Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By trzeci5 -  06 sty 2014, 22:31
 śląskie
#114786
Michu48 pisze:Trzeci5 z całym szacunkiem ale z tego co widziałem to masz tylko jakieś springi założone (wiem, wiem dokładka ED30 robi swoje), a u mnie siedzi gwint FK skręcony prawie na maksa :D
Sprawdzałem tak jak mówisz i luzów nie ma, a jak sprawdzić łączniki stabilizatora? I jeszcze jedno, możliwe żeby przez gumy na stabilizatorze pukało?

Dzięki za info o rolkach ;)
ale tu nie chodzi kto i jak mocno ma auto obniżone :burp: moja dokładka od ziemi jest prawie 11cm wiem ze to co do niektórych dosyć wysoko ale ty przy twoim gwincie skręconym prawie na maksa to zadowalający wynik :] jeździło się już niżej
wracając do tematu to te gumy od stabi tez mogą postukiwać,co do łączników to ciężko cokolwiek stwierdzić bez ich wykręcenia przynajmniej jednej strony łącznika wtedy będziesz w stanie stwierdzić ruszając końcówka łącznika,można tez wykręcić jedna strona łącznik i sie przejechać autem i wtedy będziesz słyszał czy stukanie jest nadal czy nie ,jeśli będzie spokój to wiesz ze to stukanie ma związek ze stabi
By Michu48 -  07 sty 2014, 8:35
#114797
Dobra nie kłóćmy się kto ma niższe auto bo to nie temat na takie rozmowy ;) Tak czy inaczej, widziałem że miałeś niskie Mk4 :)

Po południe zrobię tak jak mówisz i dam znać co i jak ;)
By Michu48 -  27 lut 2014, 14:14
#121961
Panowie! Proszę pomozcie! :D
Zmienilem:
- amory
- sprezyny
- gorne mocowania amorow z lozyskami
- laczniki stabilizatora
- przeguby zewnętrzne
- poduszka silnika
do tego dokręcone sanki i maglownica :P i do chole** pukanie jest w dalszym ciągu :(

Pukniecie wygląda tak ze gdy ruszam na skręconych kolach to jest takie doslownie "puk, puk, puk" i przy ostrym hamowaniu tez jest pojedyncze "puk" :(
Dwóch mechaników juz rozlozylo ręce :/
By Michu48 -  07 mar 2014, 11:31
#122809
Byłem w poniedziałek u mechanika i nic nie znaleźli, we wtorek pojechałem na szarpaki i powiedzieli że to na 100% górne mocowanie amortyzatora, ale mówię im że 2 miesiące temu kupiłem nowe to powiedzieli że nowe też mogły być wadliwe. Więc jak na 100% to kazałem im je zmienić wpakowałem, 400zł i dalej to samo :( już mnie hu* bierze jak słyszę to pukanie :x

Zmienić ten przegub wewnętrzny jak kolega wyżej pisał? W jakiej kasie albo z jakiej firmy najlepiej kupić?
Trochę się boje bo już tyle kasy wpakowałem i puka jak pukało :(

Zostało mi tylko jeszcze:
-sworznie zwrotnicy
-stabilizator
-przeguby wew.
-tuleje wachaczy
-łożyska
Chyba że coś w zwrotnicy się stało, ale co miało by się tam stać? Co robić? :ireful:
By trzeci5 -  07 mar 2014, 12:31
 śląskie
#122823
wiesz jak sprawdzić łożysko w kole w własnym zakresie?jeśli nie to podnieś auto do góry tak aby koło było w powietrzu i można by swobodnie chwycić za oponę od dołu ręka,złap koło z góry i z dołu i staraj sie nim poruszać na boki jak będzie wyczuwalny luz to może to być łożysko do pewności jeszcze pokręć kołem i posłuchaj czy nie ma jakiegoś szumienia,jeśli nic nie znajdziesz to dobrze gdybyś odkręcił łączniki stabi i jeszcze raz spróbował poruszać kołem góra dół jak wyczujesz liz to znaczy że sworzeń wahacza jest do wymiany,możesz też sie przejechać autem na wykręconych łącznikach i posłuchać czy tez to stukanie jest,jeśli będzie spokój to prawdopodobnie gumy na stabi są do wymiany,w samym stabilizatorze raczej nie ma się co zepsuć>Na twoim miejscu ządał bym zwrotu pieniędzy za wymianę drugi raz tej samej części bez efektu,tuleje tylne przedniego wahacza jak są zmęczone to widać gołym okiem że są popękane,można tez spróbować poruszać kołem próbując go pchnąć najlepiej noga w stronę tyłu samochodu,jeśli skok koła będzie na oko większy niż 3cm to tuleje są już zmęczone,to są takie domowe sposoby sprawdzenia pewnych niedomagań samochodu,z doświadczenia wiem że na stacji nie wszystko wychwycą może to nie wynika z nieumiejętności diagnosty ale raczej z tego że to robią byle jak,pozdrawiam
By Michu48 -  07 mar 2014, 15:16
#122846
Dzięki za podpowiedzi, zaraz to posprawdzam :)
Jak by ktoś miał jeszcze jakieś propozycję, z góry dzięki ;)

Na dziurach nie stuka, tylko przy ruszaniu jest kilka puknięć i przy kończeniu hamowaniu (tzn przy jakiś 15-20km/h) jest pojedyncze puknięcie :sad:

Wymieniłem tą poduszkę co jest pod akumulatorem ;)
By Michu48 -  12 mar 2014, 18:44
#123456
Witam ponownie :)
Siedzialem przy aucie 2 dni, zmieniłem sworznie wahaczy na nowe, jeździłem z odkręconymi łącznikami stabilizatora, zmieniłem sprężyny na inne (dla przypomnienia powiem że mam założony gwint), a na koniec zamieniłem amory stronami bo z lewej strony bardziej było słychać pukanie i dalej nic się nie zmieniło :(

Gadałem z jednym mechanikiem i on twierdzi że na 100% przeskakuje sprężyna, ale nie ma takiej możliwości bo wcześniej nie było tego pukania :/

Co mam robić? :cry: :cry: :cry: :cry:
By antoś -  12 mar 2014, 19:08
 łódzkie
#123460
Ciekawe jak i gdzie ta sprezyna ma przeskakiwac. Posprawdzaj czy nie masz jakichs luznych elementow w komorze silnika, jakies przewody itp..

Sprawdz czy nadkola nie odkrecily sie od podluznic, luzna srubka wtedy stuka o podluznice.