Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By vwadam -  18 maja 2016, 0:12
 kujawsko-pomorskie
#228398
Hej, pozwólcie, że wrócę do tematu.

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem samoczynnego odpalania tylnej wycieraczki przy rozruchu silnika a od niedawna nie działa spryskiwacz - jak się okazało płyn leje się po klapie a nie na szybę.

Problem zaczął się od tego, gdy podczas uruchamiania silnika czasami uruchamia się tylna wycieraczka... doszedłem do tego, że lewa gumowa tuleja izolującą przewody między klapą a karoserią nie jest szczelny, więc może gdzieś powstaje zwarcie?

Poniżej załączam log z VCDS z usterkami:
Kod: Zaznacz cały
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr.        Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-23-H.clb
    Oznaczenie elementu SW: 3C0 937 049 E    HW: 3C0 937 049 E
    Komponent: Bordnetz-SG     H37 1002
    Weryfikacja: 00H37000    Numer seryjny: 00000001893888
    Kodowanie: E78F0F270004180F001400001400000000097F075C
    Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
    VCID: 2B5F7C3D8A5B4440A4E

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1K1 955 119 C  Plik etykiet: 
1KX-955-119.CLB
    Komponent: Wischer VW350  012  0402
    Kodowanie: 00065493
    Kod serwisu: WSC 01279

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AB  Plik etykiet: 
1K0-955-559-AF.CLB
    Komponent: RLS     191006 020  0103
    Kodowanie: 00217165
    Kod serwisu: WSC 01279

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02398 - Sterowanie pompy mycia tylnej szyby
             009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00101001
                     Priorytet błędu: 3
                     Częstość błędu: 2
                     Wew.licznik błędów: 112
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.30 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

02401 - Zacisk 75x
             012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00101100
                     Priorytet błędu: 2
                     Częstość błędu: 2
                     Wew.licznik błędów: 112
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.30 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

00897 - Pompa spryskiwacza przedniej szyby (V5)
             012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00111100
                     Priorytet błędu: 3
                     Częstość błędu: 1
                     Wew.licznik błędów: 106
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.40 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy        Plik etykiet: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 AF    HW: 1K0 953 549 AF
    Komponent: Lenksäulenmodul 634 0070
    Kodowanie: 0000042
    Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
    VCID: 76E99D49019949A80B0

Znaleziono 1 błąd:
00888 - Przełącznik okresowej pracy wycieraczek (E22)
             014 - wadliwy - Sporadyczny
Czy ktoś jest w stanie mnie w jakiś sposób nakierować od czego się zabrać?

Pozdro!
#228403
vwadam pisze:Hej, pozwólcie, że wrócę do tematu.

Poniżej załączam log z VCDS z usterkami:
Kod: Zaznacz cały
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr.        Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-23-H.clb
    Oznaczenie elementu SW: 3C0 937 049 E    HW: 3C0 937 049 E
    Komponent: Bordnetz-SG     H37 1002
    Weryfikacja: 00H37000    Numer seryjny: 00000001893888
    Kodowanie: E78F0F270004180F001400001400000000097F075C
    Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
    VCID: 2B5F7C3D8A5B4440A4E

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1K1 955 119 C  Plik etykiet: 
1KX-955-119.CLB
    Komponent: Wischer VW350  012  0402
    Kodowanie: 00065493
    Kod serwisu: WSC 01279

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AB  Plik etykiet: 
1K0-955-559-AF.CLB
    Komponent: RLS     191006 020  0103
    Kodowanie: 00217165
    Kod serwisu: WSC 01279

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02398 - Sterowanie pompy mycia tylnej szyby
             009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00101001
                     Priorytet błędu: 3
                     Częstość błędu: 2
                     Wew.licznik błędów: 112
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.30 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

02401 - Zacisk 75x
             012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00101100
                     Priorytet błędu: 2
                     Częstość błędu: 2
                     Wew.licznik błędów: 112
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.30 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

00897 - Pompa spryskiwacza przedniej szyby (V5)
             012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
              Ramka zamrożona:
                     Stan błędu: 00111100
                     Priorytet błędu: 3
                     Częstość błędu: 1
                     Wew.licznik błędów: 106
                     Przebieg: 142288 km
                     Wskaźnik czasu: 0

              Ramka zamrożona:
                         ON
                     Napięcie: 11.40 V
                         OFF
                         ON
                         OFF
                         OFF
                         OFF

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy        Plik etykiet: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 AF    HW: 1K0 953 549 AF
    Komponent: Lenksäulenmodul 634 0070
    Kodowanie: 0000042
    Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
    VCID: 76E99D49019949A80B0

Znaleziono 1 błąd:
00888 - Przełącznik okresowej pracy wycieraczek (E22)
             014 - wadliwy - Sporadyczny
Czy ktoś jest w stanie mnie w jakiś sposób nakierować od czego się zabrać?

Pozdro!
Bezpieczniki/przekaźniki sprawdziłeś? Po usunięciu tych błędów wracają na nowo? Zacznij od naprawy/wymiany tych przewód żeby zwarcia nie było.
Awatar użytkownika
By vwadam -  18 maja 2016, 11:07
 kujawsko-pomorskie
#228417
@Cimek

Bezpieczników nie sprawdzałem, słychać załączanie się przekaźnika w momencie odpalania spryskiwacza. Błąd kasowałem już kilka razy ale powraca. Ciekawą rzeczą jest to, że od samego początku borykam się z problemem uruchamianej wycieraczki przy starcie silnika i towarzyszył temu tylko błąd przełącznika okresowej pracy wycieraczek, dopiero niedawno wywaliło dodatkowe błędy i spryskiwacz przestał działać jak należy...

@maverick

Pogrzebałem wczoraj trochę w necie i właśnie chyba za to się zabiorę w pierwszej kolejności. Tylko ciekawi mnie dlaczego wycieraczka nie załącza się w randomowych momentach tylko czasami podczas uruchamiania silnika.


Dzięki panowie za support! Pozdro
#228418
vwadam pisze:@Cimek

Bezpieczników nie sprawdzałem, słychać załączanie się przekaźnika w momencie odpalania spryskiwacza. Błąd kasowałem już kilka razy ale powraca. Ciekawą rzeczą jest to, że od samego początku borykam się z problemem uruchamianej wycieraczki przy starcie silnika i towarzyszył temu tylko błąd przełącznika okresowej pracy wycieraczek, dopiero niedawno wywaliło dodatkowe błędy i spryskiwacz przestał działać jak należy...

@maverick

Pogrzebałem wczoraj trochę w necie i właśnie chyba za to się zabiorę w pierwszej kolejności. Tylko ciekawi mnie dlaczego wycieraczka nie załącza się w randomowych momentach tylko czasami podczas uruchamiania silnika.


Dzięki panowie za support! Pozdro
a nie jest to po prostu wina manetki?
podmieniałeś ją może na inną?
Awatar użytkownika
By vwadam -  18 maja 2016, 11:45
 kujawsko-pomorskie
#228419
@A-R-T-U-R

Co prawda manetki nie wymieniałem, czytałem, że ten błąd wyskakuje też w przypadku gdy walnięte są przewody od wycieraczki plus ta uszkodzona tuleja od przewodów pokierowała mnie właśnie do wycieraczki...

Pewnie skończy się tak, że pierw wymienię silnik wycieraczki, wsadzę szczelną tuleję a jeśli problem nie minie zabiorę się za manetkę.

Dzięki!
#228439
vwadam pisze:@Cimek

Bezpieczników nie sprawdzałem, słychać załączanie się przekaźnika w momencie odpalania spryskiwacza. Błąd kasowałem już kilka razy ale powraca. Ciekawą rzeczą jest to, że od samego początku borykam się z problemem uruchamianej wycieraczki przy starcie silnika i towarzyszył temu tylko błąd przełącznika okresowej pracy wycieraczek, dopiero niedawno wywaliło dodatkowe błędy i spryskiwacz przestał działać jak należy...

@maverick

Pogrzebałem wczoraj trochę w necie i właśnie chyba za to się zabiorę w pierwszej kolejności. Tylko ciekawi mnie dlaczego wycieraczka nie załącza się w randomowych momentach tylko czasami podczas uruchamiania silnika.


Dzięki panowie za support! Pozdro
Zaden ze mnie elektryk,ale wydaje mi sie,ze przy wylaczonym zaplonie do silnika wycieraczki prad nie dochodzi.Elektronika jest zalana.Po przekreceniu zaplonu dociera tam prad I wtedy wycieraczka startuje.
Najszybszy sposob,to zdjac plastik z klapy,rozebrac silnik i zobaczyc czy jest tam mokro.
#228747
Patrzałeś czy idzie zmostkować na krótko przekaźnik i czy pojawia się prąd przy pompce a może jest coś wykodowane z daleka ciężko to rozkminić : bezpieczniki sprawdzałeś za wycieraczki i spryski odpowiadają 3 bezpieczniki nie pamiętam dokładnie 2 w kabinie i 1 w komorze silnika a jest to powiązane ze sobą