#280179
Sprawa nieaktualna, ale może jednak komuś się przyda, bo sam ten temat znalazłem licząc na jakieś wskazówki.
Teraz jestem już po wymianie. Nie jest to manual, ale krótko na czym to polega.
Potrzebne narzędzia:
- klucze płaskie 10 mm, 13 mm
- długi imbus 5 mm
- klucz nasadowy 13 mm (opcja) i 16 mm (najlepiej mieć po prostu zestaw nasadek z grzechotką)
- szczypce nastawne do rur lub duże kombinerki
- płaski, nieduży wkrętak
Cała operacja wykonywana od góry. Pacjent 1,9 TDI DSG
1. Odkręcić klemę z akumulatora.
2. Rozmontować wlot powietrza do obudowy filtra (wszystko na zatrzaskach).
3. Odkręcić jedną śrubę imbusową obudowy filtra i wyrwać do góry z zatrzasków. Odpiąć szczypcami opaskę na rurze za przepływomierzem, zdjąć wężyk podciśnienia i cała obudowa idzie na bok. Mamy już dostęp do rozrusznika.
4. Odsunąć gumową osłonę złącz, odbezpieczyć i zdjąć wtyczkę z przewodem sterującym, odkręcić gruby przewód zasilający (klucz 13 mm). Dodatkowo odkręcić gruby przewód masowy, który będzie przeszkadzał w wydobyciu rozrusznika.
5. Pozostaje odkręcić dwie śruby mocujące rozrusznik. Do górnej wystarczy grzechotka z nasadką (16 mm), do dolnej założyłem krótką przedłużkę i przegub i dopiero nasadkę. Idealnie się to wpasowuje. Najlepiej górną odkręcić i nie wyciągać, ale zabrać się do dolnej. Na końcu wyciągamy górną śrubę i cały rozrusznik.
6. Montaż w odwrotnej kolejności.
Golf V 1,9 TDI BXE DSG Trendline OEM+ 156KM/356Nm
Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.