Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 kwie 2017, 14:07
 pomorskie
#251065
Filtronowi teraz nic nie brakuje, z powodzeniem można go stosować

Dodano po 7 minutach 39 sekundach:
miodek89 pisze:Więc jak będzie np 10' to przy włączonej klimatyzacji wentylatory cały czas powinny chodzić?

Więc kupię filtr Mann
Nie nie będą, wszystko zależy od temperatury i ciśnienia w układzie, im goręcej i wieksze ciśnienie tym dłużej będą chodzić. Jak zimno to włączają się rzadziej i kręsą się słabiej. Poza tym nie wiem skąd ta temperatura 9 stopni, nie spotkałem się z taką w blokach pomiarowych
Cimek pisze:
Tam, musi być na zewnątrz powyżej bodajże 9*.
nie ma takiej wartości w adaptacjach,

dla przykładu podam wartości adaptacyjne sterownika klimatyzacji z Audi A3 8P
Kod: Zaznacz cały
Adaptacja
;
; ------------------------------------------------- -
;
;
A001, 0, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja
A001, 1, faktycznie
A001, 5, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja
A001, 6, w temperaturze docelowej życia grzejnika
A001, 7, lub Auxiliary wentylacja zwiększona o wartość wprowadzoną.
A001, 8,
A001, 9, zakres: 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C)
A001, 10, jednostka: 1 (= 0,5 ° C)
;
A002, 0, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end)
A002, 1, w rzeczywistości
A002, 5, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end)
A002, 6, temperatury docelowej na koniec okresu grzejnika
A002, 7, lub Auxiliary wentylacja zwiększona o wartość wprowadzoną.
A002, 8,
A002, 9, zakres: 0 .. 4 (0,0 ... 2,0 ° C)
A002, 10, jednostka: 1 (= 0,5 ° C)
;
A003, 0, wyłączenie sprężarki
A003, 1, Państwo
A003, 5, wyłączenie sprężarki
A003, 6,0 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika jest tłumiona
A003, 7,1 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika dozwolone (domyślnie)
;
A004, 0, współczynnik silnika / C kompresor
A004, 5, przełożenie silnik / C kompresor
A004, 6, (jest automatycznie) Nie dotyczy.
A004, 7,
A004, 8,0 = Standard
;
A005, 0, Advanced gotowość klimatyzacja
A005, 1, Państwo
A005, 5, Advanced gotowość klimatyzacja
A005, 6,0 = off w temperaturze poniżej 2,0 ° C
A005, 7,1 = off w temperaturach poniżej -5,0 i -8,0 ° C
;
A006, 0, decyzja wsparcia ogrzewanie postojowe / wentylacja
A006, 5, decyzja wsparcia ogrzewanie postojowe / wentylacja
A006, 6,0 = Anynet (w zależności od temperatury zewnętrznej)
A006, 7,1 = Ostateczny wybór (po ostatniej selekcji)
;
A007, 0, wyłącznik ogrzewanie postojowe / wentylacja
A007, 1, Państwo
A007, 5, off ogrzewanie postojowe / wentylacja
A007, 6,0 = Auto Power Off (Po czasie pracy lub ręczna)
A007, 7,1 = off z silnikiem jest zatrzymany
;
A008, 0, świeże powietrze prędkość dmuchawy w rozpoznawaniu mowy
Powietrza A008 1, i świeże, prędkość wentylatora
A008, 5, świeże powietrze, prędkość dmuchawy w rozpoznawaniu mowy
A008, 6, w celu poprawy rozpoznawania mowy i zrozumiałości
A008, 7, prędkość wentylatora może być aktywacja rozpoznawania mowy
A008, 8 zmniejszona.
;
A009, 0, pod napięcie blokady wentylacji pomocniczy
A009, 1, w rzeczywistości
A009, 5, pod-voltage lockout pomocniczy wentylacja
A009, 6, Standard: 118 (11,8 V)
;
A010, 0, ogrzewanie postojowe / wentylacja przy wyłączonym zapłonie
A010, 5, ogrzewanie postojowe / wentylacja przy wyłączonym zapłonie
A010, 6, działanie wentylatora przycisku "+" na "zapłon" prowadzi
A010, 7, w reakcji, jak opisano tutaj, / ogrzewania wentylacji.
A010, 8,
A010, 9,0 = brak funkcji
A010, 10,1 = podgrzewane aktywacja
A010, 11,2 = aktywacja wentylacja pomocniczy
A010, 12,3 = aktywacja ogrzewanie postojowe / wentylacja od temperatury na zewnątrz
;
A011, 0, funkcja ograniczenia "ECON"
A011, 5, funkcja ograniczenia "ECON"
A011, 6, wykorzystywać ten kanał regulacja jest ustanowić
A011, 7, elementy w "ECON" trybie może zostać wyłączony.
A011, 8,
A011, 9,0 = brak sterowania sprężarki zawór sterujący (N280)
A011 10,1, = brak kontroli Compressor sterowania zaworu (N280) i podgrzewacz do dogrzewania
A011, 11,2 = brak sterowania sprężarki zawór sterujący (N280) i nagrzewnica powietrza
;
A012, 0, świeże cechy wentylator
A012, 5, świeże cechy wentylator
A012, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A012, 7,1 = niski pobór mocy (mniej niż "reszta świata" kodowania)
A012, 8,2 = Zwiększona moc (odpowiednik "Ameryka Północna" kodowania)
;
A013, 0, typowe temperatury
A013, 5, charakterystyczny temperatura
A013, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A013, 7,1 = cieplej w zimie (jak "Scandinavia" kodowania)
A013, 8,2 = chłodzenie latem (odpowiednik "Ameryka Północna" kodowania)
;
A014, 0, odłączenie konsument
A014, 5, odłączenie konsument
A014, 6,0 = shutdown / Redemption zawór sterujący (N280) i świeże powietrze dmuchawy (V2)
A014, 7,1 = tylko shutdown / wykup świeże powietrze dmuchawy (V2)
A014, 8,2 = tylko wyłączanie sprężarki zawór sterujący (N280)
A014, 9,3 = No shutdown
;
A016, 0, nogi nadmuch
A016, 5, nogi nadmuch
A016, 6,0 = No air
A016, 7,1 = mała ilość powietrza
A016, 8,2 = zwiększenie objętości powietrza
;
A017, 0, Szyba powietrza
A017, 5, nadmuch szyby
A017, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A017, 7,1 = mała ilość powietrza
A017, 8,2 = minimalna ilość powietrza
;
A018, 0, temperaturę powietrza ograniczenie odparowania
A018, 5, ograniczenie temperatury powietrza przez odparowanie
A018, 6, górna granica temperatury dla kontroli po parowniku.
A018, 7, zakres 5 .. 10 ° C
;
A019, 0, prędkość wentylatora w Standheizungs-/Standlüftungsbetrieb
A019, 5, prędkość wentylatora w Standheizungs-/Standlüftungsbetrieb
A019, 6, Maksymalne napięcie na Frischluftbläse z ogrzewania dodatkowego
A019, 7, lub Pomocniczy tryb wentylacji.
A019, 8,
A019, 9, zakres: 30 .. 80 (3,0 ... 8,0 V)
;
A050, 0, I Eliminacja błędów
A050, 5, wychwytywania błędów I
A050, 6, podając kod błędu, który jest w
A050, 7, część wykrywania usterek nie są przechowywane.
;
A051, 0, II Eliminacja błędów
A051, 5, błąd tłumienia II
A051, 6, podając kod błędu, który jest w
A051, 7, część wykrywania usterek nie są przechowywane. 
Awatar użytkownika
By miodek89 -  02 maja 2017, 15:03
 mazowieckie
#251320
@Mettenoos
Problem rozwiązany z wentylatorem klimy :)

Okazała się, że było zdecydowania za mało czynnika w układzie. Po dopuszczeniu wentylatory po włączeniu klimatyzacji po krótkiej chwili włączają się ;) Dodatkowo filtr kabinowy był zamulony (wymieniałem go 4 miesiące temu).

Za 2 tygodnie mam jechać na sprawdzenie jeszcze raz układu klimy czy jest szczelny itd plus odgrzybianie, ozonowanie i wymiana nowego filtra :)

Dziękuje ślicznie za pomoc.
By kuba94 -  07 cze 2017, 13:00
 pomorskie
#252909
miodek89 pisze:Męczy mnie jedna rzecz. Czy podczas ozonowania trzeba wyjac filtr kabinowy? Czy można założyć nowy i ozonowac wnętrze auta?
Trzeba wyjąć, a na pewno już jak węglowy
By kuba94 -  07 cze 2017, 17:35
 pomorskie
#252923
miodek89 pisze:W takim razie nowy filtr Mann Bio poszedł... Bo mi dzisiaj w serwisie odgrzybianie parowanika zrobili później nowy filtr a na koniec ozonowanie..
Zależy jak się przyłożyli do ozonowania .Moze ozonowali bez obiegu wewnętrznego. To filtr uratowany
By kuba94 -  07 cze 2017, 18:43
 pomorskie
#252925
Poznasz po zapachu, moj walił jakimś dziwnym zapachem chodz byłym dzień wcześniej włożony . Po wymianie było ok. Na jakimś forum było że trżeba filtr zdejmować szczególnie jak węglowy
Awatar użytkownika
By miodek89 -  07 cze 2017, 19:26
 mazowieckie
#252930
Ok, dziękuję za info. Byłem w drugim zakładzie tak z ciekawości i też mówili, że najpierw zakładają filtr później ozonowanie. Ale zwrócę uwagę na ten smród czy będzie czuć. Mam nadzieję, że nie będzie
Awatar użytkownika
By czekoladus -  05 sie 2017, 8:49
 warmińsko-mazurskie
#255485
Siemanko , spory czas walczę z klimatyzacją . Jeździłem od serwisu do serwisu , a klima działa miesiąc albo mniej i przestaje. Cały czas wymieniam czujnik ciśnienia klimatyzacji i moje pytanie brzmi ; czy to czasem nie jest wina sprężarki ? Jak wiadomo ten czujnik siedzi w sprężarce dość na widoku i mnie zastanawia czy po prostu jakieś zwarcie się robi i czujnik się spala czy po prostu coś ze sprężarką jest nie halo ... Zastanawiam się czy nie kupić kompletnej sprężarki i po prostu wymienić niż ciągle jeździć po serwisach , bo tam mniej niż 400zł sobie nie cenią , a że byłem już w dwóch to takie zabiegi mnie uczyniły ponad 800zł nie licząc przejazdów i braku auta przez 2-3 dni ;)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 sie 2017, 22:18
 śląskie
#255526
Jesli uszkodzeniu nonstop ulega zawór w sprężarce to układ jest zanieczyszczony.
Albo sprężarka daje do układu opiłki metalu lub była tam jakas poprzednia co się zatarła i nie wyczyścili układu.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12