Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 lip 2017, 11:28
 śląskie
#255018
Po odkręceniu świec będzie widać na niej w jakim jest stanie. zaolejona itp.
kompresje można zmierzyć ale tez się robi coś podobnego i wtedy widać w jakim stanie są pierścienie itp
By wojtek20213 -  24 lip 2017, 11:59
 małopolskie
#255021
Cześć,

U mnie bierze 1l/1000km i na jednej ze świec był widoczny nagar podczas wymiany. Również nie kopci przy normalnej jeździe + odpalaniu.
Jedynie w momencie przywalenia 5-6k obrotów na biegu jałowym dopiero wyrzuca normalnie niespalony olej i trochę spalin. Oczywiście diagnoza mechaników to pierścienie (plus większość chce robić jeszcze uszczelniacze).
Jeden tylko Pan rzeczoznawca sądowy, chyba bardzo ogarnięty (bo inne warsztaty nawet o tym nie wspominały) mówił, że przy wymianie pierścieni trzeba szlifować jakieś rowki czy coś, bo jak się tylko wymieni na nowe to morze być jeszcze gorzej.

W związku z tym, że mój temat został przeniesiony i doklejony do tego ponowię moje pytanie:
Czy ma ktoś z Was link/zdjęcie z instrukcji/cokolwiek potwierdzające normę spalania 1l/1000km w silniku 1.6 BSE?
By Misiek86 -  16 wrz 2017, 21:38
 mazowieckie
#257036
Bierze mi olej i ostatnio mam sytuację jak wyskoczy mi kontrolka od niskiego stanu oleju i doleje pełny stan to nie znika kontrolka informującą o niskim stanie oleju. Muszę przejechać kilkadziesiąt kilometrów około 30 - 100 I dopiero znika ta kontrolka. Wcześniej przy podobnej sytuacji po dolaniu oleju kontrolka znikala. Coś nie tak się dzieje z czujnikiem oleju?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 wrz 2017, 7:51
 śląskie
#257040
Jaki masz przebieg? W tym silniku producent uznaje za normę zużycie oleju 1l/1000 km. U mnie bierze tyle ale na około 15 tys. km. Pzdr
By Misiek86 -  19 wrz 2017, 10:22
 mazowieckie
#257088
Obecnie 200 000 km zrobione. Założony przy 160 000 km gaz. Silnik 1.6 102 km. No to gratuluję. Chciałbym żeby mi tyle brał na 15 k km. Niestety ostatnio często dolewam niecały litr na okolo 3000 km. Wiem jaka jest norma ale mimo wszystko tyle nie powinno brać...
Awatar użytkownika
By pitt52 -  19 wrz 2017, 22:45
 śląskie
#257105
Misiek86 pisze:
19 wrz 2017, 10:22
Obecnie 200 000 km zrobione. Założony przy 160 000 km gaz. Silnik 1.6 102 km. No to gratuluję. Chciałbym żeby mi tyle brał na 15 k km. Niestety ostatnio często dolewam niecały litr na okolo 3000 km. Wiem jaka jest norma ale mimo wszystko tyle nie powinno brać...
Dzięki albo lepiej nie, żeby nie zapeszać. Ja mam teraz 137 tys. przebiegu i od 20 tys. gaz. Myślę, że powinieneś myśleć o naprawie silnika. C Ten silnik jest prosty i chyba nie będzie to droga impreza. Pzdr
By wojniz -  19 wrz 2017, 23:53
 podkarpackie
#257108
Ja bym kolegi nie straszył jakoś strasznie remontem. Fakt, jak bierze tyle oleju, to pierścienie olejowe już w nie najlepszym stanie, ale jeżeli nie kopci i mam moc (hehe... cokolwiek to znaczy w tym silniku), to ja bym pilnował oleju i się nie przejmował zbytnio. Póki nie trzeba lać 1L/1000km to bym nie nie pchał się w remonty - olej wyjdzie taniej.

Swego czasu przekopałem kawałek internetu odnośnie brania oleju w tych silnikach i jednym bierze mniej drugim więcej, szczególnie jak lubią przegonić auto po autostradzie. Ludzie leją olej i robią jeszcze dziesiątki tysięcy kilometrów. Wiem, że słabo to brzmi " silnik bierze olej" (szczególnie, że każdy się chwali, że mu nie bierze), ale te silniki jednak potrafią wypić oleju i nie ma co panikować. Po prostu trzeba wozić butelkę w bagażniku (a mk5 ma wnękę, chyba specjalnie projektowaną pod butelkę 1L :laugh: ) i sprawdzać przed dłuższą trasą poziom.

Co do tego, co vw pisze w książce... to zwykły dupochron. Ale nie ma się co dziwić, jeżeli dzisiaj niektóre samochody z salonu biorą więcej oleju, niż ca. 350 ml/1000km, o których kolega Misiek pisze.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  20 wrz 2017, 1:24
 śląskie
#257110
A może po prostu gdzieś się poci na misce albo koło korka wlewu oleju?
kropla do kropli i szklanka wychodzi.
Mnie wychodzi około 1L na 12-13tyś km.
Kupuję 5L oleju i wlewam 4L za około 7-8 miesięcy kontrolka wita i wlewam pozostały litr i stan przy wymianie oleju jest poniżej 50/50 na bagnecie.
By Misiek86 -  22 wrz 2017, 22:30
 mazowieckie
#257197
Nie poci się na tyle żeby aż tyle uleciało. Z ciekawości zrobię test olejowy. Ciekawe czy wykryje że to pierścienie. Czy ten test test miarodajny i faktycznie powie czy to pierścienie? Bo jeśli nie to uszczelniacze a to już podobno groszowe sprawy.
By wojniz -  23 wrz 2017, 5:58
 podkarpackie
#257200
Powie albo nie powie. Pierścienie na tłoku są 3 bodajże. Za branie oleju odpowiada zgarniający. Pierścień uszczelniający może być ok.

Nie jestem przekonany czy aż tyle oleju można przez uszczelniacze stracić. Dodatkowo, jeżeli na zimnym po zapaleniu nie kopci na niebiesko, to uszczelniacze są raczej ok.
By Misiek86 -  25 cze 2018, 12:41
 mazowieckie
#266042
Panowie

z moim gofrem coraz gorzej jeśli chodzi o branie oleju. Ostatnio go przegoniłem po autostradzie 120 - 140 km/h okolo 450 km to opierdzielił z niecały litr na takiej trasie bo przy pełnym staniem jak dojechałem do celu to wyskoczyła mi kontrolka niskiego poziomu oleju. Ostatnio zmierzyłem na spokojnej jeździe to wychodzi około 1 litr na przejechanych około 2000 km. Leje obecnie shell helix ultra 5w40. Zastanawiam się nad przejściem na 10w40... Co sądzicie? pomoże coś? :P jeszcze testu olejowego nie robiłem ale chyba podjadę do jakiegoś magika i niech sprawdzi ciśnienie na tłokach i może pokaże jaka jest skala problemu i tak mam świece do wymiany bo na tych już nalatałem 70 tyś. od montażu lpg ale puki co odpala na cyk :cool:
Awatar użytkownika
By pitt52 -  25 cze 2018, 19:19
 śląskie
#266059
Jaki masz przebieg? Wymiana świec w chwili obecnej nie ma sensu. Najpierw możesz sam je wykręcić i zobaczysz czy i na którym cylindrze jest problem w przepalaniem oleju bo świeca będzie zarzucona. Rozumiem, że wycieków nie masz? Co do przejścia na półsyntetyk to takie zakładanie czystych skarpet na brudne nogi. Wielkiego efektu nie spodziewaj się o ile jakiś będzie. Jak już się zdecydujesz na pomiar stopnia sprężania to oczywiście zwróć uwagę żeby mechanik zrobił to z próbą olejową. Najczarniejsza wersja to oczywiście silnik do remontu albo zakup innego używanego lub po remoncie. Widziałem takie po remoncie za 4700 z montażem. :threaten:
By Misiek86 -  26 cze 2018, 11:07
 mazowieckie
#266075
Obecny przebieg 231000 km. Od razu jak go kupiłem to zaomntowałem lpg przy stanie 160 000km (przebieg pewny, serwisowany do końca w ASO). Wycieków brak, silnik suchutki od dołu, od góry jakby trochę się pocił ale nie wiem czym to jest związane. Podjade do mechanika i zrobie pomiar stopnia sprężania z próbą olejową i powinno wyjść gdzie leży problem. Szczerze to chyba nie opłaca mi się wymieniać silnika za prawie 5 koła. To wolałbym już chyba remont robić za około 2 k pln. A orientujesz się może czy nie da się wyjąc tłoków po odkreceniu miski olejowej i panewek kopytek? co mocują go na wale? i w ten sposób wymienić pierścienie?
By Tomyyy -  26 cze 2018, 13:29
 podlaskie
#266078
U mnie przy prędkościach autostaradowych też wciąga błyskawicznie, przy codziennym używaniu mniej (ok. 0.5-1l 10k km). Świece miałem czyste, jedynie zauważyłem dziurkę w przewodzie przy wlewie oleju (odmie?), może tamtędy jakoś paruje, bo wycieków innych ani zabarwienia spalin brak.