Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  27 paź 2016, 20:56
 dolnośląskie
#241695
majster pisze:Klimatyzacja wyłączona, ale wiadomka - nawiewy grzeją bo rano zimno ;)
włącz klime i zapomnij o parowaniu szyb.

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Re: GOLF V Parują wszystkie szyby na wyłączonej klimie
połączyłem z już istniejącym tematem parowania szyb przy WYŁĄCZONEJ KLIMATYZACJI
By Kaburder -  30 sty 2017, 17:05
 małopolskie
#246808
stary temat, ale trafiłem na niego przypadkowo , więc dodam swoje 3 grosze....
Miałem podobnie - wyczyściłem podszybie z zewnątrz (jest na forum wątek jak to porozbierać).
Problem wynika z faktu, że zbiera się tam trochę brudu, który może się przykleić i niczym go nie idzie wydmuchać. Ja tak miałem. Wymyłem podszybie z liści i brudu, które najzwyczajniej były powodem wilgoci i parowania szyb. Problem ustał :)
By proxx -  06 lut 2017, 7:58
 pomorskie
#247196
Witam,

mam podobny problem, na tylnych szybach robi się mleko. Filtr kabinowy nowiutki, auto oddałem dodatkowo do suszenia, wyciągnięto niecały 0,5 l wilgoci co jest podobno standardem, dywaniki mam gumowe, a wykładzinę suchą.

Jedyne co pozostało do sprawdzenia to nawiewy, bo wygląda to tak jakby z nich w małej ilości leciała wilgoć i z przodu nawiew daje sobie rade, a wilgoć osiada na tylnych szybach. Jak włączę nawiew na 4 stopień to w miarę daje sobie radę z tylnymi szybami ale jak zmniejszę na 2-3 poziom to z powrotem zaczynają z tyłu parować.

Dodatkowo w momencie kiedy chodzi klima i temperatura spada poniżej poziom graniczny (wyłącza się automatycznie) to w ciągu kilkunastu sekund mam mleko na wszystkich szybach i bardzo ciężko nawiewem to odparować.

Ktoś mógłby podpowiedzieć od czego zacząć szukanie + jak się za to zabrać?
By proxx -  06 lut 2017, 17:39
 pomorskie
#247241
A więc tak:
Po wciśnięciu obiegu wewnętrznego/zewnetrznego słychać pracę silniczka przez ok 4 sek. Spojrzałem pod podszybie i w wygląda na to że kratka jest zamknięta, nie widzę wirnika. Wygląda to na plastik (klapka nawiewu) na którym jest tylko wytloczony krzyżyk. Po wcisnieciu obiegu wewnętrznego żadnej zmiany niezaobserwowalem.

Co można z tym zrobić ewentualnie co trzeba wymienić? Jakby ktoś posiadał instruktaz to byłbym wdzięczny.

edit:
czy to chodzi o ten silniczek z filmiku poniżej ?
Dodano po 3 godzinach 23 minutach 30 sekundach:
zrobiłem tak jak na filmiku i faktycznie silnik hałasuje a koło zębate się nie obraca. Klapka była w pozycji dla nawiewu zamkniętego, natomiast ręcznie swobodnie porusza się między otwarte/zamknięte.

Czy ten numer silnika: 1K0907511C będzie pasować do Golfa V 2005 rok 1.4 FSI ?

Dodano po 23 godzinach 49 minutach 29 sekundach:
edit:

Gdyby ktoś wymieniał silnik to kod silniczka 1K0907511C pasuje do Climatica. Na allegro ceny od 30 do 50 zł za używany + wysyłka, nowy Valeo kosztuje ok 200 zł. W ASO za oryginalny (Bosch) na telefon chcieli ok 650 zł :eek: .

U mnie urwana była zębatka od silniczka.
Wymiana jest identyczna jak na załączonym filmiku.
By hdoman -  20 mar 2017, 10:51
 łódzkie
#249137
Witam
mam problem z klapka świeżego powietrza, a mianowicie jest zamknięta ale gdy wcisnę przycisk od obiegu zamkniętego otwiera się na 1s i zamyka, i tak w kółko. wychodzi na to że silniczek jest sprawny, a problem tkwi w starowaniu, czy ktoś wie co to moze byc????? Dodam ze mam climatronic.
#249145
hdoman pisze:Witam
mam problem z klapka świeżego powietrza, a mianowicie jest zamknięta ale gdy wcisnę przycisk od obiegu zamkniętego otwiera się na 1s i zamyka, i tak w kółko. wychodzi na to że silniczek jest sprawny, a problem tkwi w starowaniu, czy ktoś wie co to moze byc????? Dodam ze mam climatronic.
potrzebna diagnoza VCDS i test elementów wykonawczych, druga sprawa po każdym odpięciu akumulatora powinno się robić adaptację/nastawy podstawowe klapek również VCDS
#287648
Panowie , a co jeśli :
Klapka otwiera się i zamyka jak na filmiku
Filtr pylkowy nowy ( 4 już a tym roku )
Dywaniki suche
Szyberdachu niema
Kabały podszybia drożne
Podszybie czyste na błysk
Plastik podszybia nowy
Rurka odprowadzenia wody klimy drożna , wyglada jak nowa

Rano , wieczorem , najczęściej jak jest taka chlapa jesienna , po odpaleniu auta wszystkie szyby na momencie białe …

Pochłaniacz wilgoci przez tydzień nic nic nie wciagnal , suchy jak pieprz …

Natomiast od kilku dni jeżdżę z wciśniętym ECON( klima off) i szyby nie parują . Wtf ?
Wyglada tak jakby gdzieś stała woda ? Parownik ? Kanały , ale dlaczsgo bez klimy nie paruje ? :szok:
#287651
Mettenoos pisze:
20 lis 2021, 22:02
Tomekkos3n pisze: od kilku dni jeżdżę z wciśniętym ECON( klima off)
Dioda zgaszona to ECON OFF i działa klima, świecąca to ECON ON i klima nie działa, wiesz o tym, tak?
Dokładnie tak . Gdy się dioda nie swieci , parują szyby zaraz po odpaleniu auta . Dioda sie swieci czyli klimatyzacja jest off - szyby nie parują . W większości tematów problem jest zupełnie odwrotny do mojego 😁 już kończą mi sie pomysły