Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  10 sty 2008, 19:52
 -------
#7569
tak jak w temacie czy kto¶ co¶ wie o zmianie rozrz±du czyli przy ilu km. go warto wymieniæ co trzeba wymieniæ czy tylko pasek czy s± jakie¶ napinacze czy co¶ w tym stylu ? ile mo¿e kosztowaæ pasek w serwisie ? itp.
Awatar użytkownika
By team-am -  10 sty 2008, 19:59
 łódzkie
#7570
2.0 TDI BKD: na zachodzie wymieniaja przy ok 120-130kkm, w Polsce zalecane przy ok 90kkm ze wzgledu na jakos paliwa itd (zalecenia ASO).
W poprzednim Golfie IV ALH kompletny rozrzad w ASO kosztowal mnie jak dobrze pamietam 1200z³ (pesek, napinaczem rolki)
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  10 sty 2008, 20:50
 -------
#7571
1200z³ :shock: sporo, wiec s± tam jakie¶ napinacze ?? mo¿e wiesz ile ??
Awatar użytkownika
By team-am -  10 sty 2008, 21:19
 łódzkie
#7572
kamil 8000 pisze:1200z³ :shock: sporo, wiec s± tam jakie¶ napinacze ?? mo¿e wiesz ile ??
Kod silnika masz BGU ??

Co do ceny gdy bede teraz zmieniac, na pewno da sie zalatwic taniej niz w serwisie :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 sty 2008, 22:28
 mazowieckie
#7574
kamil 8000 pisze:tak jak w temacie czy kto¶ co¶ wie o zmianie rozrz±du czyli przy ilu km. go warto wymieniæ co trzeba wymieniæ czy tylko pasek czy s± jakie¶ napinacze czy co¶ w tym stylu ? ile mo¿e kosztowaæ pasek w serwisie ? itp.
Ja zamierzam robic zmiane co 120 tys. km. Tak mówi moja instrukcja silnika. Nie wiem co ma jakosc paliwa do zywotnosci paska rozrzadu, chyba, ¿e paliwo cieknie po pasku :-).

Zasada jest taka, ¿e zmienia siê przy okazji pompê wodn± i napinacz. Robota jest trochê skomplikowana: trzeba zablokowaæ wa³ napêdowy i wa³ki rozrz±du przy pomocy specjalnych narzêdzi (nie wszystkie z nich s± bardzo skomplikowane), trzeba odkrêciæ mocowanie silnika po prawej stronie (wiêc trzeba mieæ wspornik do zawieszenia silnika), a potem ju¿ leci. Szczegó³ów nie chcia³o mi siê na razie studiowaæ.

Nie polecam tego robiæ u kogo¶ kto nie ma pojêcia, bo mo¿e siê skoñczyæ na powa¿nych uszkodzeniach silnika (zderzenie zaworów z cylindrami w TDI).

OT PS: Gratulacje z okazji tego co w podpisie.
Awatar użytkownika
By team-am -  10 sty 2008, 22:43
 łódzkie
#7575
maluszek pisze:Nie wiem co ma jakosc paliwa do zywotnosci paska rozrzadu, chyba, ¿e paliwo cieknie po pasku :-).
W Polskim ASO nie wszystko musi miec sens ale tak zalecaja :lol:

Przy temacie rozrz±du mam male pytanko. Do dobrego ustawienia rozrzadku trzeba ustawic 3pkt jak dobrze pamietam z czego jeden jest na skrzyni biegow widoczny przez otwór znajdujacy sie w niej. Moje pytanko: czy oryginalnie ten otwór jest za¶lepiony jakims korkiem gumowym itp? Ostanio zauwa¿y³em ze u mnie nie jest i obawiam sie zeby nie lecial tam syf :roll:
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 sty 2008, 1:24
 mazowieckie
#7580
team-am pisze:W Polskim ASO nie wszystko musi miec sens ale tak zalecaja :lol:
Lokalne ASO te¿ zalecaj± dziwne rzeczy (min. wymianê oleju co 7,500km), ale ja tam stosuje zalecenia producenta.
team-am pisze:Przy temacie rozrz±du mam male pytanko. Do dobrego ustawienia rozrzadku trzeba ustawic 3pkt jak dobrze pamietam z czego jeden jest na skrzyni biegow widoczny przez otwór znajdujacy sie w niej. Moje pytanko: czy oryginalnie ten otwór jest za¶lepiony jakims korkiem gumowym itp? Ostanio zauwa¿y³em ze u mnie nie jest i obawiam sie zeby nie lecial tam syf :roll:
Ten punkt jest na kole zamachowym. Komora sprzêg³a nie jest hermetyczna. Leci tam co chce, chocia¿ wiele nie naleci, bo te otwory s± dosyæ niewielkie.
By kuba94 -  11 sty 2008, 10:01
 pomorskie
#7589
Vw robi zestawy na prawcze do rozrzdau cena jakies 200eu w skald wychodzi pasek 2x napinacze (jeden moze byc rolka ) pompa i jakies male srubki ( nie wiem do czego ) widzialem to u znjomego
Awatar użytkownika
By team-am -  11 sty 2008, 11:04
 łódzkie
#7592
maluszek pisze: Ten punkt jest na kole zamachowym. Komora sprzêg³a nie jest hermetyczna. Leci tam co chce, chocia¿ wiele nie naleci, bo te otwory s± dosyæ niewielkie.
Tzn ze otwór ten powinien byc zaslepiony?? U Was sa zaslepki?
kuba94 pisze: Vw robi zestawy na prawcze do rozrzdau cena jakies 200eu w skald wychodzi pasek 2x napinacze (jeden moze byc rolka ) pompa i jakies male srubki ( nie wiem do czego ) widzialem to u znjomego
Chyba uzaleznione jest to od modelu silnika, ¶rubki wed³ug czynno¶ci serwisowych musza byc wymienione w celu zapobiegniêciu odkrecenia sie.
Jak ze wszystkim trzeba zastanowiæ sie co jest konieczne do wymiany, w koñco ASO z nas ¿yje wiec wymyslaja :wink:
Awatar użytkownika
By maluszek -  11 sty 2008, 16:06
 mazowieckie
#7597
team-am pisze:Tzn ze otwór ten powinien byc zaslepiony?? U Was sa zaslepki?
Nie ma takiej potrzeby.
team-am pisze:Chyba uzaleznione jest to od modelu silnika, ¶rubki wed³ug czynno¶ci serwisowych musza byc wymienione w celu zapobiegniêciu odkrecenia sie.
Czê¶æ ¶rub jest tak zrobiona, ¿e przy dokrêcaniu zgodnie ze specyfikacj± jest nara¿ona na rozci±ganie. Takich ¶rub nie powinno siê ponownie u¿ywaæ, bo nie spe³niaj± swojej funkcji. Widzia³em ju¿ kilka zerwanych ¶rub, które by³y ponownie wkrêcone.