Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By szybki5151 -  08 kwie 2013, 13:34
 -------
#95695
Witam
Pacjentem jest Golf Plus z silnikiem 1.9 BKC .Od dawna znikał olej , ale mechanicy mówili ,że nie ma żadnych objawów ze coś się dzieje i może ten typ tak ma . Wtedy ubywało 1l na ok 3-4 tys. Od jakiegoś miesiąca znaczą szamać znacznie więcej i ze wstępnych obliczeń wynika ,że to 1/1000km ( dolany litr , zrobione 700 km a została 1/3 na bagnecie) . Przy porannym rozruchu puszcza biało-niebieskiego bąka i przestaje dymić , ale jak jest zimniej to potrafi jeszcze przez kilkanaście sekund dymić na niebiesko ( niwiele , ale jednak ) . Często łapie notlaufy ( właśnie tak od 2 mc , z tym że od miesiąca prawie zawsze jak mu się przyciśnie powyżej 2200 rmp po rozgrzaniu do min 70 stopni ) , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu czyje się znacznie więcej mocy niż miał zanim złapał notlaufa . Przy mocniejszym depnięciu czasem widać w lusterku ,że puszcza czarne bąki a do tego po wciśnięciu sprzęgła słychać dźwięk podobny do blow-offa .

Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem ? w tygodniu prawdopodobnie wizyta u mechanika na diagnostykę , ale coś czuję ,że będzie podobna gada do tego co ostatnio ,że nic sie nie dzieje i tak ma być bla bla bla . . .
By pszczolek -  08 kwie 2013, 13:46
 mazowieckie
#95698
Do sprawdzenia luzy na wirniku turbo oraz ilość oleju w dolocie. Z twojego opisu wynika ze turbosprezarka ma juz dosyc :P
Awatar użytkownika
By an0nim -  09 kwie 2013, 11:35
 pomorskie
#95757
mój golf 5 (2.0 tdi 180km po chipie) mial takze takie objawy, pil olej jak Tobie, puszczal ciemny dym przy gazie ostrym oraz przy odpalaniu, gdzieniegdzie powiedzieli wlasnie ze to turbina, pod komputerem nic nie wykazalo, nie wiem co sie dalej dzieje, bo nie jest juz moj :(
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 kwie 2013, 12:00
 pomorskie
#95758
an0nim pisze: puszczal ciemny dym przy gazie ostrym oraz przy odpalaniu,
ciemny/czarny dym ma niewiele wspólnego ze spalaniem oleju silnikowego a raczej z nadmierną ilością niedopalonego ON
By paweu -  09 kwie 2013, 22:01
 podkarpackie
#95784
Według mnie normalna ilośc oleju w IC
Zastanowiłbym się nad wymianą uszcelniaczy zaworowych.
Rozumiem, że wycieków nigdzie nie ma?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 kwie 2013, 9:21
 pomorskie
#95816
szybki5151 pisze:Mam rozumieć ,że tak upaprana rura to normalka ? :D Czytałem ,że powinna byc tylko wilgotna od oparów a tu się leje z niej :twisted:
sucho nigdy nie będzie, jeśli IC nie jest wypełniony olejem :D to nie ma się czym przejmować i wychodzić przed szereg, w swoim Mk5 zawsze miałem taką ilość oleju, zrobił mnóstwo km i jeździ do dziś bez awarii, dolewałem w granicach 1 litra na 20 tys km w trybie long life
By Misiek86 -  01 sie 2016, 22:16
 mazowieckie
#235799
Witam. Kupiłem golfa v z silnikiem 1.6 102 km bse. Założyłem gaz i 2 tyś km temu wymieniłem wszystkie oleje i filtry. Podczas tych 2 tys km 2x zawiesiła mi się kontrolka od małej ilości oleju. Dolałem łącznie niecały litr. Przed kupnem lany był castrol 5w30 w trybie longlife life (tak wynika z ksiazki serwisowej ale nie sugerowalbym się nia) a ja zalałem olejem shell helix ultra 5w40. Nie ukrywam że zmartwiły mnie te 2 dolewki. Nie byłem u mechanika szukać przyczyny ale napewno to zrobię. Albo gdzieś ulatuje. Zajrzę pod silnik a jak nie ma wycieku to bierze olej. Jaka może być tego przyczyną i jak można sprawdzić czy bierze olej? Uszczelniacze? Nie znam się więc proszę o wskazówki. Czy są jakieś osoby a napewno są co mają ten silnik w gazie czy też komuś z was bierze olej i robicie dolewki? Pomóżcie w jaki sposób szukać przyczyny tych dolewek. Wydaje mi się że gdyby był wyciek to częściej musiałbym dolewki olej. Czy założenie lpg mogło by mieć wpływ na branie oleju?

Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam



Pkt 2 regulaminu kolejny raz, nie wiesz co to wyszukiwarka?! // moderator
By john0 -  28 lis 2016, 17:25
 zachodniopomorskie
#243527
Witam

Mam silnik BKC u mnie również dolewam ok 1L na 10 - 14 tyś. km, wyczytałem w czarodziejskiej instrukcji obsługi, że dolewki są w normie w takiej ilości jak mam u siebie. Przestałem się tym przejmować. Ubytków i wycieków nie mam. Słyszałem, że na MOTUL'u bierze oleju mniej- jestem w trakcie sprawdzeń i testów :). Pozdrawiam
By Misiek86 -  16 gru 2016, 18:24
 mazowieckie
#244441
Ja po przejechaniu 15 tyś, km dolałem łącznie około 2 l oleju. Pytałem mechanika czy da się to sprawdzić poprzez kompresję to powiedział , że kompresja nic nie pokaże i pewnie uszczelniaczami puszcza i sie nie mam co przejmować. Dopiero szukać przyczyny jak zacznie mi 1 l na 1000 km znikać... moim zdaniem to przesada...