Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Misiek86 -  21 lip 2017, 9:47
 mazowieckie
#254841
Ostatnio mam sporo większe dolewki oleju. Obecnie lany mobil super 3000 x1 5w40. Wymieniłem olej i po 2 tyś. Zaswiecila się kontrolka od oleju. 1 litr na 2 tyś. To już dużo... myślałem nad sprobowaniem ceramizeru ale znajomy sprzedawca powiedział, że możliwe iż przyczyną są uszczelniacze. Można jakoś sprawdzić czy wina w braniu oleju to uszczelniacze czy pierścienie? Chyba się będę musiał tym zająć bo coraz więcej zaczyna brać.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 lip 2017, 21:50
 pomorskie
#254951
Misiek86 pisze:To nie turbo tylko zwykły 1.6 102 km BSE. Ma obecnie przejechanie 196 000 km.
Sorry, nie zwróciłem uwagi, popychacze, pierścienie, w 1.6 lubiły zapiekać się pierścienie

@szukaj lpg nie ma wpływu
Awatar użytkownika
By pitt52 -  23 lip 2017, 14:51
 śląskie
#254981
Misiek86 pisze:Ostatnio mam sporo większe dolewki oleju. Obecnie lany mobil super 3000 x1 5w40. Wymieniłem olej i po 2 tyś. Zaswiecila się kontrolka od oleju. 1 litr na 2 tyś. To już dużo... myślałem nad sprobowaniem ceramizeru ale znajomy sprzedawca powiedział, że możliwe iż przyczyną są uszczelniacze. Można jakoś sprawdzić czy wina w braniu oleju to uszczelniacze czy pierścienie? Chyba się będę musiał tym zająć bo coraz więcej zaczyna brać.
Już się boję bo mam ten sam silnik. Ale do rzeczy. Powiedz, czy rano przed pierwszym odpaleniem kopci? Jeśli tak, to uszczelniacze zaworów do wymiany. Mierzyłeś ciśnienie, czy stopień sprężania jak kto woli? Odpowiedzi na te pytania dadzą ci obraz tego, co się dzieje z twoim olejem. Zakładam oczywiście, że wycieków nie ma.
By Misiek86 -  23 lip 2017, 17:46
 mazowieckie
#254987
Z tego co mi się wydaje to nie kopci a bynajmniej nie zauważyłem żadnego czarnego dymu podczas odpalania ale czy zauważyłbym siedząc w środku?

No właśnie nie mierzyłem ciśnienia i mam zamiar się wybrać do mechanika i to sprawdzić. Wycieków oczywiście żadnych nie ma. Trochę jestem zniechęcony tymi mechanikami bo jak niektórych pytam, żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach to potrafią mówić: "to nic nie wykaże..." albo "bierze olej? nic nie robić, dolewać, jeździć..." muszę się wybrać do jakiegoś ogarniętego mechanika i to sprawdzić. bo litr na 2 tyś. km to dużo... pierwsze dolewka od wymiany oleju po 2 tyś. km to już słabo...
Awatar użytkownika
By CzarnePaliwo -  23 lip 2017, 18:08
 śląskie
#254989
@Misiek86, weź także pod uwagę, że Mobil 3000 X1 5w40 to bardzo przeciętny jakościowo produkt. Mobil nie podaje nawet dla niego wartości odparowalności Noack. Po części zużycie, które odnotowujesz może wynikać z zastosowanego oleju.

Przeczytaj ten artykuł: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... lnikowego/
a następnie ten o odparowalności: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... ug-noacka/

Oba dostarczają czystą wiedzę, bez lokowania jakichkolwiek produktów.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  24 lip 2017, 9:12
 śląskie
#255010
Misiek86 pisze:Z tego co mi się wydaje to nie kopci a bynajmniej nie zauważyłem żadnego czarnego dymu podczas odpalania ale czy zauważyłbym siedząc w środku?

No właśnie nie mierzyłem ciśnienia i mam zamiar się wybrać do mechanika i to sprawdzić. Wycieków oczywiście żadnych nie ma. Trochę jestem zniechęcony tymi mechanikami bo jak niektórych pytam, żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach to potrafią mówić: "to nic nie wykaże..." albo "bierze olej? nic nie robić, dolewać, jeździć..." muszę się wybrać do jakiegoś ogarniętego mechanika i to sprawdzić. bo litr na 2 tyś. km to dużo... pierwsze dolewka od wymiany oleju po 2 tyś. km to już słabo...
Zanim się weźmiesz za wymianę oleju sprawdź świece. To myślę, że możesz sam zrobić. Najczęściej pierścienie pękają na 4 cylindrze więc można świecę wykręcić, jak i z 1 cylindra. Jeśli chodzi o 2 i 3 -ci to już może być lekki kłopot.
By wojtek20213 -  24 lip 2017, 9:39
 małopolskie
#255012
Cześć,

Czy posiada ktoś z Was informacje jaką normę poboru oleju przewiduje producent w tym silniku?

Nie chodzi mi tutaj o odp. "nie powinien brać", "od wymiany do wymiany" tylko w związku z tym, że mój bierze ok. 1l/1000km reklamuje samochód sprzedawcy i norma przewidziana przez producenta podpowie czy 1l to jeszcze w specyfikacji czy już poza nią.
By wojtek20213 -  24 lip 2017, 9:43
 małopolskie
#255014
Czy jesteś w stanie podać mi zdjęcie jakiegoś dokumentu czy coś? Gdyż szukałem w swojej spec technicznej i nie mogłem znaleźć tego wpisu. Widziałem już na kilku forach taką odpowiedź, ale nigdy odwołania do konkretnej dokumentacji.

Dzięki
By Misiek86 -  24 lip 2017, 11:02
 mazowieckie
#255017
pitt52 pisze:
Misiek86 pisze:Z tego co mi się wydaje to nie kopci a bynajmniej nie zauważyłem żadnego czarnego dymu podczas odpalania ale czy zauważyłbym siedząc w środku?

No właśnie nie mierzyłem ciśnienia i mam zamiar się wybrać do mechanika i to sprawdzić. Wycieków oczywiście żadnych nie ma. Trochę jestem zniechęcony tymi mechanikami bo jak niektórych pytam, żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach to potrafią mówić: "to nic nie wykaże..." albo "bierze olej? nic nie robić, dolewać, jeździć..." muszę się wybrać do jakiegoś ogarniętego mechanika i to sprawdzić. bo litr na 2 tyś. km to dużo... pierwsze dolewka od wymiany oleju po 2 tyś. km to już słabo...
Zanim się weźmiesz za wymianę oleju sprawdź świece. To myślę, że możesz sam zrobić. Najczęściej pierścienie pękają na 4 cylindrze więc można świecę wykręcić, jak i z 1 cylindra. Jeśli chodzi o 2 i 3 -ci to już może być lekki kłopot.
Co ma wykazać wykrecenie świec? Sorry ale nie jestem mechanikiem i do mnie trzeba mówić prostymi słowami. Po odkręceniu świec co uda mi się sprawdzić?

Co do odparowalnosci to zgadzam się, że może mobil super 3000 x1 jest jednym z tańszych olejów ale czy na tych lepszych zmniejszyło by się branie oleju do minimum? Olej olejem ale chciałbym zdiagnozować gdzie leży główny problem: pierścienie czy uszczelniacze.