Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Maki07 -  19 gru 2012, 13:42
 -------
#89086
Witam wszystkich posiadaczy VW Glof. W sposób szczególny właścicieli serii V 1.9 TDi 105/77kW - 2007r.(silnik BLS).
Wdzięczny będę za jakąkolwiek podpowiedź w kwestii mojego problemu ze sprzęgłem.
Otóż sytuacja wygląda następująco.W lipcu tego roku wymieniłem kompletny zestaw wspomnianego układu. Przejechałem od tego czasu, ok. 5 tys. kilometrów. Nadmieniam, że jeżdżę w taki sposób, który zawsze pozwalał mi na długie użytkowanie urządzeń zwanych samochodami :D . Co za tym idzie, także i sprzęgła. Jednak od pewnego czasu po wymianie dzieje się coś dziwnego. Mianowicie po dłuższej jeździe np. po autostradzie, nie więcej niż 140-160 km/h, pedał sprzęgła robi się ,,miękki''. Również jazda po mieście niekiedy powoduje tą samą sytuację. Natomiast bywa i tak, że przejadę 40-60 km po mieście i jest O.K. Niekiedy po wyłączeniu silnika pedał pozostaje ,,miękki'' do następnego uruchomienia. Głównie jednak pedał ,,miękknie'' po dłuższej jeździe na trasie. Wystarczy wtedy, że wysprzęglę na 2-3 min. i pedał uzyskuje właściwy opór. Problemu ze zmianą biegów nie mam, stan płynu hamulcowego w normie.
Mechanik twierdzi, że przy wymianie wykonał ,,FULL-SERVICE'', włącznie z odpowietrzeniem. Po niedawnej kontroli potwierdził, że ,,nic nie cieknie, że wysprzęglik w porządku itd. Jeździć i obserwować''. Biorąc pod uwagę to, że wymiana kompletnego sprzęgła nie należy do tanich ,,imprez'', jazda z takimi objawami doprowadza mnie do szału.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc lub chociażby próbę.
By Maki07 -  16 sty 2013, 20:50
 -------
#90783
Niestety okazało się, że żadne ''Czary...Mary'' nie wchodzą w grę!!! Po prostu padłem ofiarą własnej naiwności i wiary, że można zlecić człowiekowi czynności serwisowe przy samochodzie, nie patrząc mu na ręce. Otóż szanowny Pan mechanik otrzymawszy zlecenie wymiany płynu hamulcowego oraz odpowietrzenia także układu sprzęgła, nie tylko nie uczynił tego drugiego , ale także był na tyle bezczelnym skur......m, że płyn hamulcowy, który trafił do układu, zmieszał chyba z krowim łajnem w proporcji 1:10(na korzyść łajna).
Efekt tej historii jest taki, że na chwilę obecną wymieniony mam cały układ sterowania sprzęgłem( wysprzęglik, pompa, wymiana płynu itd). Koszt naprawy, uwzględniając wkład własny w formie pomocy przy wymianie, to 1100 zł.

PS Dla zainteresowanych powiem, że za wymianę samego wysprzęglika w serwisie krzyknięto 380zł. Podobnie za pompę. Oczywiście dodać należy koszt części(wysprzę - 380zł; pompa - 400zł).

POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, 11:57 przez Maki07, łącznie zmieniany 3 razy.