Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By TIMMY -  22 lut 2013, 13:02
 mazowieckie
#93053
Witam!
Mam pytanie bo właściwie sam nie wiem jak ma być poprawnie.
Dotąd tylny spryskiwacz psikał centralnie na szybę a poruszało się samo ramię wycieraczki.
Wczoraj razem z wycieraczką zaczął podróżować spryskiwacz, ale płyn trafia tylko na 1/2 szyby.
Jak powinno być poprawnie bo nawet nie mam z kim porównać? Piątek Variantów jak na lekarstwo.
Jeżeli teraz jest źle, to co muszę dokręcić żeby znów było dobrze?
:?:
Awatar użytkownika
By TIMMY -  23 lut 2013, 21:19
 mazowieckie
#93130
rutyn pisze:Mechanizm taki sam jak w każdej V. Rozbierz, wyczyść, nasmaruj i zmontuj.
No właśnie dziś próbowałem, jednak poległem na niby prostej rzeczy.
Ni chu... nie mogłem zdjąć ramienia wycieraczki żeby wyjąć mechanizm na stół i tam mu się dokładnie przyjrzeć...
Normalnie jak przyspawana!!!
Ma ktoś jakiś sprytny sposób na w miarę bezinwazyjne zdjęcie ramienia?

Mimo tego próbowałem jeszcze coś tam zobaczyć i odkryłem że problem jest większy.
Płyn cieknie, i to konkretnie z króćca wychodzącego z mechanizmu wycieraczki.
Ktoś miał coś podobnego?
Co trzeba kupić wymienić?

I jeszcze fotki z opisem sytuacji i pytaniami:
Cieknie z teko miejsca:
Obrazek

Spryskiwacz na miejscu:
Obrazek

I po wyjęciu końcówki.
Ta wewnętrzna rurka też się obraca z ramieniem:
Obrazek
Co Wy na to?
:D
By Pablo -  23 lut 2013, 21:45
 małopolskie
#93134
Wewnętrzna rurka przyrdzewiała wewnątrz tej drugiej i ukręciła się.
Teraz spryskiwacz kręci się razem z wycieraczką.
Problem znany jeszcze z MK4.
Musisz to rozebrać, pozostałości tej wewnętrznej rurki wyjąć/wybić/rozwiercić i wzamian wstawić jakąś plastikową.
Dobrze do tego nadają się zużyte wkłady od długopisów, tylko musisz dopasować odpowiednią średnicę.

Jak będziesz ściągał ramię wycieraczki, to nie siłuj sie z tym za mocno, bo szyba może strzelić.
Awatar użytkownika
By TIMMY -  24 lut 2013, 11:38
 mazowieckie
#93155
Czyli problem jest znany.
Cztery lata i już jakieś problemy z rdzą? Dla mnie jest to co najmniej dziwne...
Wycieraczka stawiała naprawdę duży opór dlatego postanowiłem odpuścić dopóki nie
wymyślę jakiegoś ściągacza czy coś w tym stylu.
By maverick -  24 lut 2013, 16:22
 lubelskie
#93163
Pablo pisze:Wewnętrzna rurka przyrdzewiała wewnątrz tej drugiej i ukręciła się.
Teraz spryskiwacz kręci się razem z wycieraczką.
Problem znany jeszcze z MK4.
Musisz to rozebrać, pozostałości tej wewnętrznej rurki wyjąć/wybić/rozwiercić i wzamian wstawić jakąś plastikową.
Dobrze do tego nadają się zużyte wkłady od długopisów, tylko musisz dopasować odpowiednią średnicę.

Jak będziesz ściągał ramię wycieraczki, to nie siłuj sie z tym za mocno, bo szyba może strzelić.
W skrajnych przypadkach,plyn leje sie do srodka silniczka,ktory w koncu moze sie spalic.
Moj sie spalil :mrgreen:
Awatar użytkownika
By TIMMY -  24 lut 2013, 17:29
 mazowieckie
#93166
[/quote]

W skrajnych przypadkach,plyn leje sie do srodka silniczka,ktory w koncu moze sie spalic.
Moj sie spalil :mrgreen:[/quote]

Coraz lepiej! :)
Wymieniłeś u siebie całość, czy też kombinowałeś, np. z wymienionym tu już wkładem od długopisu?
Awatar użytkownika
By TIMMY -  25 lut 2013, 10:43
 mazowieckie
#93227
maverick pisze:Ja wymienilem caly,bo jak moj sie zadymil,to bylo za pozno na jakiekolwiek kombinacje.
Ale jak twoj dziala,to sprobuj go reanimowac.
Zakupiłem na Alledrogo ściągacz do wycieraczek :D
http://allegro.pl/sciagacz-do-ramion-wy ... 15973.html
Mam nadzieję że da radę.

Czy ktoś jeszcze może mi na 100% potwierdzić że w Variancie siedzi identyczny mechanizm jak w hatchbacku?
Kupię jakiś na dawcę części.

A ramię wycieraczki też może być takie samo w obu modelach, czy jest inne?
By Pablo -  25 lut 2013, 20:55
 małopolskie
#93269
Ale jak kupisz dawcę, to zaraz będziesz miał problem od nowa, bo konstrukcja jest taka, że jedna metalowa rurka obraca sie w drugiej, koroduje i resztę już wiesz.
Cały widz polega na tym, żeby ta wewnętrzną rurkę zmienić na plastikową.
Awatar użytkownika
By TIMMY -  25 lut 2013, 21:55
 mazowieckie
#93278
Pablo pisze:Ale jak kupisz dawcę, to zaraz będziesz miał problem od nowa, bo konstrukcja jest taka, że jedna metalowa rurka obraca sie w drugiej, koroduje i resztę już wiesz.
Cały widz polega na tym, żeby ta wewnętrzną rurkę zmienić na plastikową.
Ok.
Najpierw poszukam czegoś o odpowiednie średnicy.
A jak wygląda ta sprawa od środka?
Mam na myśli, jak ta rurka jest łączona z króćcem wchodzącym do mechanizmu?
Normalnie na wcisk tak jak końcówka spryskiwacza?