Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
By rondell -  19 gru 2011, 11:31
 zachodniopomorskie
#57273
Witam

Znajomy pomalował mi pod mój kolor lakieru spoiler z GTI, jednak w trakcie malowania znalazło się na nim parę paprochów i tak już zostało. Można to w jakiś sposób prze polerować? Poprosił bym o jakiś łatwy w obsłudze tutorial? ;)
Awatar użytkownika
By krz_p -  19 gru 2011, 20:47
 wielkopolskie
#57341
obawiam się, że jedynym rozwiązaniem będzie zeszlifowanie lakieru
i ponowne malowanie
By dziii -  19 gru 2011, 20:49
 wielkopolskie
#57343
Wiesz co dobrze by było jak bys wrzucił jakies foto tych papruchów bo nie wszystko można spolerować... Prawidłowo powinien zrobić ci to ten co to malował bo to jak nie patrzeć do jego obowiązków należy....
By rondell -  19 gru 2011, 21:07
 zachodniopomorskie
#57349
Robił to za free, więc 'darowanemu koniu w zęby się nie patrzy' ;) Poskładałem go już w całość i tak na razie nie będę go montował. Nie chce mi się teraz, auto ciągle brudne, mokre (nie ma dnia, żeby stało cały czas w garażu hehe :P). Poczekam na wiosnę i tak będę wtedy montował kierunki w lusterka, listwy progowe GTI i spoiler. Do tego czasu może go sobie jakoś spoleruje? Wygląda to coś na wzór, jakby ktoś świeżo pomalowany element podziabał szpilką. Widać to tylko z bliska.
By Krajes -  19 gru 2011, 22:11
 podlaskie
#57360
Polerka może to poprawić lub też nie do końca w zależności od tego jakiej pasty użyjesz.Jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi.
By dziii -  19 gru 2011, 22:19
 wielkopolskie
#57363
zacznij trzeć papierkiem 2000 i zobacz co się zacznie dziać jeżeli wszystko będzie oki to zacznij polerkę ( uważaj żeby nie przetrzeć lakieru )
By rondell -  19 gru 2011, 22:22
 zachodniopomorskie
#57365
A w jaki sposób polerować? Jakąś pastę polecacie? Pewnie polerka mechaniczna by się przydała z regulacją obrotów?
By Szymek609 -  20 gru 2011, 5:13
 -------
#57385
Lecisz spoiler papierem 2000 na mokro. Musisz uważać by robić to delikatnie - Twoim zadaniem jest szlifowanie tylko warstwy lakieru bezbarwnego. Szczególnie uważać musisz na krawędziach. Po zmatowieniu tylko polerka mechaniczna z regulacją obrotów i to tego pasta Farecla (ręcznie raczej nie dasz rady doprowadzić lakieru do takiego błysku jak mechanicznie). Tutaj też musisz uważać by za mocno jej nie dociskać ani żeby nie była na zbyt wysokich obrotach po spalisz / przetrzesz lakier. Generalnie jeśli element nie był już polerowany przez lakiernika to powinno dać to dobry efekt gdyż nie da się polakierować elementu tak żeby nie siadł żaden paproch i dlatego po lakierowaniu elementy zawsze się poleruje.
By Krajes -  20 gru 2011, 10:46
 podlaskie
#57403
Uwierz mi że da się pomalować elemanty tak by nie było na nich jakiś skaz paprochów itp.
Co do polerowania to polecałbymci pasty 3M
By Szymek609 -  20 gru 2011, 21:54
 -------
#57458
Nie musisz mnie przekonywać bo ja dobrze o tym wiem. Tylko mało kto to potrafi. Nawet komora nie załatwi sprawy w 100%.
A dzisiejsze auta nawet z fabryki wyjeżdzają z paprochami na bezbarwnym. Przykład? Nowe Renault Kangoo każde jedne ma słupki oraz progi w paprochach.
By rondell -  20 gru 2011, 22:23
 zachodniopomorskie
#57463
Cóż dla mnie nie ma już na to reguły :) Dokładkę malował mi kolega, czysty amator, parę dni wcześniej kupił sobie pistolet. Malował w garażu. Dokładka pomalowana wręcz idealnie, bez zastrzeżeń. A spoiler malował mi lakiernik w komorze, u mnie w robocie :D
Różnica była jedna. Za spoiler kolega krzyknął ode mnie 150zł z moją farbą i lakierem. Lakiernik z roboty nic nie chciał za malowanie. Kazał dostarczyć sobie tylko farbę i lakier.
By Fler -  21 gru 2011, 20:11
 -------
#57566
i dlatego musisz lakierować ponownie. Jeśli mówisz o "dziurkach" w lakierze, to przyczyną może być złe rozcieńczenie lakieru, zła temperatura lakierowania, źle odtłuszczona powłoka, zła lepkość lakieru wg kubka forda. Pył i syfy na lakierze to jak się lakieruje w komorze ze starymi filtrami;) No chyba, że ktoś lakierował w stodole:P Do polerowania użyj manzerny, 4 nano albo 3m:) ps. Farby i lakieru?