Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By jihaad -  24 lut 2020, 14:35
 dolnośląskie
#280179
Sprawa nieaktualna, ale może jednak komuś się przyda, bo sam ten temat znalazłem licząc na jakieś wskazówki.
Teraz jestem już po wymianie. Nie jest to manual, ale krótko na czym to polega.

Potrzebne narzędzia:
- klucze płaskie 10 mm, 13 mm
- długi imbus 5 mm
- klucz nasadowy 13 mm (opcja) i 16 mm (najlepiej mieć po prostu zestaw nasadek z grzechotką)
- szczypce nastawne do rur lub duże kombinerki
- płaski, nieduży wkrętak

Cała operacja wykonywana od góry. Pacjent 1,9 TDI DSG

1. Odkręcić klemę z akumulatora.
2. Rozmontować wlot powietrza do obudowy filtra (wszystko na zatrzaskach).
3. Odkręcić jedną śrubę imbusową obudowy filtra i wyrwać do góry z zatrzasków. Odpiąć szczypcami opaskę na rurze za przepływomierzem, zdjąć wężyk podciśnienia i cała obudowa idzie na bok. Mamy już dostęp do rozrusznika.
4. Odsunąć gumową osłonę złącz, odbezpieczyć i zdjąć wtyczkę z przewodem sterującym, odkręcić gruby przewód zasilający (klucz 13 mm). Dodatkowo odkręcić gruby przewód masowy, który będzie przeszkadzał w wydobyciu rozrusznika.
5. Pozostaje odkręcić dwie śruby mocujące rozrusznik. Do górnej wystarczy grzechotka z nasadką (16 mm), do dolnej założyłem krótką przedłużkę i przegub i dopiero nasadkę. Idealnie się to wpasowuje. Najlepiej górną odkręcić i nie wyciągać, ale zabrać się do dolnej. Na końcu wyciągamy górną śrubę i cały rozrusznik.
6. Montaż w odwrotnej kolejności.
Awatar użytkownika
By jihaad -  28 lut 2020, 20:37
 dolnośląskie
#280235
A jaki masz w tej chwili? Jaki silnik, skrzynia?
Najlepiej sprawdzić numer w ETCE i dobrać taki sam lub w przypadku diesla wziąć 11 lub 12 zębowy od np. golfa VI.
By tom19821004 -  29 lut 2020, 10:04
 podkarpackie
#280240
A jak jest w silnikach benzynowych czy występują rozruszniki z większą ilością zębów golf v 2.0 kod silnika AXX z 2005.
Pytam czy jest sens kupić nowszy czy stary zregenerować
Awatar użytkownika
By jihaad -  29 lut 2020, 12:25
 dolnośląskie
#280241
Problem z rozrusznikami 10-zębowymi dotyczy tylko TDI.

Do wyboru masz trzy rodzaje.

Skrzynia manualna:
M 911 023 G - Bosch
M 911 023 M - Valeo

DSG:
E 911 023 J - Bosch

Wszystkie o mocy 1,1 kW

tom19821004 pisze:
29 lut 2020, 10:04
Pytam czy jest sens kupić nowszy czy stary zregenerować

Ja kupiłem ostatnio do TDI 11-zębowy używkę ideał za 90 zł, wymiana chwilę pod blokiem, więc nie wiem czy jest sens regenerować. Teoretycznie po naprawie będziesz miał jak nowy, ale jakość użytych części może być różna.