Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
#253230
Teraz wycieraczki zablokowały się tak ja na schemacie poniżej.
Problem z tego co widze jest jedynie w wycieraczce kierowcy,która najpierw nie dochodziła do końca, a teraz ledwo ma siłę się unieść i zderza się z drugą, wiec chyba to nie silnik a sam mechanizm.
Ktoś ma jakieś tipy jak się zabrać za demontaż podszybie w PLUSie?
Obrazek
#253234
jeffrey pisze:Teraz wycieraczki zablokowały się tak ja na schemacie poniżej.
Problem z tego co widze jest jedynie w wycieraczce kierowcy,która najpierw nie dochodziła do końca, a teraz ledwo ma siłę się unieść i zderza się z drugą, wiec chyba to nie silnik a sam mechanizm.
Ktoś ma jakieś tipy jak się zabrać za demontaż podszybie w PLUSie?
Obrazek

Dwie nakretki 10 i sciagasz podszybie, jeszcze musisz wyciagnać [lastikowe zaslepki i uszczelke (kazda wycieraczka ma osobny mechanizm silnika)
#253402
Panowie, poddałem się przy wymianie, brak ściągacza spowodował że nie poradziłem sobie ze ściągnięciem wycieraczek.
Podjechałem do mechanika, a on stwierdził, że nie gwarantuje mi szybkiej naprawy, bo będzie musiał ściągnąć silniczek z serwisu a dodatkowo trzeba zaprogramować (wgrać) go do komputera...
Za samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje zaśpiewał 150zł.
Pytanie, czy po wymianie silniczka trzeba coś "wgrywać". Przecież moim zdaniem nic tu wielce nie ma do programowania.
Ktoś się orientuje ile taki silniczek kosztuje? Bo wg niego to "grube" pieniądze.
Pożegnałem się uprzejmie bo coś mi tu nieźle nabajerował.... Chyba że się myle...
#253405
No to współczuję, takiego c h uja mechanika-to się powinno powiesić za jaja; w moim przypadku sam nic nie robiłem- podjechałem do swojego elektromechanika, za 50 PLN od sztuki rozebrał oba mechanizmy wycieraczek, coś około 1,5 godziny trwała cała robocizna, wszystko przeczyścił, przesmarował specjalnym smarem, ułożył ramiona tak aby chodziły jak fabryczne; minęło 3 lata i dalej śmiga jak nowe, żadnych silniczków nie trzeba było wymieniać a tym bardziej programować.
#253414
leszek158 pisze:No to współczuję, takiego c h uja mechanika-to się powinno powiesić za jaja; w moim przypadku sam nic nie robiłem- podjechałem do swojego elektromechanika, za 50 PLN od sztuki rozebrał oba mechanizmy wycieraczek, coś około 1,5 godziny trwała cała robocizna, wszystko przeczyścił, przesmarował specjalnym smarem, ułożył ramiona tak aby chodziły jak fabryczne; minęło 3 lata i dalej śmiga jak nowe, żadnych silniczków nie trzeba było wymieniać a tym bardziej programować.
A jakie miałeś objawy? Moim zdaniem to też nie silniczek, bo wycieraczka rusza, ale sie blokuje... moim zdaniem działa zabezpieczenie ze jak za duży opór to nie idzie dalej.
Jutro robię drugie podejście i sam sie do tego dobiore...

EDIT:
VCDS pokazuje:
Kod: Zaznacz cały
 Part No: 5M0 955 119 B
   Component: Wischer 100207 020  0501  
   Coding: 00038805
   Shop #: WSC 01287 

dalej:

02381 - Windshield Wiper Motor; Overload 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100011
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 47
                    Mileage: 209470 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.09.13
                    Time: 31:63:63
Ale zdaje mi się, że to był dokładnie moment zderzenia się wycieraczek....
#253441
Drugie podejście i....
Zapieczona śruba od ramienia uniemożliwiła mi ściągnięcie wycieraczki, ale spora ilość odrdzewiacza i okazuje się, że wycieraczka wraca do żywych....
Żadnej wymiany, rozkręcania. Wystarczyło popryskać na trzpień i zdrowo pomachać ramieniem raz w jedną raz w drugą.
Podejrzewam, że mechanik by mnie zdrowo skasował a wystarczyło, że chciałem rozruszać śrubę od ramienia WD40.
Także, jakby ktoś miał takie objawy, że wycieraczka rusza, ale zaraz sie zatrzymuje, to oznacza że opór stawiany przez mechanizm ją rozłącza. nie jest to wina silniczka, a wyłącznie zapieczonych przekładni.
#253453
A-R-T-U-R pisze:Proponuje wymienic mechanizm poki jeszcze dziala i nie pada deszcz. Tez tak rozruszalem kiedys a skonczylo sie na zablokowanych wycieraczkach wlasnie wtedy gdy byly one potrzebne...
Słuszna rada i posłuchaj ją bo cię sytuacja zaskoczy, aż wylądujesz w rowie;
oraz w całym temacie tłumaczymy, że jest to tylko i wyłącznie zapiekanie się, za ciasno spasowanych mechanizmów w VW a nie innych elementów np. jak w V Plusie silniczków, których jest dwa z dwoma mechanizmami i dwoma ramionami wycieraczek, gdzie w V jest jeden silniczek, jeden zespolony na dwa mechanizm z dwoma ramionami.