Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  13 kwie 2013, 23:44
 śląskie
#96077
no jesli są zielone ślady na asfalcie

co do lampy to albo najzwyklejszy bryloczek przy kluczach tester banknotów lub jakis sieciowy sklepowy tester banknotów ;)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  14 kwie 2013, 11:48
 kujawsko-pomorskie
#96093
Podłączę się pod temat i zapytam. Czy mieliście problemy z zapiekającymi się łożyskami silniczków wentylatorów ? U mnie coś takiego chyba się dzieje bo kiedy ręcznie ruszę wentylatory to szybko się zatrzymują tak jak by były zapieczone łożyska. Kiedy wentylatory normalnie pracują i wyłączę zapłon to bardzo słychać jak wentylatory wytracają prędkość i zatrzymują się. Czy wyjęcie wentylatorów to będzie problem ? Czy robił ktoś coś takiego aby wyjąć wentylatory i nasmarować łożyska silniczków ?.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  14 kwie 2013, 13:05
 śląskie
#96099
Ja w tamtym roku wyjmowałem wentylator bo nie załączał się za każdym razem, czasem trzeba go było puknąć aby zaczął się kręcić.

u mnie winne były szczotki które były oblepione brudem i nie przesuwały się w prowadnicy.

ja nie mam klimy ale w wersji "Z" chyba jest tak samo.

Niema nic trudnego.
Najlepiej jak jest kanał.
Trzeba odkręcić chyba 4 wkręty torx 20 lub 25 po bokach tej plastikowej osłony co je trzyma i odpiąć wtyczkę elektryczną i wyjmuje się całe ustrojstwo i potem można sobie odkręcić silniki od tej obudowy.

Nie pamiętam ale wyjmowałem chyba to od góry. chyba trzeba wyjąc obudowe filtra powietrza, ja mam taką duża.

Co do smarowania łożysk to są tam chyba takie w całości zabudowane więc nasmarować ich się nie da.
Awatar użytkownika
By Tyson -  18 kwie 2013, 22:38
 mazowieckie
#96467
Byłem dziś u mechanika, prześwietlił komorę silnika lampą UV i żadnych plam nie znalazł. Podłączył maszynę do nabijania czynnika i zegary pokazały, że ciśnienie jest, czyli czynnik także jest. Twierdzi, że problem musi tkwić w usterce mechanicznej. Obstawia jakiś zawór, który steruje kompresorem(?) Po niedzieli mam mu zostawić samochód na kilka godzin, to będzie szukał przyczyny.
By _Dominik_ -  24 kwie 2013, 9:05
 podkarpackie
#96932
Mam pytanie. Mogę jakoś sprawdzić czy elektrozawór jest sprawny ? Prąd w przewodach do sprężarki jest. Nie wiem jakei napięcie ale jest. Może jakoś na krótko podpiąć sprężarkę ?
Jakieś propozycje ?
Awatar użytkownika
By Tyson -  24 kwie 2013, 23:54
 mazowieckie
#97014
chyba raczej nie ma opcji sprawdzenia na krótko, bo zawór jest w sprężarce - otwiera ją i zamyka. Skoro element odpowiedzialny za otwieranie jest uszkodzony to jak możesz bo ominąć? Chyba z tym samym problem się borykamy...
Awatar użytkownika
By Tyson -  25 kwie 2013, 23:12
 mazowieckie
#97083
_Dominik_ pisze:A robiłeś skan błędów na climatronicu?
Z czego dobrze panoram to mi wyskoczył 362
podpinałem vcdsa i nic nie wyskoczyło.
maverick pisze:Ale jakby do tego zaworu doprowadzic napiecie (na krotko),to przy wylaczonym silniku powinno byc slychac czy tam cos "tyka" czy nie.
Jeżeli zawór całkowicie zdechł to możesz i 400V podpiąć i nic nie "tyknie". Jeżeli żarówka lub silniczek padnie to pomoże coś podpięcie prądu na krótko? Prąd do czujnika na pewno dochodzi, ale na tym się kończy.
By _Dominik_ -  26 kwie 2013, 17:45
 podkarpackie
#97118
Tysonq pisze:podpinałem vcdsa i nic nie wyskoczyło.
Mi pod podpięciu wyskoczyło coś takiego :
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-907-044.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 907 044 AC
Komponent: ClimatronicPQ35 066 0404
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 68D5C3315B2DAF58895

Znaleziono 1 błąd:
00898 - Sterowanie sprężarką klimatyzacji
010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczn

A ten błąd 362 to wyskoczył gdy robiłem test na climatronicu.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 15:52 przez _Dominik_, łącznie zmieniany 1 raz.
By maverick -  26 kwie 2013, 20:47
 lubelskie
#97133
Tysonq pisze:
_Dominik_ pisze:A robiłeś skan błędów na climatronicu?
Z czego dobrze panoram to mi wyskoczył 362
podpinałem vcdsa i nic nie wyskoczyło.
maverick pisze:Ale jakby do tego zaworu doprowadzic napiecie (na krotko),to przy wylaczonym silniku powinno byc slychac czy tam cos "tyka" czy nie.
Jeżeli zawór całkowicie zdechł to możesz i 400V podpiąć i nic nie "tyknie". Jeżeli żarówka lub silniczek padnie to pomoże coś podpięcie prądu na krótko? Prąd do czujnika na pewno dochodzi, ale na tym się kończy.
I dlatego zaproponowalem doprowadzenie pradu na krotko.
Bo jak wtedy nie "tyka" to jest 100% pewnosc ze zawor zdechl.
Hmm,te 400V to pewnie mogly by go ozywic....
By _Dominik_ -  27 kwie 2013, 16:07
 podkarpackie
#97177
Ale czy sprężarka ruszy po spieciu na krotko(ze sprawnym elektrozaworem)? Nie ma żadnych zabezpieczeń? Moze potrzebuje jakieś sterowanie z komputera?
Awatar użytkownika
By Tyson -  07 maja 2013, 22:29
 mazowieckie
#97740
Dziś ciepło dało mi w kość, więc postanowiłem odwiedzić kolejnego "magika". Okazał się nim mój znajomy (całkiem przypadkiem). On stwierdził, że nie działająca klima nie jest spowodowana uszkodzonym zaworem. Podniosłem maskę, popatrzył, uruchomiłem silnik, znowu popatrzył, włożył rękę w okolicach paska wieloklinowego i powiedział, że zaworek dobry :shock: stwierdza, że na bank padło sprzęgiełko od sprężarki, bo niedawno przerabiał taki sam temat V-tce. Sprężarka stoi, jedna śruba się wysunęła "klasyczny przykład walniętego sprzęgła". Wymiana samego sprzęgiełka pomoże tylko na chwilę, bo sprzęgiełko samo z siebie nie pada - sprężarka musiała bardzo ciężko pracować. Zatem trzeba wymienić całą sprężarkę na nową, bo używki mają taki problem jak mój (podobno taka bolączka tych VW), mało tego, opiłki metalu dostały się do chłodnicy i ten element także należy wymienić! :shock: :shock: :shock: Szczęka opadła mi do kolan, gleby dotknęła jak usłyszałem ok. 1,5k pln za części :cry:
Dziwi mnie taka diagnoza, bo przewaliłem sporo stron w necie na temat klimy i każdy wymieniał tylko zaworek i śmigał dalej.
Znajomy powiedział, że w tych sprężarkach konieczne jest regularnie co rok spuszczać czynnik i nabijać z nowym olejem.
Muszę zaciągnąć opinii jeszcze jednego "znachora"...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 maja 2013, 22:36
 pomorskie
#97741
szczerze - wątpię w tę diagnozę 8) sprężarki od modelu 1K0 nie wymagają okresowego uruchamiania w celu "przesmarowania" np. w okresie zimowym ponieważ smarowane są cały czas w przeciwieństwie do starszych sprężarek np. w Mk4 dlatego w ta teoria o sprzęgiełku mi nie pasuje ale może ten znachor ma "super dotyk", ale nie będę się upierał choć wydaje mi się że za uruchamianie klimy odpowiada zawór a nie jak w Mk4 sprzęgiełko
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12