Volkswagen Golf MK5

Fotele, tapicerki, deski rozdzielcze, wygłuszenia...
By tymon-88 -  13 paź 2013, 18:14
 śląskie
#108136
Witam!

Pomału zapoznaję się w temacie naprawy/wymiany/zamiany silniczków nagrzewnicy w VW GOLF V.
Mam problem jak nie jeden użytkownik vw ze stukaniem z różną częstotliwością - dźwięki pochodzą
z deski rozdzielczej.

Silniczek:
Obrazek


Moje pytanko: czy jest tutaj ktoś na forum kto wymieniał te silniczki u siebie?
Narazie planuję zabrać się za stronę pasażera, tutaj mały problem:
jak dostać się do tych wszystkich 3 silniczków po prawej stronie?
wystarczy zdjąć schowek?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2013, 20:37 przez tymon-88, łącznie zmieniany 1 raz.
By Pablo -  15 paź 2013, 21:15
 małopolskie
#108341
Akurat od strony pasażera jest dużo łatwiej niż od kierowcy.
Jeśli wymieniasz, to od razu na nowe, bo w tych stukających wyciera się grafitowy potencjometr i silniczki nie łapią pozycji - stąd stukanie.
Pewnym sposobem jest zamiana niektórych silniczków miejscami, ale tylko tych które pracują w innych zakresach otwarcia/zamknięcia (na niewytartej jeszcze części potencjometra).
Przy zamianie miejscami należy też pozamieniać dźwigienki przy silniczkach.
#123117
Ja wymieniłem od strony pasażera na nowy i jest o połowę ciszej. Koszt takiego silniczka to 45 zł. Jeszcze został do wymiany ten od strony kierowcy, ale będzie potrzebna chyba słoneczna sobota na taką robotę.
Orientujecie się może czy VCDS pokaże stukajace silniczki jako błąd klimy??
Pytam dlatego bo znajomemu stukaja obydwa, a ponadto od czasu do czasu ten po stronie pasażera pomimo ze jest puszczony ciepły nawiew na obu strefach to daje tak zimne powietrze, że trzeba wynosić się do tyłu żeby nie przemarznąć. Ten od strony kierowcy stuka ale powietrze podaje zgodnie z ustawioną temp.. Po podłączeniu VCDS-a wyszło mu, że jest błąd silniczka po prawej i po lewej stronie.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  10 mar 2014, 21:11
 zachodniopomorskie
#123182
mettenos pisze:
gabriell20 pisze:
Orientujecie się może czy VCDS pokaże stukajace silniczki jako błąd klimy??
nie, nie pokaże
może pokazać jako błąd potencjometrów jak stukanie klap związane jest ze złym odczytem ze ścieżki i w związku z tym złym odczytem położenia klap , ja najczęściej rozbieram te silniczki i regeneruje potencjometry.
#123230
PinkFloyd pisze:
mettenos pisze:
gabriell20 pisze:
Orientujecie się może czy VCDS pokaże stukajace silniczki jako błąd klimy??
nie, nie pokaże
może pokazać jako błąd potencjometrów jak stukanie klap związane jest ze złym odczytem ze ścieżki i w związku z tym złym odczytem położenia klap , ja najczęściej rozbieram te silniczki i regeneruje potencjometry.
W jaki sposób regenerujesz potencjometr ?
#123232
PinkFloyd pisze: może pokazać jako błąd potencjometrów jak stukanie klap związane jest ze złym odczytem ze ścieżki i w związku z tym złym odczytem położenia klap , ja najczęściej rozbieram te silniczki i regeneruje potencjometry.
wiesz że w 99% nie pokazuje żadnego błędu :D
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 mar 2014, 7:17
 zachodniopomorskie
#123361
gabriell20 pisze:Pytanie do PinkFloyd - w jaki sposób regenerujesz te potencjometry.
tu masz , robiłem taki poradnik do Audi , po czyszczeniu potencjometra nanosimy ten płyn na ścieżkę http://allegro.pl/kontakt-pr-do-czyszcz ... 96336.html" onclick="window.open(this.href);return false;


https://docs.google.com/file/d/0B3Q-Ehc ... edit?pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 mar 2014, 7:18
 zachodniopomorskie
#123362
mettenos pisze:
PinkFloyd pisze: może pokazać jako błąd potencjometrów jak stukanie klap związane jest ze złym odczytem ze ścieżki i w związku z tym złym odczytem położenia klap , ja najczęściej rozbieram te silniczki i regeneruje potencjometry.
wiesz że w 99% nie pokazuje żadnego błędu :D
to czyżby w Audi był lepszy ecu? tam jak jest małe zacięcie potencjometra sterownik klimatronika od razu wywala błąd potencjometra klapy mimo że nawet jeszcze klapy nie stukają.
#123366
PinkFloyd pisze:
to czyżby w Audi był lepszy ecu? tam jak jest małe zacięcie potencjometra sterownik klimatronika od razu wywala błąd potencjometra klapy mimo że nawet jeszcze klapy nie stukają.

nie wiem o czym mówisz, w Mk5 nastawniki hałasowały jak cholera, w Touranie też stukają, w A3 też stukają, u kumpla w B6 też stukają i pewnie mógłbym tak wymieniać długo i długo i żadnych błędów nie ma, co innego stukanie a co innego zacinanie potencjometra. Proszę - niech się zgłoszą wszyscy którym stukają klapki - będzie ich mnóstwo, a potem niech wszyscy pokażą scan błędów ze sterownika :D
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 mar 2014, 8:53
 zachodniopomorskie
#123370
mettenos pisze:
PinkFloyd pisze:
to czyżby w Audi był lepszy ecu? tam jak jest małe zacięcie potencjometra sterownik klimatronika od razu wywala błąd potencjometra klapy mimo że nawet jeszcze klapy nie stukają.

nie wiem o czym mówisz, w Mk5 nastawniki hałasowały jak cholera, w Touranie też stukają, w A3 też stukają, u kumpla w B6 też stukają i pewnie mógłbym tak wymieniać długo i długo i żadnych błędów nie ma, co innego stukanie a co innego zacinanie potencjometra. Proszę - niech się zgłoszą wszyscy którym stukają klapki - będzie ich mnóstwo, a potem niech wszyscy pokażą scan błędów ze sterownika :D
co inne stuki w czasie nastawiania a stuki ciągle jakby silniczek nie mogl ustalic ich polozenia, jak mi stukaly w czasie jazdy to mialem za każdym razem blad potencjometra, ostatnio podlaczalem paska B6 stukal caly czas, byl blad v107 silniczka, po adptacji bledu brak ale stukal caly czas, na drugi dzien znów blad , po wymianie silniczka brak stukania i blad nie powrocil. Mi w Jettcie nie stukają i bledow brak, w A2 stukaly zregenerowalem i jest cisza.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8