Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By mari0 -  31 sie 2019, 8:23
 świętokrzyskie
#276723
Mam to samo tylne prawe, jak ta przelotke sie zdejmuje, bo próbowałem i mi nie idzie, ale nie wiem jak to jest, jak slysze jak zamek pracuje a sie nie otwiera to chyba prad.do nich dochodzi i to nie jest wina przewodow.
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  29 paź 2019, 21:00
 wielkopolskie
#278050
wycior pisze:
02 mar 2017, 22:55
Jakiś czas temu pisałem że padł zamek tył prawy - wymieniłem na nowy zamiennik i jest ok do tej pory.

Obrazek

Znalazłem na forum schemat elektryczny zamka i mówię sobie sprawdzę czy uda mi się go naprawić.
Na pinach 1-2 jest silnik V214, który steruje czerwoną dźwignią i działa + - otwiera, zamyka.
Na pinach 1-7 jest silnik drugi V163, który blokuje otwarcie klamką od wewnątrz (chyba) i też działa :hmmm:
Mikro-styki też działają F222, nie wiem w jakim położeniu powinny być otwarte lub zwarte ale zmienia się ich stan.
Jak i styk F10 po zatrzaśnięciu rygla śrubokrętem.

Więc do cho...y co mogło być nie tak, że nie chciał działać jak był w drzwiach... Czy ma ktoś sugestię?
Siema,
Czy orientujecie się jakiego koloru są kable na pinach 1 i 2 sterujące silnikiem v214? Kupiłem zamek, ma ten sam objaw co mój czyli nie otwiera z kluczyka ale po podpieciu +12 na piny zamka otwiera i zamyka go czyli jest sprawny.
By mari0 -  15 gru 2019, 21:12
 świętokrzyskie
#279080
leszek158 pisze:
04 lip 2019, 11:56
A ja zrobiłem tak, zamek lewych/tylnych drzwi zaczął szwankować - nie można go było za każdym razem otworzyć od zewnątrz; sugerując się filmikiem zamieszczonym przez @A-R-T-U-R za którymś razem otworzyłem od wewnątrz drzwi, wyjąłem plastikową zaślepkę zamka i prysnąłem do środka na cały zamek i rygle sprayem z teflonem CX80, aż wyciekło porządnie dołem drzwi, następnie kilkadziesiąt razy poruszałem ryglem przez otwór i zamykałem/otwierałem te drzwi, minęło już dwa miesiące - zamek śmiga jak nowy, dźwięk otwierania i zamyka wrócił do normy (a był już taki "zdechły") a też zastanawiałem się czy kupić oryginał nowy czy używkę, ale postanowiłem wcześniej poeksperymentować, i odpukać chodzi na razie jak nowy-oby jak najdłużej.
Zrobiłem tak samo, napsikałem smarem i odgłos zamka od razu się poprawił i działa do tej pory, oby jak najdłużej.
By Tomyyy -  24 kwie 2021, 10:10
 podlaskie
#285947
zmieniłem ostatni już zamek ale mam problem. podczas mrozów zamek nie otwiera się ani od wewnątrz ani zewnątrz, pod kompem błędów brak. jak się ociepli to mozna otwierać. zamek przyszedł do mnie zasyfiony, w piasku itd. wyczyscilem, byl widocznie przechowywany na dworze i wyplukało smar.

orientuje sie czy bez zdejmowania poszycia da się to jakoś przesmarować i czym ? czy zamarza raczej cos w srodku zamka i do wymiany ?
By Tomekkos3n -  03 gru 2021, 23:28
 lubuskie
#287746
Hej , mógłby mi ktoś potwierdzić ?
Zamki prawy przód i lewy tył

3D1837016AQ oraz 7L0839016H

Na którejś z początkowych stron było napisane ze z golfa vi i sirocco nie pasują , i ze kolega założył z tourana 3D1837016AQ … a o takim nr sprzedający ma od golfa vi właśnie … i już zgłupiałem 😅 wyglądają tak samo , ale nie chce kupić coś co jednak nie podejdzie . :naughty:
By seebst -  09 gru 2021, 17:38
 lubuskie
#287806
Nim przejdę do sedna, po części opiszę nieco swój problem. Odkąd mam golfa, w drzwiach kierowcy i tylnych lewych wyskakiwał błąd w stylu: błąd silniczka funkcji safe, lub niezrozumiały sygnał. Jakoś tak, bo dokładnie już teraz nie pamiętam. Ponadto, po zamknięciu auta z pilota byłem w stanie otworzyć tylne drzwi od środka, czasami również i kierowcy. Czyli funkcja safe nie zawsze działała. W dodatku, podczas zamykania drzwi słychać było, jak zamek się blokuje i zaraz po tym coś z powrotem odskakuje. Oczywiście z zewnątrz otworzyć ich się nie dało po zamknięciu pilotem. Ale problem zbagatelizowałem, skoro to tylko taka pierdoła. Jednak nie dawno po otwarciu auta z pilota drzwi kierowcy były dalej zamknięte, nie dało się ich otworzyć łapiąc za klamkę, trzeba było raz jeszcze wcisnąć guzik na pilocie, wówczas puściło. No a to już zaczęło być trochę wkurzające. Ale że nie za bardzo chce mi się wymieniać zamki, tym bardziej w takim okresie pogodowym, to przypomniało mi się, że buszując po różnych sterownikach w VCDS natknąłem się na takie dwie funkcje w sterowniku od modułu komfortu:
Obrazek
Nie wiem czym się jedno różni od drugiego, w każdym razie zaznaczyłem oba te bity i zamki zamykają się już jakby poprawnie, nie słychać, aby coś po zamknięciu odskakiwało, a tym bardziej już nie blokuje mi klamki od zewnątrz. Ale mimo wszystko błędy mi wywala.
A znalazłem w sterowniku w drzwiach bit, że funkcja safe jest zainstalowana. Odznaczyłem to i już mi niby błędów nie generuje przy normalnym zamykaniu o otwieraniu, ale po kilkuktotnym otwarciu auta potem, czyli tak jakbym ze trzy razu wciskał guzik otwarcia na pilocie, to wtedy mi wywali błąd, i tak samo wywala błąd, gdy chcę się zamknąć od środka przyciskiem na drzwiach. Błędy oczywiście mówiące o funkcji safe, oznaczone jako błąd sporadyczny.

W związku z powyższym, reasumując:
W załączonym zdjęciu, czym różnią się te dwa bity od siebie? Oraz czy dobrze zrobiłem tak jak zrobiłem? Istnieje ryzyko, że nie dam rady w przyszłości otworzyć drzwi? Po zamknięciu, próbując otworzyć drzwi od środka to po chwili włącza się alarm, czyli jest póki co dobrze.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18