Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
#254775
Problem przednich wycieraczek poruszany był już w tym temacie:
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=12949

faktycznie bez ściągacza do wycieraczek się nie obejdzie jeśli ramiona są zapieczone :( - sam to przerabiałem - zakup prostego ściągacza na alledrogo rozwiązał problem (koszt z przesyłką ok. 20 PLN)

procedura rozebrania podszybia opisana jest w tym poście: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=48580#p48580
#258121
Dla potomnych napiszę problem jaki ma Golf Plus.

W Golfie Plus mamy dwa oddzielne silniki wycieraczek do każdego ramienia. Są one zsynchronizowane aby w razie awarii nie uderzyły o siebie pióra. Jeżeli włożymy silnik o innej literce na końcu wycieraczki nie ruszą. U mnie pewnego letniego dnia wycieraczki zaczęły chodzić bardzo wolno.
Problemem jest element który jest przykręcony do silnika i przez niego przechodzi wielowypust na który montujemy wycieraczkę. Wielowypust jest uszczelniony oringami ale on w środku obudowy koroduje i puchnie, co powoduje że się zaciera. U mnie się tak zatarł że nie dało się już go wyjąć do czyszczenia, kupiłem drugi cały silnik, ale z inną literką na końcu i niestety silniki ze sobą nie współpracowały. Przeszczepiłem do swojego starego silnika mechanizm wraz z elementem o którym pisałem wyżej i wszystko działa.

UWAGA! Nie odkręcamy blaszki mechanizmu napędu od silnika ponieważ jest założona na drobny wielowypust i złożenie tego poprawnie wiąże się z testami na szybie. Mechanizm napędowy można rozpiąć na przegubie plastikowym.

W drugim takim samym aucie o trzy lata młodszym po rozebraniu okazało się że korozja już powoli zaczęła wychodzić, tak więc lepiej rozebrać profilaktycznie. Smar który miał smarować wielowypust w środku był kompletnie suchy a na dodatek jest go tam za mało!

Do ściągnięcia ramion kupiłem ściągacz i niestety eksplodował ponieważ na wielowypuście tworzy się biały nalot jak kamień który utrudnia zdemontowanie ramion wycieraczek. Ściągacz mam zrobiony z ceownika o grubości ścianki ze 4mm do tego śruba chyba M8 z nakrętkami.

Żeby poprawnie zainstalować ramiona wycieraczek najlepiej jest ustawić silniczki w pozycji pionowej (nie wiem jak ten tryb się nazywa - gasimy stacyjkę, wyciągamy kluczyk i naciskamy dźwignię wycieraczek w dół) wtedy ramiona silniki wycieraczek ustawiają się do pozycji pionowej. Ramiona wycieraczek ustawiamy równolegle do plastikowej nakładki na słupku i powinniśmy mieć to dobrze złożone. Piszę o tym ponieważ wiele golfów plus na przykład po wymianie szyby ma te ramiona założone chyba na płasko, a przecież tam są jakieś tryby parkowania tych wycieraczek i one się lekko przestawiają miedzy sobą.

Dodano po 5 minutach 20 sekundach:
Nie wiem czy mogę ale poniżej daję linka do forum Tourana gdzie te silniczki mają ten sam mechanizm i jest pokazane jak je rozebrać i wyczyścić. Człowiek robi dokładnie tak jak napisałem. Jedynie ja nic w komputerze nie dezaktywowałem tak jak on, tylko ustawiałem ramiona pionowo względem słupka i zawsze pasowało.

http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 15&t=14035