Strona 1 z 1
Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 18 lip 2015, 23:36
autor: banan_wlkp
Witam serdecznie
nie znalazłem nigdzie żadnego manuala, więc zapytuje
Czy ktoś z Was wymieniał już linkę pokrywy silnika? Dzisiaj takową u siebie urwałem i mam kłopot. Na szczęście linka urwała się przy rączce i po obcięciu pancerzyka złapałem urwana końcówkę, więc maskę otworzę.
Jakieś rady jak to praktycznie zrobić?
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 19 lip 2015, 10:19
autor: arianm
Z linkami radzę sobie tak - wypinam obydwa końce , wyciągam je na "wierzch " na ile to możliwe , łącze nową linkę ze starą.
( np. koszulka termokurczliwa ) i przeciągam . Wskazane jest to robić ruchem w tą i wstecz by likwidować naprężenia .
Podpowiedź jest ogólna ,bo na szczęście w golfiku nie musiałem jej skuteczności sprawdzać .
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 19 lip 2015, 11:06
autor: banan_wlkp
Tylko z tego co zdążyłem popatrzeć w internetach linka jest (CHYBA) wymieniana razem z pancerzem.
Czy sie mylę?
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 19 lip 2015, 11:52
autor: Tyson
pierwsze słyszę, żeby wymienić sam drut z linki. Dla mnie linka to drut + pancerz. Może być taka opcja, że pancerz został uszkodzony, dostała się woda, rdza i podczas otwierania maski coś musiało klęknąć.
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 20 lip 2015, 17:19
autor: banan_wlkp
Stwierdzam, że zamiennika linki nie ma. Po obdzwonieniu sklepów leżących w dwóch województwach, gdzie każdy odsyłał mnie do ASO, odwiedzeniu rzemieślnika, który zajmuje się "dorabianiem" linek zamówiłem zamiennik w VW.
Koszt 90 zł więc nie jest źle.
Odbieram w środę. Jak będe mieć więcej czasu przy wymianie to wrzucę jakiś manual.
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 31 sty 2018, 22:20
autor: cbool333
Zobaczcie co się u mnie robi, przypadkowo zauważyłem podczas grzebania w kablach:
wszystko (chyba) przez to, że pancerz jest pod dość sporym kątem - chyba ktoś szarpał za pancerz pod maską... ja nie przypominam sobie... a może to przez to, że mega ciężko chodził mi zamek od maski. Musiałem bardzo mocno ciągnąć za dźwignię a samo jej otwarcie kilka razy wymagało pomocy drugiej osoby (lekkiego unoszenia). Gdy wyjąłem i przesmarowałem zamek jakiś czas temu to od tego czasu maska odskakuje elegancko ale linka się uszkodziła
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 01 lut 2018, 12:00
autor: grotof
Powód uszkodzenia linki widoczny na zdjęciu! Zbyt ostry kąt pomiędzy pancerzem a linką. Dociśnij pancerz to wskoczy w prowadnicę, wtedy będzie równoległy do kierunku linki i nie będzie przecierał.
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 01 lut 2018, 21:00
autor: cbool333
Mam drugą linkę z pancerzem. Jak to się wymienia? Odczepiam kulkę tutaj przy dźwigni i ciągnę cały pancerz od strony silnika czy odwrotnie? aha i czy da się i czy trzeba zrobić tak aby jednocześnie wyciągając starą wciągnąć nową?
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 02 lut 2018, 12:10
autor: grotof
użyj koszulki termokurczliwej - starą linkę połącz z nową i delikatnie przeciągaj, dla pewności, aby się nie "rozłączyły" druga osoba może lekko dopychać.
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 04 lut 2018, 23:41
autor: cbool333
grotof pisze: ↑02 lut 2018, 12:10
użyj koszulki termokurczliwej - starą linkę połącz z nową i delikatnie przeciągaj, dla pewności, aby się nie "rozłączyły" druga osoba może lekko dopychać.
użyłem termokurczliwej... tylko stosując je do przeciągania zamiast np taśmy izolacyjnej trzeba uważać bo są wrażliwe na ostre kanty.
Odczepiłem przy dźwigni kulkę tzn linkę, przyczepiłem pierwszy lepszy przewód o podobnej grubości i wyciągnąłem linkę z pancerzem stojąc przed autem. Później w podobny sposób wciągnąłem nową (Takie stare kable audio się przydają)
Przeciągałem bez drugiej osoby a to dzięki temu, że przed przeciąganiem popsikałem wd-40 dla poślizgu
Re: Wymiana linki / cięgna pokrywy silnika
: 10 kwie 2018, 21:12
autor: KubiVW