Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By gsm1234566 -  22 lip 2013, 21:34
 warmińsko-mazurskie
#102369
Witam.

golf V 1.9 BKC nowe kompletne sprzęgło LUk, nowe gumy na przednich wahaczach. 210tyś przelatane.

Problem jest taki że podczas ruszania w przód auto drży nie mocno ale drży. Drgania staja się bardzo mocne jak cofam i to na wzniesieniu gdzie silnik jest najmocniej obciązony. Czy ktos spotkał się z takim problemem? Występuje to tylko przy ruszaniu jak już jedzie i przyspieszam zwalniam pod góre na prostym zmieniam biegi, puszczam gwałtownie gaz czy dodaje itd jest elegancko. Najgorsze jest cofanie pod górke cała buda drży, Czy ktoś zna taki przypadek i jego przyczyne? Czyżby to nowe sprzęgło? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  23 lip 2013, 10:07
 śląskie
#102383
U mnie tak było i najbardziej czepało na wstecznym oraz jak ruszyłem do ok 5-10km/h i dawałem na 2 bieg powoli sprzęgło to czepało jak w mikser :mrgreen:

Od dwana wiedziałem że problem jest w sprzęgle i po wymianie się uspokoiło.

Ale jak jest dwumas to nie wiem czy tak samo by było bo u mnie jest zwykłe sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 12:22 przez Dexter23pl, łącznie zmieniany 1 raz.
By gsm1234566 -  24 lip 2013, 20:35
 warmińsko-mazurskie
#102476
No tak ale jakies 4 miesiace temu wyłożyłem 2 tys na nowe kompletne sprzeglo wraz z dwumasem wieć to raczej nie to. Chyba że mechanik kase wziął a sprzegło zostało bez zmian... Czy jest jakis sposób żeby sprawdzić spzęgło bez zwalania skrzyni?
By maverick -  24 lip 2013, 20:57
 lubelskie
#102478
gsm1234566 pisze:No tak ale jakies 4 miesiace temu wyłożyłem 2 tys na nowe kompletne sprzeglo wraz z dwumasem wieć to raczej nie to. Chyba że mechanik kase wziął a sprzegło zostało bez zmian... Czy jest jakis sposób żeby sprawdzić spzęgło bez zwalania skrzyni?
Jest jeden sposob. Najlepiej podjechac do mechanika poznym wieczorem. I najlepiej nie samemu,tylko z chlopakami.....
I sluchac co powie :mrgreen:
By macior234 -  24 lip 2013, 21:11
 pomorskie
#102479
Ja bym wrócił do mechanika, który wymieniał sprzęgło...
Sprzęgła samonastawne wymagają montażu ze specjalnym przyrządem, jednak niektóre warsztaty robią to bez i w większości przypadków występują takie efekty jak właśnie szarpanie przy ruszaniu, pedał w podłodze lub pulsowanie pedału pod nogą przy lekkim przyciśnięciu.
Ja niestety przekonałem się o tym na własnej skórze...
By gsm1234566 -  09 gru 2013, 0:43
 warmińsko-mazurskie
#112628
Witam po czasie. Sprzęgło jak i DM jest na pewno nowe. Poduszki są wymienione jest ok. Tłumik również nigdzie nie haczy. Podczas cofania pod obciążeniem silnik się lekko "zwija" ale nie trzęsie się, nie puka nie stuka nie ma luzów na poduszkach, silnik praktycznie się nie trzęsie tłumik również jest w bardzo dobrym stanie nic się z nim nie dzieje, a w środku drży i to dość mocno. Niestety ten typ chyba tak ma. Jechałem niedawno citroenem i jest nieporównywalnie ciszej bez wibracji itd itp. Przeguby są na pewno ok. Dzieje się tak tylko podczas cofania najmocniej jak cofam pod górkę. Do przodu jest o wiele lepiej choć też da się to wyczuć. Podczas jazdy objawy nie występują. Najwidoczniej VW tak ma. Jeżeli ktos może wpadnie na jakiś pomysł proszę pisać. jeżeli nie, temat uważam za wyczerpany. Pozdrawiam
By LeszekR -  09 gru 2013, 7:47
 wielkopolskie
#112631
gsm1234566 pisze:Witam po czasie. Sprzęgło jak i DM jest na pewno nowe. Poduszki są wymienione jest ok. Tłumik również nigdzie nie haczy. Podczas cofania pod obciążeniem silnik się lekko "zwija" ale nie trzęsie się, nie puka nie stuka nie ma luzów na poduszkach, silnik praktycznie się nie trzęsie tłumik również jest w bardzo dobrym stanie nic się z nim nie dzieje, a w środku drży i to dość mocno. Niestety ten typ chyba tak ma. Jechałem niedawno citroenem i jest nieporównywalnie ciszej bez wibracji itd itp. Przeguby są na pewno ok. Dzieje się tak tylko podczas cofania najmocniej jak cofam pod górkę. Do przodu jest o wiele lepiej choć też da się to wyczuć. Podczas jazdy objawy nie występują. Najwidoczniej VW tak ma. Jeżeli ktos może wpadnie na jakiś pomysł proszę pisać. jeżeli nie, temat uważam za wyczerpany. Pozdrawiam
Wogóle wydaje mi się ze ruszanie TDI jest bardzo mozolne jakby zaraz silnik miał się zdławić.Na równej drodze zazwyczaj ruszam bez gazu dopiero kiedy auto się poruszy wciskam gaz i jest ok. Gorzej jest pod górkę i podczas raptownego ruszania, wtedy kiedy trzeba dac toche gazu. Odczuwam wtedy wyraźną ocieżałosć,mułowatość, spadek obrotów jakby zaraz silnik miał zgasnąć czemu towarzyszą jaby bardzo lekkie wibracje, bardziej drżenie silnika. Z kolei ruszanie z wcześniejszym podniesieniem obrotów do ok 2,5 powoduje często włączenie ASR.
Czasami trodno mi się przyzwyczaić do charakteru pracy TDI
By piet -  18 gru 2013, 21:47
 lubuskie
#113314
któryś z kolegów może rozwiązał problem z drganiami?
zastanawiam się czy nie ma to związku z bardzo lekko/luźno działającym pedałem sprzęgła- bo takie mam w golfie,wrażenie jakby było na mocnej spręzynie natomiast w firmie mam prawie nowego passata i sprzęgło w nim działa jakby opornie,dosyć cięzko, po prostu wolniej wysprzęgla,rusza więc bardzo gładko bez zadnych szarpnięć
By gsm1234566 -  22 gru 2013, 18:56
 warmińsko-mazurskie
#113577
Zostawiłem to i tak jeżdze. Chyba tak to ma być bo sprzegło jest nowe dwumasa również. Ostatnio na kanale zanjomy ruszal na recznym tak zeby samochód drgał a ja w kanale i sprawdzalem co jest. Wszystko dobrze nic nie drży nie mam zielonego pojęcia skąd dochodzą takie drgania najwyraźniej tak już musi być.:(
By gsm1234566 -  22 gru 2013, 18:59
 warmińsko-mazurskie
#113578
I to nie są szarpniecia samochód rusza bardzo płynnie tylko że najzwyczajniej w swiecie drży i to czuć i słychać. Ruszanie jest płynne nie szarpie nie skacze jedyny problem to po prostu drgania. I to tylko pod większym obciązeniem bo jak ruszam powolutku że silnik nie jest mocno obciązony to nie drga ale jak troche ostrzej albo pod górke no to drży i nikt nie wie dlaczego.:(