Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
#220736
Jeśli zdrowe to tak, ale sam widzisz co się dzieje z golfami 2007 i rdza. Jak juz wychodzą bąbelki to czy jest sens się w to pchać? Tak samo z używanymi, ciężko coś sensownego będzie znaleźć, a jeździć i szukać to gra nie warta świeczki bo może być tak że się pomaluje i wyjdzie rdza za pol roku. :(
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 18:16 przez andrz18ej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Trillest -  25 mar 2016, 1:51
 dolnośląskie
#221495
Ps. Nie zauważyłem ze taki temat już jest :wall:

Chodzi głownie o korozje związana z właściwościami Golfa V

Podam swój przykład. Miałem wewnątrz na progach naklejoną taśmę zapobiegająca rysowaniu się lakieru podczasz wsiadania. Folia z czasem zaczęła się odklejać wiec zerwałem ją całkiem i zobaczyłem minimalne pecherzyki ze rdzą.
Tez mam nakładki zewnętrzne plastikowe na progi GTI/R32, jeżeli bym je zdemontował pewnie tez bym sie przeraził (woda z ziemią). Golf idzie w tym roku do lakiernika. Już któraś osoba z kolei mi mowi ze daje mi dwa lata i rdza wyjdzie na nowo.

Widziałem tez na niektórych piątkach delikatna korozje na rantach drzwi i na nadkolach.

Czy rzeczywiście to wszystko powraca tak jak mówią i jest to nieuniknione ?
Czy wystarcza dobre środki przed lakierowaniem i takie tezy to tylko mity ?
By rj193tsn -  25 mar 2016, 2:34
 łódzkie
#221496
Jeśli wychodzi rdza i to naprawisz to tak naprawdę ona zawsze powróci i wiem to z doświadczenia. Dobry lakiernik /blacharz zawsze daje gwarancję max rok. Dlatego auto pokolizyjne nawet super zrobione prędzej czy później zacznie w miejscu naprawy rdzewiec. Jedynym sposobem jest wycięcie elementu i wstawienie nowego.
#221575
Jeśli jest samochód pokolizyjny to się zgodzę, że będzie rdzewieć. Pewnie każdy kto ma golfa V ma gdzieć jakiś pęcherzyk. Lakiernik musi to wyczyścić i dzięki temu ściąga cynk z blachy i jest jeszcze gorzej bo w tym miejscu za jakiś czasu znowy wyjdą pęcherzyki. Nie można tego miejsca jakoś zacynować albo jakąś farba cynową pomalować przed podkładem żeby już nic nie rdzewniało ? Są też jakieś farby epoxsydowe które wiążą rdzę. To mit czy prawda i przez jaki czas to wytrzyma ?
#221592
Farby wiążące rdze to bardziej marketing...
Mój sposób drobnych napraw:
1.Zdrapuję ostrym narzędziem pęcherzyk-nie używać do czyszczenia szczotek drucianych.
2.Wytrawianie resztek rdzy kwasem fosforowym.
3.Preparat reaktywny
4.Podkład akrylowy-daje grubiej do późniejszego docierania
5.Baza-kolor
6.Bezbarwny
Tym sposobem robiłem kilka małych zaprawek na aucie. Jeżeli jest już konkretnie pordzewiałe to polecam wymienić element (poszycie, błotnik).
Awatar użytkownika
By Ramzes -  03 kwie 2016, 11:43
 kujawsko-pomorskie
#222797
Niecik pisze:Wyszło mi kilka bąbelków na dachu tuż przy szybie czołowej, oraz trochę większy na słupku A od pasażera.
Jeśli dam auto na korektę lakieru to nie wyjdzie mi rdza spod lakieru w tych miejscach ?
jak masz rdze to po co robic korekte? lepiej oddaj do lakiernika, niech to zrobi
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 45