Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By lukasz80 -  03 maja 2013, 21:59
 -------
#97486
Witam. Mam problem ze swoim Golfem. Proszę o radę - pomoc. VW Golf V 1.9 105 km BKC. Od jakiegoś czasu na biegu jałowym czuć drgania. Gdy wciskam sprzęgło drgania ustają. Druga sprawa jest taka że jak przy prędkości 50-60 km wrzucę 5 bieg i wcisnę gaz na maxa w podłogę przez chwilę trzęsie całym autem. Dzieje się tak tylko na 5 biegu. Sporo o tym czytałem ale nic podobnego nie znalazłem. Czy to jest objaw zużytego koła dwumasowego?
By pszczolek -  03 maja 2013, 22:12
 mazowieckie
#97487
a kto wrzuca piaty bieg przy tej predkosci :roll: moim zdaniem dwumasa powiedziala juz papa a robiac tak dalej jak opisujesz w poscie mozesz nawet doprowadzic do uszkodzenia skrzyni biegow jak kolo dwumasowe sie rozleci na kawalki a takie przypadki juz widziałem w robocie z rozwalonym dzwonem skrzyni
By lukasz80 -  03 maja 2013, 22:42
 -------
#97488
pszczolek pisze:a kto wrzuca piaty bieg przy tej predkosci :roll:
Zauważyłem to podczas gdy moja kobieta prowadziła. Poza tym chciałbym mieć pewność że to dwumas bo to jest jednak koszt. Można wykluczyć inne usterki?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 maja 2013, 10:26
 pomorskie
#97497
mój Mk5 zaczął identycznie poszarpywać na 5 biegu po wirusie, miałem na to jedno lekarstwo - nie cisnąć przy zbyt niskich rpm :D w zasadzie na 100% nie da się ocenić stanu dwumasu i jakie ma luzy na sprężynach bez jego wyjęcia, najpowszechniejszym objawem jest telepanie z okolic skrzyni na biegu jałowym zwłaszcza przy rozgrzanym silniku
By gsm1234566 -  05 maja 2013, 18:31
 warmińsko-mazurskie
#97578
Zrób tak. Odpal samochod zostaw na luzie i złap kierownice dwoma rękoma. Jeżeli czujesz że sie buja na boki to dwumas na sto procent. Zwróc uwagę na to że kierownica ma się "bujać" jeżeli czujesz tylko "rytm" silnika takie klekotanie na kierownicy ale nie drży na boki to jest ok. A jak trzęsie się (ja to nazywam buja) na boki to dwumas jest już zużyty. Ot tyle
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 maja 2013, 19:42
 pomorskie
#97582
gsm1234566 pisze:Jeżeli czujesz że sie buja na boki to dwumas na sto procent.
wcale nie musi bujać a dwumas i tak może być padnięty
By gsm1234566 -  06 maja 2013, 16:49
 warmińsko-mazurskie
#97627
wcale nie musi bujać a dwumas i tak może być padnięty
Racja. Ale zadaniem dwumasy jest przede wszystkim tłumienie drgań silnika i jezeli ulega ona uszkodzeniu to nie spełnia swojego zadania i w 99% buda drży. Ja miałe uszkodzone kolo to samochod lekko drżał a podczas ostrego przyspieszania cała buda wpadała w duże drgania do tego hałas jakbym miał duża dziurę w tłumiku. Po wymianie wszystko jest ok. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2013, 21:43
 pomorskie
#97636
drgania owszem - to jest jego zadanie, ale bujanie rzadko wystepuje, u mnie z kolei nic nie bujało a głównie telepało na jałowym a dwumas po wyjęciu wyglądał opłakanie, luz miał ogromny
By volf -  10 maja 2013, 8:46
 -------
#97901
U mnie winą była pompa sprzęgła nie 2mas, niestety genialni mechanicy mają tylko jedną diagnozę... po wymianie pompy było dużo lepiej z pracą sprzęgła ale były dragnia, głównie na skrzyni. W końcu kolega powiedział że mi to za free zrobi ale mam na własną rękę kupić 2mas, więc kopiłem drugi komplet tym razem luka i co... okazuje się że jakiś kretyn źle zamontował poduchę skrzyni... komplet sachs'a ma 20 tyś przebiegu i wygląda jak nowy ma dużo mniejsze luzy niż nigdy nie zakładany LUK. Nie chciałem już 4 raz wyjmować skrzyni więc zostałem na LUK'u, różnicy prawdę mówiąc nie czuje.

Drugi set komplety (2mas, docisk, sprzęgło) leży w kartonie Luk'a i czeka na Noweg klienta (nie mam czasu zrobić aukcji), jakby ktoś potrzebował to chętnie oddam.
By wikwik -  10 maja 2013, 23:28
 -------
#97945
ja kilka dni temu zakupiłem samochód i czuje bujanie, ledwo co wyczuwalne ale jednak. w poprzednim aucie tego nie miałem. Do tego podczas wciskania i puszczania sprzęgła czuć pulsowanie pedału. Silnik BLS, czy jest to normalne?
By wikwik -  12 maja 2013, 21:07
 -------
#98094
nie, cały czas jest tak samo, tak jakby silnik mial problemy z obrotami jałowymi(za duzo odbiornikow pradu i przygasa)
By Paulek -  13 maja 2013, 0:00
 -------
#98113
pozostaje podjechać na kompa, w moim przypadku też kulał silnik jakby na jednym cylindrze na wolnych obrotach i okazało się że pompowtryskiwacz szwankuje.. Najlepiej podjedź na kompa gdzie sprawdzą ci dawkowanie na kazdym cylindrze i bipy.
By patlapucio23 -  13 maja 2013, 20:35
 -------
#98166
U mnie jest to samo . Po ostrzejszej jeździe po autostradzie gdy stane na światłach to trzęsie delikatnie autem. Po wciśnięciu sprzęgła brak zmiany wiec również obstawiam pompo wtrysk . Rok temu jak kupowałem auto to w ASO na diagnostyce wyszło że jeden pompo wtrysk kuleje ale był jeszcze w normie. Teraz już pewnie dogorywa :/ Ciekawe jakie ceny wymiany lub regeneracji jeśli można regenerować ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 maja 2013, 20:44
 pomorskie
#98167
z drganiami w TDI często jest po prostu tak, że "ten typ tak ma" i nie ma na to rady, żebyście po wymianie pompek nie byli zdziwieni że motor nadal drży