Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Michu48 -  04 sty 2014, 20:10
#114523
Proszę o pomoc bo mam już dość :/

Kilka dni temu coś zaczęło mi pukać w lewym kole, a dokładnie gdy jadę bardzo wolno (jakieś 10-15km/h) i skręcam kołami w lewo to słychać kilka puknięć, potem przy prostowaniu kół to samo tylko ciut ciszej (ilość zależy od tego jak bardzo skręcę) a przed wczoraj zaczęło się to samo dziać w prawym tylko troszkę rzadziej. Pojechałem do mechanika i stwierdził że to przegub zewnętrzny i kazałem mu zmienić oba z racji tego że w prawym już się zaczynało. Dziś przeguby zostały zmienione i jak pukało tak puka nadal :/ Co to jeszcze może być?
Dodam że jak jadę 60-70km/h na prostej to też wydobywają się jakieś dziwne dźwięki :/ mogą być sworznie wahaczy? maglownica? :O
By trzeci5 -  04 sty 2014, 21:44
 śląskie
#114535
a sprawdził ktoś czy nie ma luzów w zawieszeniu, stukający przegub ma charakterystyczny stuk przy ruszaniu na skręconych kołach więc raczej nie można pomylić tego stukania z niczym innym,tez podejrzewam że to mogą być łożyska górne amorów ale wiesz takie wnioskowanie bez nieobejrzenia i niesłyszenia tych stuków to my możemy sobie tylko gdybać
By Michu48 -  05 sty 2014, 8:23
#114556
Górne mocowania amortyzatorów tzn poduszki z łożyskami zmieniłem kilka dni temu jak zmieniałem zawieszenie (bo wyczytałem na innym forum że to one mogą być winne) i nic nie pomogło :/

Mechanik oglądał i potwierdził moje przypuszczenia że to przeguby, ale jednak się myliliśmy :/

Powiem tak, puka jak jade bardzo wolno i skręcam koła (jak mam trochę skręcone i trzymam w jednej pozycji to jest cisza), dodam jeszcze że wczoraj zauważyłem że dziwnie się prowadzi, a dokładnie (może to głupio zabrzmi) przy 15-25km/h słabo skręca w lewo (kierownica chodzi normalnie, a auto tak jak by nie chciał jechać w lewo) :/
By Michu48 -  05 sty 2014, 12:55
#114586
Na szarpaki bym chętnie pojechał tylko boje się że nie wjadę bo dokładkę (INDIVIDUAL) mam 8cm od ziemi i nie wiem czy przez rolki przejadę :D

Co do łączników to właśnie myślę je zmienić a i przy okazji może końcówki drążków kierowniczych, bo koszty nie są zbyt duże ;)
Awatar użytkownika
By Zalman -  05 sty 2014, 13:51
 małopolskie
#114596
wjechać to nie problem. Trzeba się tylko ugadać z gościem.. Ja jak wjeżdżałem na zbierzność to mi specjalnie jakieś belki sciągali i deski podkładali pod koła xD
By krisv -  06 sty 2014, 0:57
 mazowieckie
#114680
Michu48 pisze:Krisv a jak sprawdzić te śruby w sankach? :)

Zalman racja ;) kur** ile to się człowiek namęczy z niskim autem :D
Pod auto i kluczem sprawdzić czy śruby nie są luźne a jeśli tak to wymienic na stalowe . Bo te co mamy są z miękkich stopów i w razie dzwona silnik i sanki są zrywanie i uciekają pod auto , ten system jest fajny ale nie na polskie drogi gdyż u nas te śruby się od dziur potrafią rozciągnąć pierwszy efekt byli lekkie płukanie podczas ruszania lub cofania. Miałem ten problem u siebie i po wymianietych śrub sprawę za zegnalem. Są to ostatnie dwie duże śruby w sankach idąc w kierunku wydechu tylu auta.
By trzeci5 -  06 sty 2014, 13:31
 śląskie
#114716
Michu48 pisze:Na szarpaki bym chętnie pojechał tylko boje się że nie wjadę bo dokładkę (INDIVIDUAL) mam 8cm od ziemi i nie wiem czy przez rolki przejadę :D

Co do łączników to właśnie myślę je zmienić a i przy okazji może końcówki drążków kierowniczych, bo koszty nie są zbyt duże ;)
podnieś auto do góry i poruszaj kołem na boki jak będzie luz to końcówki drążków do wymiany,co do wjechania na szarpaki to raczej nie powinieneś mieć problemów ja wjeżdżam bez problemu przy obniżeniu i dokładce E30 poza tym na stacjach diagnostycznych jest możliwość zasłonięcia rolek i przejechania na szarpaki
By Michu48 -  06 sty 2014, 19:58
#114758
Trzeci5 z całym szacunkiem ale z tego co widziałem to masz tylko jakieś springi założone (wiem, wiem dokładka ED30 robi swoje), a u mnie siedzi gwint FK skręcony prawie na maksa :D
Sprawdzałem tak jak mówisz i luzów nie ma, a jak sprawdzić łączniki stabilizatora? I jeszcze jedno, możliwe żeby przez gumy na stabilizatorze pukało?

Dzięki za info o rolkach ;)