Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
#283648
Po zaglądnięciu do progu od wewnątrz ukazała się korozja - z zewnątrz miniaturowy bąbelek, w środku w sumie już masakra.

Obrazek

Użyłem neutralizatora rdzy bolla 2w1, ciężkie miejsce aby dobrze to doczyścić


Obrazek

Druga strona w miarę czysta

Obrazek

Po wyschnięciu neutralizatora rdzy wymalowane epoksydem

Obrazek
Obrazek

Na koniec konserwacja

Obrazek

Aby zrobić to dobrze, wiem, że należało doczyścić do gołej blachy - było to bardzo ciężkie do wykonania na lewarku w garażu nie mając odpowiednich narzędzi. Do tego powinien zostać zdemontowany błotnik i powinienem oszlifować próg od zwenątrz od góry tam gdzie pojawiało się rude i ten bąbelek.
Uznałem jednak, że warto doraźnie zadziałać od wewnątrz w tak newralgicznym miejscu przed zimą aby odizolować korodujące elementy od tego całego syfu który tam wlatuje, wilgoci i niebawem śniegu czy lodu. Jeśli neutralizator rdzy dobrze wniknął w blachę i "uśpił" rdzę - powinno być w miarę ok.
Użyłem też preparatu do profili zamkniętych Bolla, wypsikałem od wewnątrz progi po całej długości - poszła cała litrowa puszka :) Zaglądając przez te otwory po całej długości próg wydawał się być wszędzie jaśniutki i bez wykwitów. Widziałem trochę zdjęć w necie, gdzie z zewnątrz wszystko ładnie, a tak na prawdę próg trzymała konserwacja :)

Może na wiosnę odwiedzę lakiernika który zrobi to porządnie od wewnątrz i zewnątrz.

Dodam, że o dziwo błotniki od wewnątrz mają gąbki, ale żadnej korozji tam nie ma - od wewnątrz błotniki są jasne i bez żadnego syfu.

Co sądzicie o takim działaniu?
Czy moj Golf jest mocno zjedzony czy jednak jak na model z takimi problemami z rudą to jednak nie jest źle?
#283650
Marlon pisze:
07 paź 2020, 22:22

Co sądzicie o takim działaniu?
Czy moj Golf jest mocno zjedzony czy jednak jak na model z takimi problemami z rudą to jednak nie jest źle?
powiedziałbym że standard. W zasadzie wszystkie VAGi z tamtych lat mają ten problem.
Co do neutralizatora rdzy - nei znam bolla ale znajac ogólną jakość ich wyrobów to raczej trzymalbym się od tego z dala.
Na rpzyszłość radzę coś z tej trójki - fertan / loctite SF7505 / dinitrol rc800.
jednak niestety trzeba to ściągnąć i porzadnie zabezpieczyć przestrzeń pomiedzy blotnikiem a progiem - tam gdzie śruba
#283668
dokladnie. Tył progu i błotnik na styku ze zderzakiem
poza tym poszycie drzwi przednich od dołu , tam gdzie jest przykręcane do ramy drzwi (swoją drogą Adolf musial byc zdrowo sznapsem nawalony zeby cos takiego wymyslec), wnęki tylnych lamp w kombi, lampki osw rejestracji w kombi, mastyki maski silnika... to auto to kopalnia rdzy i jej poligon. Tak wysmiewane Astra G i Vectra C tak nie rdzeiwaly jak golf V. Ze o fiacie bravo z litosci nie wspomnę
#284535
Wnioskując po zdjęciach z tego forum dochodzę do wniosku, ze varianty (może kwestia tego ze mexico). Są jakoś lepiej zabezpieczone . Kilka postów wcześniej wstawiałem zdjęcia z „progów” i ten od pasażera był w sumie bez korozji, od kierowcy zaszedł rudym ale w sumie bez tragedii. Błotniki od wewnątrz czyste. Niedługo zajrzę na tył, z zewnątrz nie widać nic, ale zdejmę koło i nadkole i się okaże jak wyglada rant od wewnątrz i początek progu. Największa korozje miałem wokół tej jajowatej uszczelki równo na środku długości progu. W tym miejscu jak podlubalem to z 5mm blachy odeszło jak drewienko :)

Doły drzwi czyściutkie.
Martwi mnie jedynie rant tylnego prawego błotnika. Na 1/3 jego długości starł się lakier i przebija białe (podkład?) i jest rdzawy nalot ( na razie taki ze jak palcem przejadę to prawie schodzi do czysta). Golfy były lakierowane najpierw białym podkładem w fabryce czy to znak naprawy ? Miernik nic złego tu nie pokazuje.

Swoją droga - czy znacie jakaś pewna stronę internetowa na której można dorwać raport z historii auta z Niemiec ? Chętnie dla zaspokojenia ciekawości bym taki raport wykupił ale chciałbym mieć pewność ze będzie konkretny, a nie pokaże mi tylko rozlosowanych danych z vinu i ze miał jednego właściciela :D nurtuje mnie fakt ze kupiłem z przebiegiem 160tys 10 letniego diesla 1.9 :)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45