Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Michu48 -  27 mar 2014, 23:20
#125621
Powiedział jeszcze że nie ma możliwości ich założyć bo mają mniejszą średnice :P

Jutro wezmę auto na podnośnik pomierzę, zobaczę jak to wygląda i dam znać ;)
By trzeci5 -  27 mar 2014, 23:51
 śląskie
#125631
Michu48 pisze:Powiedział jeszcze że nie ma możliwości ich założyć bo mają mniejszą średnice

Jutro wezmę auto na podnośnik pomierzę, zobaczę jak to wygląda i dam znać
a co tam chcesz mierzyć ?przecież maja taka sama średnicę,jak sie przyjrzysz na foto tulei poniżej to widac że jest u dołu poszerzenie a w tulei z cupry tego nie ma on na pewno zmierzył to poszerzenie i dlatego powiedział ze te z copry maja mniejszą średnicę,poza tym niby w jaki sposób zamontowałem je u siebie?pozdrawiam
By jaro7104 -  18 lut 2015, 22:45
 lubuskie
#166907
Odświeżę może temat a mianowicie stałem się posiadaczem golfika i okazało się że mam problem z stukaniem w przednim zawieszeniu ale tylko w trakcie jazdy po dziurach ,dużym bruku lub przejeżdżając przez poprzeczne przeszkody typu spowalniacz na drodze.Dwa razy byłem już na szarpakach i w zawieszeniu nie ma żadnych luzów końcówki drążka kierowniczego też są ok, gumy na drążku stabilizatora są ok ,końcówki drążki stabilizatora też nie mają żadnego luzu,podnosiłem auto go góry szarpałem za każdy element i nic nie znalazłem ,skończyły mi się już pomysły a dodam iż sprawdziłem wszystkie śruby od sanek i wszystko było dobrze dokręcone.Proszę o pomoc
By Kopter -  16 cze 2015, 20:56
 małopolskie
#182304
Koledzy zdaje się, że mam do wymiany śruby w sankach. Chce je wymienić na N-908-235-01. Powiedzcie ile ich trzeba kupić i które dokładnie wymienić ? Oraz jaki orientacyjny koszt w ASO ?
By kamilecki -  20 lip 2015, 11:01
 małopolskie
#185698
WitekAlex pisze:Sprawdź jeszcze taki element któy nazywa się łożyska McPhersona ten element też może powodować tego rodzaju stuki.
Dzięki za odpowiedź,
łożyska są ok, (jak się jedno przytarło to podczas skręcania DZWONIŁA sprężyna, jakby ktoś młotkiem po niej napieprzał...)

Stukanie dochodzi raczej z okolic podłogi, dokładnie pod stopami kierowcy słychać pojedyncze puknięcie..
ja byłem przekonany, że to popuszczone aluminiowe mocowania wahaczy, śruby próbowałem dokręcić, ale ani drgną..

na kanale mechanik sprawdzał (gdy ja szarpałem przód-hamulec, tył-hamulec) gdzie jest luz ale stwierdził, że wszystko w zawieszeniu jest OK, mówił że może to coś w maglownicy bo tam gdzieś ten stuk słychać.

Dokładnie jest to pojedyncze puknięcie przy ostrym ruszeniu i potem pojedyncze puknięcie przy ostrym hamowaniu. Niemniej jednak gdy jadąc dwukrotnie gwałtownie wcisnę hamulec, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem, podobnie z ruszaniem.

Sprawdzę jeszcze czy śruby od aluminiowych mocowań wahaczy się da odkręcić, bo może one się zapiekły w tym aluminium i teraz jak są uciągnięte to niema szans ich dokręcić..??
Pozdro.
By Kopter -  20 lip 2015, 13:55
 małopolskie
#185715
Wymień te śruby na takie: N-908-235-01
Potrzeba 4 sztuki. Nawet jak te oryginalne są mocno dokręcone to mogą być rozciągnięte przez co cały aluminiowy wózek zawieszenia delikatnie się przesuwa powodując takie stuki. Miałem identyczną sytuację, wymieniłem te śruby plus pełne tuleje z audi S3 i stukanie ustało a i prowadzenie bardzo się poprawiło.
By Bartas -  20 lip 2015, 14:16
 kujawsko-pomorskie
#185718
kamilecki pisze:
WitekAlex pisze:Sprawdź jeszcze taki element któy nazywa się łożyska McPhersona ten element też może powodować tego rodzaju stuki.
Dokładnie jest to pojedyncze puknięcie przy ostrym ruszeniu i potem pojedyncze puknięcie przy ostrym hamowaniu. Niemniej jednak gdy jadąc dwukrotnie gwałtownie wcisnę hamulec, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem, podobnie z ruszaniem.
.

U mnie było to samo winowajca okazała się tuleja wahacza http://kayaba.istore.pl/environment/cac ... 162094.jpg
By kamilecki -  24 lip 2015, 10:12
 małopolskie
#186132
Kopter pisze:Wymień te śruby na takie: N-908-235-01
Potrzeba 4 sztuki. Nawet jak te oryginalne są mocno dokręcone to mogą być rozciągnięte przez co cały aluminiowy wózek zawieszenia delikatnie się przesuwa powodując takie stuki. Miałem identyczną sytuację, wymieniłem te śruby plus pełne tuleje z audi S3 i stukanie ustało a i prowadzenie bardzo się poprawiło.
Witam, :)

Udało się rozwiązać problem uporczywego puknięcia. Okazało się że śruby od sanek były za krótkie, wszedłem pod auto i zacząłem dociągać wszystko po kolei i gdy dokręcałem tylną lewą śrubę sanek, zerwałem gwint i wypadła razem z trzema milimetrami gwintu (bo tylko tyle trzymało)

Pojechałem bez tej śruby do mechanika o 21 wieczorem i powiedziałem, że nie odjadę puki tego nie naprawi. Wymienił te dwie śruby na dłuższe i już nic nie puka :)

Oczywiście obrona, "JA BYM SIĘ TAK NIE JE%NĄŁ" no ale od trzech lat tylko On robi mi z autem, więc przeprosił i tyle..

Panowie, dzięki za pomoc!

Pozdrawiam, Kamil.