Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#287653
Mettenoos pisze:
20 lis 2021, 22:54
Przy permanentnym jeżdżeniu na ECON OFF wnetrze powinno się osuszyć a to że na początku paruje to tak bywa
Ale to nie jest lekko zaparowane . Wszystkie szyby są białe w kilka sekund , łącznie z tylna .
Jeżdżąc z włączona klimatyzacja para powinna schodzić bo powietrze jest osuszone . A ja jak wyłącze klimatyzacje to efekt pary nie występuje . A powinno być odwrotnie jak u większości , ze na włączonej klimie jest ok a bez byłby problem … :wacko:
#288046
Jakieś pomysły ? Mi się już skończyły 🤯 mam delikatne pęknięta szybę , chyba ja załatwiłem przy wymianie podszybia … ale jeśli nie była pęknięta przed wymiana to by nic nie zmianialo bo i tak parowalo. Nie paruje napewno jak temp były na minusie … problem mam tez ze sprezarka klimy bo nie startuje po odpaleniu auta , dopiero jak dam większe obroty to klima znaczyna ruszać . Może być to problem ? Mam zamiar wymienić sprężarkę , bo zawór już wymieniałem i nic to w sumie nie dało
#288048
A-R-T-U-R pisze:
03 sty 2022, 20:24
Jest mocno na + wiec klima musi dzialac
Klima działa dopiero jak wykręcę go na obroty , zanim odpali sprezarka to szyby mam jak w Titanicu … nigdzie nie leje się woda do środka , schowek ściągałem już z 10 razy … bo zawsze diagnoza „klapka” :evil: u mnie klapa się otwiera i zamyka . Myślałem o kratkach tych w tylny zderzaku , ale ostatnio jak ściągałem zderzak to ruszały się jak się w nie dmuchanie wiec raczej sprawne … tak wyglada jakby ciagle stała gdzieś woda i pierwszy podmuch z wentylatora daje mokre powietrze i wsystjo pokrywa się para . :cry:
#288538
Tomekkos3n pisze:
03 sty 2022, 20:30
A-R-T-U-R pisze:
03 sty 2022, 20:24
Jest mocno na + wiec klima musi dzialac
Klima działa dopiero jak wykręcę go na obroty , zanim odpali sprezarka to szyby mam jak
Zobacz ten: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 46#p286346 temat. Też walczyłem z zaparkowanymi szybami, próbowałem wszystkiego, problemem okazał się zawór w kompresorze klimatyzacji.

Wyłączanie klimatyzacji (włączenie econ) nic nie dawało zupełnie bo wyłączenie kompresora klimatyzacji odbywa się przez ten właśnie zawór, kompresor klimatyzacji nie ma sprzęgła na kołku, który załącza i rozłącza kompresor klimy tylko zarządza wydajnością ten właśnie zawór. Nie zrozumiałem jeszcze dlaczego tak jest, ale przy tej niesprawności powietrze jest pełne wilgoci jeszcze bardziej jakby klimy nie było.

A co do klapek obiegu wewnętrznego, to w schowku klapka to jedno, a jest jeszcze w podszybiu tam gdzie łapie powietrze.
#288604
Slavo_RZ pisze:
14 mar 2022, 21:39
Tomekkos3n pisze:
03 sty 2022, 20:30
A-R-T-U-R pisze:
03 sty 2022, 20:24
Jest mocno na + wiec klima musi dzialac
Klima działa dopiero jak wykręcę go na obroty , zanim odpali sprezarka to szyby mam jak
Zobacz ten: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 46#p286346 temat. Też walczyłem z zaparkowanymi szybami, próbowałem wszystkiego, problemem okazał się zawór w kompresorze klimatyzacji.

Wyłączanie klimatyzacji (włączenie econ) nic nie dawało zupełnie bo wyłączenie kompresora klimatyzacji odbywa się przez ten właśnie zawór, kompresor klimatyzacji nie ma sprzęgła na kołku, który załącza i rozłącza kompresor klimy tylko zarządza wydajnością ten właśnie zawór. Nie zrozumiałem jeszcze dlaczego tak jest, ale przy tej niesprawności powietrze jest pełne wilgoci jeszcze bardziej jakby klimy nie było.

A co do klapek obiegu wewnętrznego, to w schowku klapka to jedno, a jest jeszcze w podszybiu tam gdzie łapie powietrze.
Zawór wymieniałem w tamtym roku , ale nic to nie dało . Sprezarka zaczynała robić ciśnienie w układzie tylko w momencie gdy skręciłem go na obroty . I już wtedy działała idealnie do momentu aż zgasiłem auto albo wystarczyło wcisnąć econ na chwile i przestawało robić ciśnienie .

Aktualnie mam założona sprężarkę od golfa 7 . Mrozi aż miło . Czekam na pogodę taka deszczowo wilgotna żeby sprawdzić wtedy ale wydaje mi się a nawet jestem przekonany ze tak samo jak mówisz , w momencie szwankowania zaworu klimatyzacji powietrze jest jakby 2 razy wilgotniejsze .

Klapki z tego co udało mi się zaobserwować to są 2 , w zależności od posiadanej kliny . Jak klimatyzacja manualna to klapka jedna , jak auto matczyna to klapki są 2 .

Podszybie rozbierałem już kilka razy , lśni czystością i ta klapa co się tam otwiera to ta sama co pod schowkiem , to obieg otwarty/zamknięty i nic więcej tam niema .

Zaowazylem również iż na „nowej” sprężarce leci w dosc mocnych ilościach woda z układu , czego nie byko właśnie na starej szwankującej.

Mam nadzieje ze temat parujących szyb mogę uznać za zamknięty :burp: :tooth:
#288623
Jednak dupa . W dzień było z 18 stopni , o 20 spadło na 8 , odpaliłem auto i przyparowaly szyby . Oczywiście teraz jak klima śmiga to 5 sekund i czyste , ciekawe jak bedizie jak będzie taka chlapa jesienna na dworze :roll: pewnie będą parować jak przedtem . Ciekawe co jeszcze do wymiany … może te kratki w tylnym zderzaku ? ale wyglądają dobrze i wszędzie jest sucho
#288624
Żeby coś parowało to musi być ciepłe tak czy nie?, szyby zimne i to coś co paruje musi być z ogrzewania bo musi być ciepłe więc szukał bym problemu z nagrzewnicą lub nieszczelnościami w kabinie np szyba przednia woda wpływa do środka a tu ciepełko i zaczyna schnąć, parować ciekawe jak jest pod dywanikami sucho czy mokro.
#288631
Pod dywanikami sucho , szyba co prawda pękła ale parowalo tez przed pęknięciem .

Płynu od 10k km trzyma stan .

Nowe podszybie te plastikowe , pod nim wyczyszczone ba błysk . Szybę będę wymieniać za miesiąc dwa , to zobaczymy , narazie siedzi oryginalna z takim samym rokiem jak reszta wiec mam nadzieje ze tak wyjechała z fabryki .

Wymieniałem progi bo była dziura . Zobaczymy może gdzieś było trochę wilgoci ale nie wydaje mi się żeby aż tak . Teraz jest ciepło to powinno wyschnąć jeśli coś tam byko mokro

Odpływ klimy ok , woda nie cieknie do kabiny

Jedyne co to te kratki w tylnym zderzaku , chociaż tez wyglądają na sprawne 🤯 nie wiem już sam . Zobaczymy na jesień bo wtedy byka największa masakra
#288632
Kratki są zawsze zamknięte żeby się otworzyły musi być napływ powietrza do środka auta a auto szczelnie zamknięte. Ale trza jeszcze zauważyć żeby powietrze dotarło i otworzyło te kratki to musi pokonać przeszkody w postaci obudowy, dywaników ale tak zawsze jest od nowości i nie parowało po prostu coś kapie na ogrzewanie i paruje lub występuje cały czas wilgoć w aucie kup sobie hydromet i sprawdź wilgotność w aucie jak parują, nie parują i u kolegi któremu nie parują szyby. Jak dobrze pomierzysz to znajdziesz nawet skąd napływa wilgoć.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  03 kwie 2022, 23:12
 zachodniopomorskie
#288686
Wilgoć w aucie występuje gdy auto nie ma prawidłowego nawiewu ciepłego powietrza.
Same zimne powietrze nie załatwia sprawy przy odłączonej klimatyzacji szczególnie wiosną czy jesienią.
Niektórzy twierdzą że należy klimatyzację wytłaczać wcześniej z pięć minut przed dojazdem do celu podróży.
Ja twierdzę że gdy jest sprawna klimatyzacja (nawiewy) to ten problem znika.
Problem powstaje wtedy gdy coś nie pracuje prawidłowo:
Podczas postoju wiosna jesień parowały mi tylne szyby, oraz przednia w czasie jazdy -stwierdziłem że tak może ma być.
Czasami klimatyzacja działała super innym razem na 1/2 mocy -na zimnym silniku było się ciężko zorientować.
Potem lewa strona przestała grzać letnie powietrze, a prawa 1/2 mocy.
Błędów nie wykazywał VCDS.
Aż padł silniczek klapy lewej strony V158 -tu też VCDS po wykonaniu testu klap klimatyzacji nie pokaże błędu - tak zabawa trwała pół roku.
Wymieniłem silniczek V158 na nowy -bo stary zacinał się mechanicznie w jednym położeniu - więc nic nie da wymiana potencjometru czy samego silniczka.
Od razu klimatyzacja zadziałała na max -w aucie cieplutko, a wilgoć zniknęła i parowanie szyb.
Warto też odpowietrzyć chłodnicę klimatyzacji przy temperaturze 90stopni silnika.
Warto sprawdzić czujniki klimatyzacji u mnie są trzy: lewa strona nad bezpiecznikami , prawa strona i trzeci w kanale nawiewu nad nogami kierowcy.
Uszkodzony element klimatyzacji powoduje jej złą pracę, układ klimatyzacji próbuje równoważyć bilans i temperaturę nawiewu i tym samym przestaje pracować prawidłowo.
Auto nasiąka wilgocią i zaczyna się parowanie szyb.
Warto rozebrać obudowy z boków klimatyzacji i prześledzić czy wszystkie klapy pracują prawidłowo.
Niektórzy zgłaszają problem z korkiem od zbiorniczka płynu chłodzenia -ponoć to zakłóca proces odpowietrzania się układu chłodnicy klimatyzacji.
Naprawiłem klimatyzację -zniknęło zaparowywanie szyb. Rano temperatura na minusie, a szyby nie zaparowane -jak ręką uciął. Nawet nie zdawałem sobie sprawy ze Golf V ma tak mocny nawiew i super chłodzi i grzeje.
Raz czujnik zawilgocony, raz bezpiecznik przepalony, raz silniczek uszkodzony innym razem chłodnica zapowietrzona.
Teraz dopiero działa na 100%. :yes:
#289869
Jak odpowietrzyć chłodnice klimatyzacji :roll:
I co ma wspólnego korek zbiornika płynu do klimy bo nie mogę sobie tego wyobrazić

Dodano po 1 dniu 17 godzinach 52 minutach 25 sekundach:
Panowie 🤯 podpalę te auto , przysięgam … macie jakieś pomysły może ?

Czyściłem już parownik klimy tyle ile się dało , piankami , psikalem na niego alkoholem izopropylowym 😊 pięknie śmierdzi 2-3 dni … psikalem od strony filtra , otworem czujnika tego obok rurki skroplin , poprzez rurkę . Nawet rozebralem kratki h góry i tamtędy psikalem czym się dało . Parownik myśle jest w miarę czysty , tyle ile się dalo wsadziłem telefon w miejsce filtra i na filmiku parownik wyglada na ładny …
Pod nogami sucho , szyberdachu niemam , w bagażniku sucho …

Jedyna sprawa która mnie teraz zaciekawiła to opadnięte lekko drzwi kierowcy , ale chyba nie dałoby go takiego efektu .

Po trasie 400 km , następnego dnia rano . Temp ok 3 stopnie , odpaliłem auto i wszystkie szyby mleko !!! Titanic dosłownie . Przeczytałem już cały internet :burp: :burp: i wszędzie wychodzi klapa obiegu . Ale u mnie działa ! Jest tylko jedna a nie jak w climatronicu 2 . Jak myślicie ? Co JeszcE
#289883
Wyżej to opisałem.
Zwróciłbym jeszcze uwage na wentylacje ile powietrza wejdzie do kabiny musi też opuścić kabine razem z wilgotnym powietrzem, rozumiem że masz szczelne uszczelki, drzwi, klapa bagażnika, pytanie a w jakim stanie masz wentylacje wydechową z tyłu auta?.Stara dobra metoda po trasie otwierać drzwi i wietrzymy schładzamy wewnątrz.
#289884
Dziadek13 pisze:
29 lis 2022, 17:40
Wyżej to opisałem.
Zwróciłbym jeszcze uwage na wentylacje ile powietrza wejdzie do kabiny musi też opuścić kabine razem z wilgotnym powietrzem, rozumiem że masz szczelne uszczelki, drzwi, klapa bagażnika, pytanie a w jakim stanie masz wentylacje wydechową z tyłu auta?.Stara dobra metoda po trasie otwierać drzwi i wietrzymy schładzamy wewnątrz.
Kurczę , no uszczelki wyglądają na ok , drzwi kierowcy są lekko opadnięte ale nie jakoś mocno … niema efektu wylewającej się wody na progi czy do bagażnika . Na weekend jeszcze raz spróbuje zajrzeć pod dywan ale ostatnio było sucho . Te kratki z tylu tez wyglądają jakby chciały być ok , jak zostawię nadmuch na maxa to idzie wyczuć w garazu ze powietrze ucieka przy przy tylnych nadkolach , i jak w nie dmuchane to widać jak się otwierają .

Po odpaleniu auta jest naprawdę takie uderzenie wilgotnego powierza na przednia i boczne szyby , jakby z nawiewów leciało mokre powietrze .

Z tym wietrzeniem auta po trasie to takie trochę nieporozumienie szczerze mówiąc . Nie widziałem na osiedlu żeby ktoś z sąsiadów stał przy aucie i wietrzył a nikomu nie parują szyby 😅

Normalne obstawiałbym nagrzewnice . Ale przed ostatnie 1.5 roku , ponad napewno 15k km , nic nie dolałem płynu i jest tyle ile było wiec niemożliwe żeby ciekla a nie było widać ubytku .

Podszybie mam wyczyszczone na błysk , sam plastik kupiłem w aso nowy 😉
Szyba jest pęknięta , ale parowalo przed prwknkeciem wiec to nie to.

Klapka obiegu zamkniętego … ale tak jak pisałem , ogólnie w manualnej klimatyzacji jakby tej klapki niema , jest tylko ten jeden mechanizm który się ustawia albo na zasysanie powietrza z zewnątrz albo z auta i on działa idealnie .

Efekt taki jakby ciagle stała woda tam gdzieś na parowniku , ale rurka skroplin drożna i woda leci pod auto :ireful:

Normalnie sprawa dla reportera :oops: