Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
Awatar użytkownika
By palmitis -  08 mar 2018, 10:30
 śląskie
#262717
@Cimek Błędów poza poduszkami brak, ale to raczej nie ma wpływu na soczewki. Czujniki na komputerze nie pokazują żadnych błędów, można je jakoś sprawdzić ręcznie?
By gop_8 -  13 mar 2018, 17:05
 zachodniopomorskie
#262841
Tak jak kolega pisze: samo-poziomowanie powinno działać zawsze. Jest to aktywna funkcja, nawet na nierównościach drogi powinno być widać jak lampy pracują.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 mar 2018, 13:02
 pomorskie
#263009
palmitis pisze:
07 mar 2018, 23:16
Witam. Ostatnimi czasy coraz częściej kierowcy jadący z naprzeciwka migają mi swoimi drogowymi. Zaczyna mnie zastanawiać czy soczewke z bixenonem trzeba co jakis czas podregulować?
xenony tak jak inne reflektory wpierw trzeba wyregulować ręcznie
» Procedury diagnostyczne > Poziomowanie reflektorów Xenonowych
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:

Pojazd musi stać na równym podłożu
Hamulec ręczny musi być zwolniony
Zapłon musi być włączony
Światła wyłączone
Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

[Wybór]

[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[Idź!]

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

[Gotowe, powrót]
źródło http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=7
Awatar użytkownika
By cbool333 -  11 lut 2019, 22:27
 kujawsko-pomorskie
#271732
Trochę poprawię ponieważ napisałem mało przejrzyście. A więc najpierw kupiłem lampy od razu później tylko przejściówkę z 10 na 12 pin i tak jeździłem wszystko było ok. Dopiero po kilku dniach zdecydowałem się na samo poziomowanie fabryczne. Kupiłem używane czujniki przód i tył oraz wiązkę na alledrogo (która nie była idealnie dopasowana - mogłem zaczekać na wiązkę od krzycho byłoby trochę taniej i pewnie dokładniej). Niby wszystko teraz jest ok ponieważ wszystko przyjmuje:

Obrazek

a po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie pojawiają się błędy tylko w module świateł i sypie takimi błędami:
Obrazek

Ktoś ma jakiś pomysł? Kupiłem drugi moduł świateł i nadal to samo. Pierwszy moduł świateł jest z 2005 a drugi jest 2008 a ogólnie auto z 2004 roku. Przed kupnem lamp xenon wymieniłem moduł bordnetz aby mieć doświetlanie zakrętów i mam ten poprzedni bord może spróbuję wrócić do starego bordnetz i to pomoże aby tych błędów nie było?

Dodano po 1 dniu 23 godzinach 54 minutach 18 sekundach:
wcześniej było mówione:
gop_8 pisze:
25 lut 2014, 20:00
Mam pytanie. Robię zgodnie ze schematem z:
http://4.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/R ... -h/HID.jpg
Mam jednak inaczej - chodzi o pin 8 czujnika; prawą lampę oraz CECM (w tej kolejności podłączenie poniżej)
na schemacie jest 8 - 6 - A2
u mnie jest natomiast 6 (żółto-niebieski) - A3, ale 8 (biało-fioletowy) - A2, pytanie w który się należy wpiąć czy wpinać się w 6 -> A3, czy ważniejsze jest CECM i wpiąć się w A2, ale wtedy w lampie będzie 8 pin.

Będę wdzięczny, bo zgłupiałem...

może zamiast do a2 w bordnetz, pin 8 z modułu świateł powinien być wpięty w inne miejsce?
Awatar użytkownika
By cbool333 -  18 lut 2019, 21:29
 kujawsko-pomorskie
#271898
Zmieniłem bordnetz na ten który miałem fabrycznie czyli 1k0937049L zakodowałem pod xenon i nadal to samo. Więc do tej pory: wiązkę skrupulatnie sprawdziłem, podmieniłem moduł świateł i podmieniłem bordnetz. Jedyne co niezweryfikowane to lampy xenon lub czujniki na wahaczach lub jakaś niezgodność jest...?
Awatar użytkownika
By cbool333 -  08 mar 2019, 22:38
 kujawsko-pomorskie
#272392
Dexter23pl pisze:
22 lut 2019, 21:45
Może zasilanie ster xenon wpiete w znikający plus po stacyjce? Albo can nie tam co potrzeba podpięty
Dokładnie źle podpięte zasilanie, zamiast wpiąć się w bezpiecznik nr5 w którym znika prąd gdy stacyjka na off, to ja pod stały prąd się podłączyłem :laugh:
By Larry52 -  04 gru 2020, 22:54
 mazowieckie
#284315
To ja zadam pytanie z innej beczki, czy ktoś się orientuje gdzie dokupię element łączący czujnik z wahaczem? Bądź jaka ma długość?
Zakupiłem autko i niestety ma swoje jakieś defekty. :oczko:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8