ESP działa w zakresie kontroli dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Jak nazwa wskazuje system stabilizuje kierunek jazdy samochodu tracącego przyczepność, korygując tor jego jazdy. Zastosowane w nim układy elektroniczne rozpoznają poślizg boczny samochodu i poprzez możliwość przyhamowania dowolnego koła z osobna potrafią wywołać moment przeciwstawiający się obrotowi samochodu.
ASR uruchamia dwa sposoby sterowania. Jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzaną przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną. Jeśli jednak ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
System ASR zapobiega także tzw. 'buksowaniu' kół, gdy jedno z nich znajduje się na śliskiej nawierzchni lub do ruszenia samochodu preznaczona została zbyt duża moc. Dzięki temu obniża on zużycie paliwa oraz eksploatowanie ogumienia.
Bitte czesław pokaż że chociaż umiesz czytać ja google Ci obce