Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By dziuraski -  18 paź 2012, 23:14
 -------
#85111
Dzień dobry, jak w temacie jak się do ustrojstwa dobrać aby ogladnąc ewentualnie wymienić, potrzebuje jakiś schematów, fotorelacji. Ubywa mi płynu w różnym stopniu:P mam wiecznie zaparowane szyby a ostatnio nawet tłuste od glikolu są ;/
Niestety nie mogę nic konkretnego znaleźć może ktoś miał z tym doczynienia, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Tyson -  18 paź 2012, 23:35
 mazowieckie
#85115
nie dam sobie ręki obciąć, ale pewnie bez wyjmowania deski się nie obędzie...
By mwsoft -  20 paź 2012, 22:33
 dolnośląskie
#85221
Tysonq pisze:nie dam sobie ręki obciąć, ale pewnie bez wyjmowania deski się nie obędzie...
VW był na tyle ogarnięty, że nie trzeba wyjmować deski.

Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, po prawej stronie i w górę będzie znajdowała się nagrzewnica.
Trzeba odkręcić kilka śrubek i zdjąć plastikową osłonę, pod którą wyłonią się rurki i łączenie z cybantami.

W komorze silnika musimy zdemontować rurę za filtrem powietrza (silniki bkc, w innych może być inaczej).
Nurkujemy w głąb i szukamy 2 gumowych węży idących do kabiny - pomiędzy nimi jest śrubka T15 - odkręcamy trochę, ale nie do końca, żeby nie wypadła - rurki nagrzewnicy w środku powinny się poluzować.
Przewody trzeba zacisnąć, albo w ogóle spuścić płyn z całego układu. Wtedy w środku zdejmujemy cybanty, powinno dać się rurki wypracować w tył na tyle, aby odłączyć od niej nagrzewnicę, która się wysuwa. Oczywiście i tak pełno płynu zostanie więc cały środek auta grubą folią wyłożyć + wiaderko z lejkiem ;)

Generalnie tyle, możliwe że zapomniałem o zdemontowaniu jeszcze czegoś po drodze, ale zdecydowanie wg. ELSY to się robi bez wyjmowania deski.
Awatar użytkownika
By Domelek -  16 sty 2017, 21:30
 mazowieckie
#246140
mwsoft pisze:
VW był na tyle ogarnięty, że nie trzeba wyjmować deski.

Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, po prawej stronie i w górę będzie znajdowała się nagrzewnica.
Trzeba odkręcić kilka śrubek i zdjąć plastikową osłonę, pod którą wyłonią się rurki i łączenie z cybantami.

W komorze silnika musimy zdemontować rurę za filtrem powietrza (silniki bkc, w innych może być inaczej).
Nurkujemy w głąb i szukamy 2 gumowych węży idących do kabiny - pomiędzy nimi jest śrubka T15 - odkręcamy trochę, ale nie do końca, żeby nie wypadła - rurki nagrzewnicy w środku powinny się poluzować.
Przewody trzeba zacisnąć, albo w ogóle spuścić płyn z całego układu. Wtedy w środku zdejmujemy cybanty, powinno dać się rurki wypracować w tył na tyle, aby odłączyć od niej nagrzewnicę, która się wysuwa. Oczywiście i tak pełno płynu zostanie więc cały środek auta grubą folią wyłożyć + wiaderko z lejkiem ;)

Generalnie tyle, możliwe że zapomniałem o zdemontowaniu jeszcze czegoś po drodze, ale zdecydowanie wg. ELSY to się robi bez wyjmowania deski.
Czy ktoś z was jeszcze wyjmował nagrzewnicę w golfie? Wystarczy zrobić tak jak kolega opisał,czy jeszcze trzeba gdzieś tą nagrzewnicę odkręcać? Z tego co widziałem to jest ona umieszczona w plastikowej obudowie i wystarczy tylko odkręcić od niej te dwie rurki które idą z komory silnika i powinna dać się wysunąć w stronę drzwi kierowcy? Może ktoś posiada jakiś manual?
By detemir -  29 sie 2017, 9:36
 mazowieckie
#256318
Dzień dobry.

Chciałbym odświeżyć temat. Jestem co prawda posiadaczem Tourana 1.6 BSE (B+G), ale to prawie to samo co golf V.
Chciałbym wymienić nagrzewnicę w moim samochodzie - płukanki nic nie dają.
Wyżej napisano, że aby to zrobić nie trzeba ściągać deski rozdzielczej.
Mi w serwisie zaśpiewali 1000 zł za całość (oczywiście chcą ściągać całą konsolę przednią)
Mam prośbę o zamieszczenie manuala do tej naprawy. Czy dałbym radę zrobić to samemu i zaoszczędzić 850 złotych?
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
Awatar użytkownika
By pitt52 -  21 kwie 2018, 17:49
 śląskie
#264190
Przerabiał ktoś ten temat? Faktycznie trzeba zdjąć deskę żeby się dostać do nagrzewnicy klimatyzacji?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  22 kwie 2018, 7:08
 śląskie
#264204
A-R-T-U-R pisze:
21 kwie 2018, 18:18
Nie trzeba. Wymienia sie od wewnatrz
Dzięki za odpowiedź. Fajnie by było, gdyby nie było potrzeby demontować całej deski. Mam obecnie dwie nieszczelności, jedna to skraplacz, a druga parownik. W parowniku, jak twierdzi mechanik jest mały przeciek i na razie by tego nie ruszał. Jak to lekarze mawiają "do obserwacji". Skraplacz natomiast jest walnięty w dwóch miejscach i tutaj już nie ma dyskusji. Ja jednak byłbym za opcją totalną, czyli wymiana jednego i drugiego, stąd moje pytanie. Możesz coś bliżej? :hmmm:
Awatar użytkownika
By Cimek -  22 kwie 2018, 8:09
 opolskie
#264207
@pitt52 Musisz rozebrać tunel środków koło nogi kierowcy. I chyba ustawienie temp na max i wewnętrzny obieg, żebyś miał dojście do śrubek.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  24 kwie 2018, 14:33
 śląskie
#264272
Obawiam się, że nie jest to takie proste. Pytałem u dwóch mechaników i zgodnie twierdzą, że trzeba deskę wyciągać. Cały dzień roboty dla dwóch osób podobno. Koszt od 600 do 800 PLN razem z parownikiem.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 kwie 2018, 15:10
 śląskie
#264275
wg mnie nie trzeba.
ale... poprzednia nagrzewnica była bez AC z 2004r i tam wymiennik ciepła miał rurki metalowe jako jedna cłośc, czyli wyjęcie tylko tego elementu bez demontażu całej nagrzewnicy i deski to nie lada wyczyn.
Obecnie zamontowałem całą nagrzewnice z AC z chyba 2006r i tam wymiennik ciepła jest już dokręcony do rurek metalowych za pomocą złączek i da się to zdemontować osobno jak i moim zdaniem powinno dać się to dać wyjąc bez demontażu deski.
mechanikom sie nie chce dłubac i kombinować i dlatego tak pitoloą. Zapytaj czy to robili czy tylko tak i m sie wydaje.
Do wymiennika ciepła idą jak widać dwie aluminiowe rurki czyli dostęp jest tam bezproblemowy ale nie wygodny i ciasny.
Obrazek