Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
Awatar użytkownika
By coderiese -  26 wrz 2018, 9:52
 śląskie
#268368
kurde


jeśli kiedyś będziecie organizować forumowy konkurs na największego idiotę i lamusa to proszę, weźcie pod uwagę moją kandydaturę. :wall: :wall: :wall:

Polazłem raz jeszcze do auta sprawdzić ten włącznik:
Obrazek

no jest ikonka jak drut :wall:
Nie wiem jak to się stało ze przez rok jej nie zauwazylem i dziś wieeelkie zdziwienie jak mi się lusterka nie odmarzły.
W astrzeG, VectrzeC, BravoII po prostu się włączały razem z tylną szybą. I mi się nie chciało spojrzeć ZA joystick.

Ooooczywiście grzeją. Po chwili obydwa gorące

Przepraszam za zaniżanie poziomiu :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  26 wrz 2018, 18:10
 śląskie
#268376
Eeee to i tak słabo. Znajomy kupił wieki temu escorta i dwie zimy skrobał szybę. I tak sie potem w lato przeglądałem i mówie mu ze ma ogrzewaną przednią szybę bo są zatopione druciki grzejne. A on co ty gadasz??? Właśnie nie wiedziałem do czego taki dziwnie narysowany guzik służy.
😂😂😂😂😂
By Hiob -  16 lip 2020, 19:23
 dolnośląskie
#282635
Witam

A ja dalej nie wiem, co jest grane z moim podgrzewaniem lusterek - dziś zdjąłem górną obudowę lusterek, lewego i prawego. Wyjąłem lusterka razem z matą grzewczą. Przykładam próbówkę do jednego wtyku maty, do drugiego przykładam palucha - próbówka świecie. Odrywam palucha, gaśnie. Obwód mat grzewczych OBU lusterek - sprawny.

Łapię więc paluchem za jeden kabel od grzania lusterek, do drugiego przykładam próbówkę - świeci. Obwód kabli sprawny.

Składam całość, odpalam silnik, włączam grzanie tylnej szyby, przekręcam pokrętło ustawień lusterek na górną pozycję (grzania), czekam 3 min, wysiadam - tylna szybka gorąca, lusterka zimne.

WTF?

Czy w sterowniku jest bajt który odpowiada za temp. otoczenia przy której włącza się grzanie lusterek? Wiem, że jest miejsce na ustawienie długości grzania - fabrycznie to 10 min, ale czy może to jest problem? Może lusterka włączają się przy konkretnej temp. otoczenia, co byłoby idiotyczne zważywszy na fakt, że tylna szyba grzeje równo...

Ubiegłej zimy sprawdzałem grzanie lusterek - działało tylko lewe, prawe było zimne. Teraz nie działają oba. Nie mam bladego pojęcia co jest grane, bo zarówno maty mają zamknięte obwody jak i kable od grzania...

Zgłupiałem do reszty...
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 lip 2020, 21:48
 śląskie
#282639
Zmierz opornosc maty lusterka.
Nieprawidlowa oporność wyłącza grzanie danego lusterka.
Czujnika temp chyba nie ma bo u mnie grzeją nawet w lato jak deszcz pada.
Tylna szyba nie musi byc włączona aby lusterka grzały.
By Hiob -  17 lip 2020, 17:05
 dolnośląskie
#282648
Dexter23pl pisze:
16 lip 2020, 21:48
Zmierz opornosc maty lusterka.
Nieprawidlowa oporność wyłącza grzanie danego lusterka.
Czujnika temp chyba nie ma bo u mnie grzeją nawet w lato jak deszcz pada.
Tylna szyba nie musi byc włączona aby lusterka grzały.
Zimą, gdy testowałem grzanie lusterek i działało tylko lewe, samo przekręcenie pokrętła regulacji lusterek nic nie dało. Dopiero PO włączeniu grzani tylnej szyby załączyło się grzanie.

Edycja:
Ok, wg instrukcji,ogrzewanie lusterek dział w temp. otoczenia niższej niż 20*C
Obrazek

Także ze wszystkimi testami radzę się wszystkim wstrzymać do czasu aż temp. na zewnątrz spadnie poniżej 20*C. Inaczej będziemy dłubać i dłubać i nic z tego nie wyniknie - tak jak w moim przypadku :D
Sprawdzę grzanie lusterek w jakiś zimniejszy dzień raz jeszcze i dam znać. Także odnośnie tej tylnej szyby.
Dzięki
By Hiob -  24 lip 2020, 15:05
 dolnośląskie
#282728
No więc Panowie, ustawiłem miernik na 200 Ohm, bo to najmniejsza wartość jaka mogę ustawić. Lewe (sprawne lusterko) ma oporność na poziomie 5,8-6.0 Ohm, zaś prawy (niesprawny) ma 26,7 Ohm.

Wygląda więc na to, że prawy ma zbyt dużą oporność, ale nie wiem jaka ma być prawidłowa? Gdzieś wyczytałem, że 12 Ohm. Lewy ma 1/2 tej wartości, ale działa. Pytanie jak teraz zamówić nowy wkład lusterka by sprawdzili mi na nim oporność? :laugh: Na rynku pełno zamienników, a każdy pewnie z inną opornością.
Tak na marginesie, ten prawy wkład (niesprawny) ma cała czarna matę. Ten lewy (sprawny) ma białe ścieżki.

W InterCars mają zamiennik, ale sprawdzałem jego oporność i ma 24 Ohm. Zamieniłbym 26,7 Ohm na 24 Ohm i raczej niewiele by to dało...

Może ktoś zna prawidłowa oporność dla mat grzewczych lub chociaż ile amper na tych 12V ma być, to wyliczy się oporność. Albo ma jak sprawdzić sprawna matę miernikiem?

Podepnę też lewy wkład do prawego lusterka i sprawdzę czy będzie grzało.