nie pozbędziesz a tylko przyspieszysz agonię turbiny.
Awatar użytkownika
By an0nim -  03 sie 2012, 21:30
 pomorskie
#78961
Jeszcze jedno takie szybkie pytanie, nie chce zasmiecac forum nowymi tematami, to może ktoś mi tutaj odpowie.
Miałem taki przypadek: Lotnisko, wyścig 1/2mili, moj golf 5 2003r (2.0 145km seryjnie + chip na 176km 410+-5nm, felgi 17, opony 225/45/r17, 6-biegowy)vs kolegi golf 5 2007-08r (1.9 90km + chip na 120+-5km ?nm 5-biegowy i felgi 15-16 i wąskie opony ze 190).
I teraz czy możliwe aby taka różnica miedzy szerokosciami opony dawała taki rezultat, ze tak samo jechał? Dopiero przy 160 widać lekko ze go wyprzedzam? W dodatku moj program robiony w gdyni w strefie tuningu a jego w zwykłym warsztacie box chyba?za 300zl.
By krisv -  05 sie 2012, 14:17
 mazowieckie
#79013
Az dziwne ze cie do 160 leb w leb:O moim zdaniem nie powinno tak być albo coś ukrył o czym się tobie nie pochwalił. A co do samego wydechu sam pare dni temu caly tlumik koncowy wrzucilem od gti.



Jakbys wyrzucil katalizator to bedzie brzmial troche bardziej rasowo zwlaszcza od 2,5 do 4 tys :)

Mam nawet krotki filmik ale bardzo slabo oddaje efekt tlumika koncowego
http://www.youtube.com/watch?v=lw3tZp0u ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Ja jeszcze caly uklad zaroodpornym lakierem pomalowalem.

I jak bedziesz przepinal biegi kolo 2 tys obr to bedzie taki lekki nazwijmy to mini blow off :)
By speedbass -  05 sie 2012, 14:53
 pomorskie
#79017
mogę tylko napisać, że mając benzynę mam porównanie do Millteka i miał piękny dźwięk, bo miałem, nawet
lepszy od tego z MG (barwa, rezonans) choć tu mam wersję cichszą, i drze się tylko przy wytężonej pracy (może tu rzecz);
ale wykonanie tego Millteka (może w wypadku mojego egzemplarza wg mnie słabe) i cena (drogo, chociaż dziś jest i tak taniej) powoduje, że się nie opłaca na taką zabawę, zwłaszcza że jest uniwersalny, czyli jak ktoś chce ładny szeroki przelot to łączenia na rurach stają się zwężkami, a w innym wypadku niewiele sam daje na mocy ale bogatemu kto zabroni :wink:

a duże koła zapewne są cięższe i większe opory więc swoje blokują auto, ale czy tamten był tylko z boxem :wink: :oops: przy tej mocy wątpię :wink: chyba że wybebeszony :P
Awatar użytkownika
By an0nim -  05 sie 2012, 22:08
 pomorskie
#79033
Dziękuje za porady, nawet gdy nie bedzie super różnicy po zamontowaniu końcówki wydechu od gti, zrobię go ze względów optycznych:)
A jeszcze jedno pytanie, warto? Serio dodaje mocy? I dźwięku?
http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-d ... 16389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/cai-uklad-doloto ... 43706.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By speedbass -  05 sie 2012, 23:21
 pomorskie
#79043
był kiedyś wątek już w dziale GTI dla PB
stożki to turbo benzyny nie są polecane w ogóle: syfią i szkodzą
jak się jeździ normalnie a nie na słoneczny weekend na tor
a jak jest w dieslach?
wg mnie wyrasta się z tego, a nasze drogi dość śmieci chcą wrzucić do silnika i lepiej pominąć temat
i poskromić rozbudzone pragnienia mocy w ten sposób
By stefdeath -  06 sie 2012, 10:03
 -------
#79049
Nawet jeśli te doloty dadzą tam 5-10KM to chyba nie warto płacić za to takiej kasy. Kolega ma teraz auto po programie i bez zmiany turbiny nie ma opcji żeby auto zaczeło odczuwalnie lepiej jechać.
Co do pojedynku ze słabszym przeciwnikiem to może auto coś niedomaga. Może warto podjechać na hamownię i zobaczyć czy te 176KM faktycznie hula pod maską ?
Inna opcja jest taka, że kierownik nie potrafi ogarnąć takiej mocy i objeżdża go dobry driver w słabszym aucie :)
Przy różnicy 50KM przy dobrym starcie nie ma opcji żeby szły równo. Może przy próbie z rolowanego różnica by była mniejsza przez opony ale jak masy aut podobne to jednak mocniejsze powinno być szybko z przodu.
Awatar użytkownika
By an0nim -  06 sie 2012, 13:24
 pomorskie
#79054
Przyznam ze start akurat lepszy miał kolega (ułamki sekund) mimo to podjade na hamowanie z ciekawości nawet. A jeszcze takie pytanie, bo jestem trochę zielony- zmiana turbiny w takim razie da odczuwalna różnice? I jakbym miał zmieniać to na jaka i u kogo? I jak mówił kolega wyżej ze nie nie opłaca, to cena nie bedzie kosmiczne wyższa od ceny dolotu?:) pozdrawiam i dziękuje!
ps. najlepiej gdzies w okolicach pomorskiego, zachodniopomorskiego lub okolicznych wojewodztw :)
Awatar użytkownika
By fredric -  07 sie 2012, 0:22
 mazowieckie
#79087
Za 5 tyś masz komplet u compotów i trochę ponad 200KM a jak dobrze się zagłębisz na racingforum to znajdziesz odpowiedzi na temat 2.0tdi.
Kiedyś sam myślałem o robieniu turbawki w swoim BKD aby spokojnie wycisnąć 200KM ale odpuściłem......zaznaczam nie jest to dużo roboty w garażu potem strojenie ponad tysiaka i :mrgreen: :mrgreen:
By stefdeath -  07 sie 2012, 9:41
 -------
#79097
na północy to możesz popytać tutaj :
http://www.tune-up.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
compsport jest drogi ale jest pewność, że nic się nie zesra po drodze. Jak ktoś chce oszczędzać to big T pewnie i za połowę ich ceny pewnie da radę zrobić.
Awatar użytkownika
By fredric -  07 sie 2012, 11:45
 mazowieckie
#79100
stefdeath pisze:na północy to możesz popytać tutaj :
http://www.tune-up.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
compsport jest drogi ale jest pewność, że nic się nie zesra po drodze. Jak ktoś chce oszczędzać to big T pewnie i za połowę ich ceny pewnie da radę zrobić.
Pewności to nigdy nie ma a gwarancji żadnej więc nie ma co pisać że pewność jest po prostu są sprawdzeni i drodzy :mrgreen: