Volkswagen Golf MK5

Fotele, tapicerki, deski rozdzielcze, wygłuszenia...
przez sko.piotrek -  11 wrz 2022, 14:08
 mazowieckie
#289483
Witam, przybywam z pytaniem o podgrzewanie foteli. Mianowicie jako iż nie posiadam climatronica podobno nie można założyć oryginalnych foteli z podgrzewaniem (no i koszt też byłby większy). Dlatego zastanawiam się nad montażem czegoś takiego Obrazek.
I teraz pytania:
1. Czy alternator nie będzie zbytnio obciążony przy montażu 4 sztuk (na dwa fotele góra, dół) silnik to 1.4 BCA. To co udało mi się ustalić na temat specyfikacji mat: Zasilanie 12V, Moc grzewcza ok. 30W 2,3A i więcej
2. Czy można bezpiecznie zamontować to na taki fotel? Obrazek
3. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł proszę o sugestie
przez sko.piotrek -  11 wrz 2022, 21:05
 mazowieckie
#289485
Hmm brzmi to dobrze ale z tego co spojrzałem na szybko potrzebowałbym nowy panel, maty grzewcze, sterownik + wiązka. Myśle ze koszt znacznie wyższy niż ten zestaw uniwersalny (300zl na oba fotele)
przez sko.piotrek -  15 wrz 2022, 13:32
 mazowieckie
#289502
Maty właśnie dotarły, sprawdziłem na zasilaczu i na „1” przy napięciu 12,4V „pobiera” 1,4A, na „2” już 3,7A co już daje 45W. Więc przy odpaleniu obu foteli na mocniejszym trybie na pewno nie będzie zbyt obciążany altek? (Przy pełnym obciążeniu tzn. Ogrzewanie, światła, mam tez wzmacniacz 400W). Druga sprawa, zastanawiam się jakby tu podłączyć zasilanie. W teorii mógłbym podłączyć obie maty pod gniazdo zapalniczki ale w praktyce boje się że ktoś zapomni wyłączyć ogrzewanie po wyjściu z auta i rano aku będzie trup. A niestety w moim egzemplarzu zasilanie na zapalniczkę jest stałe.
Awatar użytkownika
przez Dexter23pl -  15 wrz 2022, 20:16
 śląskie
#289503
Altek spokojnie da rade.
przecież to mniej będzie pobierać niż jak byś włączył długie światła.
a maty jak się rozgrzeją to pobór prądu spadnie.
wzmacniacz 400W to ma mocy muzycznej a nie pobiera tyle a i tak pobiera dużo jak jest na full.
w dizlach są grzałki w nawiewie 1000W około 80A i alternator ma ciężko ale daje rade.
Ja ją tez zamontowałem do benzyny i to jest super temat na zimę.
Altki w pb i on są takie same.
możesz miec 110A lub 140A, u mnie nawet przy 110A przy załączonej grzałce napięcie spadało do 12.2V na wolnych obr i wtedy wymieniłem na 140A.
Włącz sie pod bezp koło kierownicy po stacyjce 3 rząd od góry i poniżej to po stacyjce.
przez sko.piotrek -  22 wrz 2022, 12:15
 mazowieckie
#289517
W weekend udało mi się zamontować maty.
Zdjęcie poszycia z foteli to jest dramat po prostu, oba fotele (rozebranie i złożenie) robiłem jakies 4h :censored: podłączenie tego w aucie to już bajka, wpiąłem się bypassem w gniazdo bezpieczników, do tego wrzuciłem bezpiecznik 10A i hula. Nagrzewają się bardzo szybko i pokrywają dużą cześć fotela. Moje obawy co do alternatora były faktycznie zbędne, przy włączonych matach i wszystkim innym w aucie napięcie na aku nie spada poniżej 13.8V.
Całkowity koszt to 320zł, kupę nerwów i jakies 5h pracy. Było warto :D