Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 cze 2018, 14:52
 śląskie
#266080
Misiek86 pisze:
26 cze 2018, 11:07
Obecny przebieg 231000 km. Od razu jak go kupiłem to zaomntowałem lpg przy stanie 160 000km (przebieg pewny, serwisowany do końca w ASO). Wycieków brak, silnik suchutki od dołu, od góry jakby trochę się pocił ale nie wiem czym to jest związane. Podjade do mechanika i zrobie pomiar stopnia sprężania z próbą olejową i powinno wyjść gdzie leży problem. Szczerze to chyba nie opłaca mi się wymieniać silnika za prawie 5 koła. To wolałbym już chyba remont robić za około 2 k pln. A orientujesz się może czy nie da się wyjąc tłoków po odkreceniu miski olejowej i panewek kopytek? co mocują go na wale? i w ten sposób wymienić pierścienie?
No pewnie, że sie da wyjąć tłoki dołem. Jak rozumiem myslisz o tzw. małym remoncie. Powstaje tylko jedno pytanie, czy sama wymiana pierścieni wystarczy. Moim zdaniem przy takim przebiegu, gdy ten silnik jest przewidziany na 350 tys. km, trzeba będzie szlifować cylindry. Zostaw jednak takie przemyślenia na potem jak już pomierzysz ciśnienie. Ja bym tez nie dał 5 tysi za silnik i wolałbym swój robić. Co do kosztów to za 2 nie zrobisz jednak remontu kapitalnego.
By Misiek86 -  26 cze 2018, 16:42
 mazowieckie
#266082
Jakiś czas temu gadałem z mechanikiem to mówił ,że koszt remontu generalnego to koszt około 2000 pln plus minus. No dokładnie jak piszesz najpierw sprawdze ciśnienie i będzie coś więcej wiadomo. Tak naprawdę to wolałbym zaryzykować zrobić mały remont, żeby chociaż ograniczyć branie oleju. Dam znać jak wyszła próba olejowa.
By Taju -  27 cze 2018, 21:14
 opolskie
#266100
Mialem podobna sytuacje bralo mi olej 1-1,5 l na 1000 km , sparwdzenie kompresji dalo odpowiedz wynik na jednym cylindrze byl katastrofa. Remont calego silnika kosstowal 3 tys. Obecnie na 15 tys dolalem ok 0.5l.
By Misiek86 -  23 wrz 2019, 16:41
 mazowieckie
#277198
I stało się ... Silnik będzie szedł do generalnego remontu.
Ostatnio pękła mi świeca przy elektrodzie i zaczął przerywac.. Zaznaczę, że świeca na 3 cylindrze była ubabrana w oleju nawet sporo. po wymianie wszystkich świec zrobiłem około 200km i ostatnie 100 km zaczął mi kopcić w trasie. Po dojeździe do mety wyskoczył niski stan oleju a tam po sprawdzeniu suchy bagnet... Dolać musiałem chyba z 2l Czyli to oznacza ,że pierścieniami puszcza? Jak przygazuje to kłęby dymu widać.
Silnik 1.6 102km bse , przebieg około 275000 km.
By thefreshmaker3 -  04 gru 2019, 15:33
 łódzkie
#278857
Mój 1.6 BSE również bierze ok. 1l/1000km, w związku z tym poszukuję porządnego mechanika z łódzkiego (Łódź, Zgierz I okolice), który podejmie się konkretnej diagnozy i porządnie zrobi ten silnik.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 gru 2019, 16:14
 pomorskie
#278859
thefreshmaker3 pisze:
04 gru 2019, 15:33
Mój 1.6 BSE również bierze ok. 1l/1000km,
Przynajmniej masz ciągle świeży olej, wystarczy tylko filtr paliwa wymieniać :P
W końcu to 15 litrów świeżutkiego oleju pomiędzy wymianami
Awatar użytkownika
By pitt52 -  04 gru 2019, 18:40
 śląskie
#278863
Misiek86 pisze:
23 wrz 2019, 16:41
I stało się ... Silnik będzie szedł do generalnego remontu.
Ostatnio pękła mi świeca przy elektrodzie i zaczął przerywac.. Zaznaczę, że świeca na 3 cylindrze była ubabrana w oleju nawet sporo. po wymianie wszystkich świec zrobiłem około 200km i ostatnie 100 km zaczął mi kopcić w trasie. Po dojeździe do mety wyskoczył niski stan oleju a tam po sprawdzeniu suchy bagnet... Dolać musiałem chyba z 2l Czyli to oznacza ,że pierścieniami puszcza? Jak przygazuje to kłęby dymu widać.
Silnik 1.6 102km bse , przebieg około 275000 km.
Możesz się podzielić, jaki finał tej awarii?
By Misiek86 -  24 mar 2020, 9:17
 mazowieckie
#280544
Finał tej awarii jest taki że silnik poszedł do remontu. Podobno kawałek świecy który wpadł do bloku szkód narobil. Co zostało zrobione?
- wymiana pierścieni
- regeneracja głowicy ( bez szlifu jeśli dobrze zrozumialem)
- wymiana uszczelek.

Koszt 2100 zł i zalany po remoncie 10 w40.

Po 5k km wymiana oleju. A teraz przejechałem około 8k km i nawet kropki oleju nie dolałem. Stan na bagnecie prawie pełny.
Przed awarią dolewałem około 1l na 2500-3000 km.