Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 kwie 2011, 23:20
 pomorskie
#43090
jeśli ktoś robił to proszę o opis, mam nierówne szpary po zamknięciu klapy, z jednej strony jest sporo większa a do tego wydaje mi się, że odbojniki od Scirocco i mocniejsze siłowniki jeszcze bardziej to uwypukliły
By kuba94 -  27 kwie 2011, 23:56
 pomorskie
#43093
Regulowałem to zabawy co nie miara .Trzeba zdjąć górną część z podsufitki od strony klapy jest na wcisk, poźniej odłączyć siłowniki ( jak poluzujesz śruby od klapy to ciagna ). Klucz chyba o ile dobrze pamietam 13 oczkowy ( mogę sie mylić ) tak mozesz regulowac przerwe na dachu . Boczne to na zawiasach popuszczasz śruby i przesuwasz w prawo bądź lewo, najważniejsze w kazdym z tych przypadków musisz zablokować sprężyny odbojników.Przerwy mierzysz na wysokości szyby. Jak już ustawisz wszystko i są nie równe przeryw miedzy lampami w klapie to regulacja tylko lampami ( przy regulacji nie patrz na przerwy miedzy lampami w klapie ). Sprawdź czy masz równo wklejoną tylną szybę U mnie to było przyczyną nie rownych przerw po bokach co później dopiero obczaiłem i nie potrzebnie bawiłem sie z tą regulacja .Szyba nigdy nie była wymieniana sam odbierałem z salonu auto z tego co poźniej dowiedziałem się w ASO że czesto to się zdarza sprawdź to najpierw u siebie bo moze sie okazać że nie potrzebnie narobisz sobie roboty.Szczelina musi mieć 4 milimetry
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 kwie 2011, 10:14
 pomorskie
#43107
ja mam różne szpary pomiędzy reflektorami, a więc w rachubę wchodzi jej przesunięcie w lewo - do tego też trzeba zdejmować podsufitówkę?
By kuba94 -  28 kwie 2011, 10:41
 pomorskie
#43108
Regulacja prawo- lewo na zawiasach tych widocznych (łączących klapa auto) .Pod tapicerka podsufitki sa tylko śruby do regulacji przerwy miedzy klapa a dachem.Jeśli masz równe przerwy miedzy klapa a autem po bokach (sprawdza się to w dolnej części szyby w miejscu gdzie szyba styka się już z blachami )to wtedy tylko regulacja samymi lampami .Wkładasz tam takie małe silikonowe prostokąty (są w ASO ale można wykorzystać uszczelkę zwykła hydrauliczna do kranów ), wtedy nie ruszasz klapy .Jeżeli sa inne przerwy przy szybie wtedy regulujesz na zawiasach . Ustalasz równe przerwy szyba -auto i później regulacja lampami tylko.Siłowniki musisz mieć zdjęte jak i odbojniki spięte, przerwa ma miec około 4mm bardziej w stronę
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 kwie 2011, 11:07
 pomorskie
#43114
kuba94 pisze:Regulacja prawo- lewo na zawiasach tych widocznych (łączących klapa auto) .Pod tapicerka podsufitki sa tylko śruby do regulacji przerwy miedzy klapa a dachem.

w linii dachu jest OK, szpara jest z lewej strony po całej długości klapy, dzięki
By Wieslaw3 -  08 kwie 2012, 16:18
 wielkopolskie
#68781
Ogrzeję temat. U mnie klapa jest za nisko i uderza o zderzak. Do tego stopnia że rant klapy w narożnikach jest już golutki,bez lakieru. Tak samo zderzak - starty do czarnego.
Powodowało to też stukanie ale powyciągałem odbojniki i teraz mniej stuka z tym że klapę zamyka się bardzo ciężko.
Czy powinienem regulować klapę, czy zderzak? Jak to zrobić? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Awatar użytkownika
By marnon -  24 sie 2012, 23:13
 śląskie
#80186
Po lakierowaniu klapy lakiernik- blacharz się nie popisał... mam nierówne szczeliny pomiędzy klapą a lampami tylnymi, zastanawiam się jak zrobić by to wyrównać, trzeba rozbierać podsufitkę by odkręcić zawias? ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?
By kuba94 -  24 sie 2012, 23:31
 pomorskie
#80188
Najpier ustaw lampami chyba,że była klapa zdejmowana to na zawiasach. Prawo lewo to nie trzeba zdejmować pod sufitki, Śrubami co sa pod podsufitką reguluje się przerwe miedzy spojlerem bądź na dole miedzy klapą a zderzakiem
Awatar użytkownika
By marnon -  25 sie 2012, 0:04
 śląskie
#80189
szparę lampami chyba się nie da bo jest tylko regulacja "odsadzenia" , boje się zdejmować podsufitkę bo mam z tyłu airbag'i aha czy dach powinien być w jeden linii ze lotką-spojlerem? jak zwał tak zwał... popatrzcie sami da się to wyrównać czy to olać? Obrazek
Awatar użytkownika
By marnon -  25 sie 2012, 13:18
 śląskie
#80200
olsen-72 pisze:Kwestia gustu. Jak ci to przeszkadza to walcz. Swoja droga to czemu do lakiernika tego nie zawieziesz skoro to spaprał.
sprowadzał mi auto znajomy i to jego jakiś znajomy to robił, nie chcę mieć już z nikim nic wspólnego z tego interesu bo sporo mnie to nerwów kosztowało, skoro nie umiał tego zrobić dobrze to wolę sobie to zrobić sam, a tak pewnie zaś byłbym pozbawiony auta na kilka dni jak nie tygodni... można rozbierać podsufitkę jeśli ma się poduszki po bokach? nic się nie uszkodzi?
By kuba94 -  25 sie 2012, 13:48
 pomorskie
#80201
Żeby dostać się do śrub zdejmujesz tylko listwę maskującą przy podsufitce , gdzie tam masz poduchy.Listwa jest na wciski w tamtym tygodniu to zdejmowałem. Lampami się reguluje przerwę miedzy klapą (są specjalne w ASO gumki co podkładasz między błotnik a lape w celu regukacji) pożniej dopiero skręcasz . Jak jest mocno przękoszona to dopiero na zawiasach.Sam to regulowałem ostatnio po nie podobały mi się przerwy wokoło klapy. Lotka jest z tyłu lekko opuszczona nawet według elsa. Tylko w GTI ,R powinna być równo bądź lekko poniżej poziomu dachu
Awatar użytkownika
By Wolfi -  20 maja 2014, 23:28
 śląskie
#132166
Odkopuję temat potrzebuję wskazówki jak wyregulować tylną klapę,z lewej strony jest złe dopasowanie między karoserią a klapą/lampami ,na klapie jest wyżej - prawa strona jest ok

Obrazek

Obrazek