Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
#252089
Ostatnio składałem skodę fabie 2010r miedzy progiem a błotnikiem zero korozji ogólnie auto ani grama rdzy. Wiec troche poprawili te miejsca .Fabia salon pl przebieg real 190tys. ori lakier. Blachy za to jak papier :bad: , mocowania błotnika miękkie można jednym palcem "formować ". Lakier tez juz nie taki jak dawniej bo miękki . Jeden przejazd twardym padem + menzerna 500 i większość wycięta rys. Gdzie w golfie 5 lakier zdecydowanie twardszy.
#253264
vash6p pisze:
Chciałbym wymienić przedni prawy błotnik(rdza na wylot). Najrozsądniej chyba nie montować nowego zamiennika, wiec poszukałem i znalazłem kilka ładnych używanych okazów z demontażu.
jako że założony przez ciebie temat dotyczy rdzy błotników a temat taki na forum jest, połączyłem
#253279
Manios pisze:Jetta 2006r, 235tys.km, konserwacja z progu była cała i szczelna, ubytki ze zdjęcia zerwane przez warsztat.
Okazalo się że brakowało kilku gumowych zaślepek wzdłuż progu. Nigdy tego nie kontrolowałem. Woda i czas zrobiły swoje.
u mnie za to były praktycznie wszystkie te gumki dziurawe, jakiś czas temu zmieniałem (i faktycznie w niektórych miejscach palcem można było wyczuć wilgotny piasek w progu). ale chyba w twoim przypadku były jakieś oznaki rdzy na progach, że warsztat już zaczął działać ?
#257752
Te ogniska korozji pokazane na zdjęciach są dokładnie tam gdzie w progu są gumowe zaślepki które się rozsypują.
Proponuję zajrzeć w te miejsca i ewentualnie zabezpieczyć przed zimą. Gumowa zaślepka w ASO 2.60zł. U mnie w progach dwie pierwsze od strony osi napędowej były rozsypane.
#260328
Gdzieś w klapie bagażnika, Variant 2007, podcieka chyba woda i koroduje wewnątrz psując prawą lampkę oświetlenia tablicy, niewykluczone też, że przez to miewam problemy z otwarciem klapy wlewu paliwa (widuje w vcds short to ground). Co robić? Ściągać wiosną /latem poszycie i zaglądać? Którędy tam woda może iść? Uszczelką od wycieraczki?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

#260772
koledzy, chyba mam stan przedzawałowy.
Kilka dni temu kupiłem swojego gufera, 2007, kombi

Nienawidze rdzy ale dopiero teraz trafilem na ten temat.
Polazlem dziś na dół i zacząłem to wszystko oglądać.
Tył czysty, doły drzwi czyste, przednie błotniki też - korozji nie ma ani na rantach ani z boku.
Ale znalazlem kilka ognisk na progu - tzn na tej krawędzi pod którą podklada się podnośnik.
zacząłem to drapać - 3 ogniska na szerokość ok 2cm , dalej czysto.
Jedno większa - zdarlem trochę tej fabrycznej gumy i tak na szerokosc ok 5-6cm i podeszło trochę pod tę gumę (zaślepkę).
No i standardowo początek progów - ale niewiele.
Jestem załamany :wall: :wall:

Na szybko zabezpieczylem to fertanem ale na wiosnę musze z tym coś zrobić - dac do blacharza, niech to zdziera i robi póki sa progi

Zastanawia mnie brak rdzy na blotnikach - lakier oryginał. Czy możliwe ze niektore wersje nie miały tej cholernej gąbki ew były one dobrze dopasowane?
Wiem że się łudzę ale nie wiem co robić - jeszcze miękki dowód , nie wiem , pchac dalej??


kurde :(
#260776
Cimek pisze:
07 sty 2018, 19:52
@coderiese Smutna historia. O której gąbce mówisz? Tej wygłuszającej przy błotniku?
tej stabilizującej błotnik przedni. Ta która ma powodować korozję przednich błotników. Czyli twierdzisz że nie wwzyskie egzemplarze ją miały?

Cimek pisze:
07 sty 2018, 19:52
Co chcesz "pchać "? Skąd wiesz, że ori lakier?
lakier mierzony przez dwa mierniki - mój i w czasie kontroli przed kupnem w ASO VW.
#260777
To że miernik pokazuje grubość powłoki lakierniczej takiej jak "ori" nie oznacza że nie było ingerencji w ten element.
Miałem już okazję widzieć na własne oczy takie przypadki.
Zajrzyj jeszcze pod plastikowe nadkole przednich błotników i zobacz co dzieje się na łączeniu z progiem.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 45