Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Tyson -  24 maja 2013, 22:45
 mazowieckie
#98935
Klima śmiga aż miło, tylko szkoda, że temp spadła do 11-12* Jak wrócą upały, to w pełni sprawdzę efektywność.
Sprężarka ewidentnie się zatarła, bo pasek napędzał koło od sprężarki. Koło zamocowane jest na frezie, który wystaje z kompresora. Sprężarka stanęła, koło non stop jest napędzane i z frezowanego bolca zrobił się głaciutki pręt.
Jak nie zapomnę, to cyknę zdjęcia.
Trochę to wszystko kosztowało, ale za komfort się płaci :mrgreen:
By orh -  25 maja 2013, 8:21
 małopolskie
#98946
Tysonq pisze:Klima śmiga aż miło, tylko szkoda, że temp spadła do 11-12* Jak wrócą upały, to w pełni sprawdzę efektywność.
Sprężarka ewidentnie się zatarła, bo pasek napędzał koło od sprężarki. Koło zamocowane jest na frezie, który wystaje z kompresora. Sprężarka stanęła, koło non stop jest napędzane i z frezowanego bolca zrobił się głaciutki pręt.
Jak nie zapomnę, to cyknę zdjęcia.
Trochę to wszystko kosztowało, ale za komfort się płaci :mrgreen:
Jak z kosztami ? Gdzie kupowałeś? Masz gearancje na sprężarke? Pytam bo mnie czeka wymiana całości prawdopodobnie ewentualnie mam ofertę na czyszczenie, wymianę osuszacza, zaworu prężnego i sprężarki i zastanawiam się co zrobić. Cały nowy zestaw z robotą 3000 a wersja z czyszczeniem i wymianą sprężarki i filtrów to około 1500. I w jednym i w drugim przypadku mam gwarancję... Pytanie czy warto pchać w wymianę całości...
Awatar użytkownika
By Tyson -  25 maja 2013, 22:31
 mazowieckie
#98997
sprężarkę kupiłem na allegro ponoć nowa za 600zł. Na oko wygląda na nową bądź z bardzo małym przebiegiem (resztę mogę wytłumaczyć na pw). Osuszacz za 70zł z jakiegoś serwisu klimy z krk. Wszystko pasowało p&p. Robocizna: wymiana sprężarki, osuszacza, nabicie na noc azotem w celu sprawdzeniu szczelności, napełnienie czynnikiem R134a z barwnikiem - 450zł.
Łączny koszt z przesyłkami niecałe 1200zł.
Ważna rzecz: nie wszystkie chłodnice posiadają wymienialny osuszacz! Jak mnie pamięć nie myli to w Denso trzeba wymienić całą chłodnicę, bo osuszacz jest integralną częścią.
By _Dominik_ -  18 cze 2013, 10:36
 podkarpackie
#100728
Można w jakis sposób sprawdzić czy mam założony wlascimy kompresor sprężarki? Przy pomocy lusterka wyczytałem z niego coś takiego " sanden 8675F bxe 16 1k0 820 803G" silnik też mam Bxe ale nie wiem czy ten napis ma jakieś znaczenie. A jeśli jest w porzadku to jaki mam być zawór sterujący?szukałem i znalazłem różne rodzaje. Śmiem twierdzić ze były właściciel coś kombinował ponieważ, na przewodzie dochodzącym do zaworu ktoś chyba zmieniał wtyczkę ( zaizolowany przewód przed wtyczką)
By kostecki -  06 lip 2013, 12:47
 mazowieckie
#101645
Witam pojawił się problem z klimą :( może ktoś z was już się z tym spotkał??
Po włączeniu klimy słychać dziwny dźwięk-myślę sobie pewnie czynnika jest trochę za mało ,
jest delikatny chłodek ale nie taki jak powinien być.
Pojechałem na uzupełnienie czynnika był mały brak i mechanik stwierdził że to pewnie to było przyczyną, po tym zabiegu nastąpiła cisza i temperatura spadła do 6C było super. Klima zasuwała jak szalona.
Po 3 tygodniach problem powrócił. Włączam klima dobiega ten sam dźwięk, powietrze delikatnie chłodniejsze niż na ECON.
Jakieś pomysły?
By mich_10 -  07 sie 2013, 18:35
 mazowieckie
#103434
Czy ktoś się orientuję , czy w GTI jest taka sama sprężarka klimatyzacji jak w wersjach z silnikami diesla oraz w silnikach benzynowych wolnossących ?
By gajdek419 -  31 gru 2013, 10:22
 łódzkie
#114177
tak, we wszystkich była ta sama sprężarka ale...
od mniej więcej 2005 roku zaczęto używać sprężarki o mniejszej pojemności skokowej z tymże, obie są w pełni zamienne (mocowanie, sterowanie)
Wersja starsza: http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0123" onclick="window.open(this.href);return false;
Wersja "nowsza": http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0535" onclick="window.open(this.href);return false;
By Bartas -  28 mar 2015, 20:59
 kujawsko-pomorskie
#171741
Nie bede zakładal nowego tematu, ale mam troszke inny problem.

Gdy temperatura jest 5 stopni nic mi nie paruje wszystko pieknie, jak tylko spada ponizej 4 stopni zaczyna sie dramat nic nie widac :p, ale wystarczy ze wyjade np z lasu i temperatura rosnie i szyby odrazu odparowywuja (wiem ze sprezarka sie wylacza ponizej ilus stopni)
Ale np osuszacz powinien chyba działac nie? Macie jakies pomysly co sprawdzic? (błędów nie ma)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  28 mar 2015, 21:36
 śląskie
#171750
Wymien filtr kabinowy. Osuszacz jest w obiegu gazu od sprężarki i niema on nic do nie parowania sie szyb na klimie oraz bez klimy
By Bartas -  28 mar 2015, 21:42
 kujawsko-pomorskie
#171751
Dexter23pl pisze:Wymien filtr kabinowy. Osuszacz jest w obiegu gazu od sprężarki i niema on nic do nie parowania sie szyb na klimie oraz bez klimy
Nówka funkiel jest.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  28 mar 2015, 22:41
 śląskie
#171759
Może masz zablokowany lub przycina sie silniczek od obiegu zamknietego?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12