Volkswagen Golf MK5

By jurek9491 -  01 mar 2015, 15:11
 kujawsko-pomorskie
#168411
Witam,

Jakieś dwa tygodnie temu zakupiłem VW Golf Mk5 1.9 TDi w wersji Goal. Po przeskanowaniu VCDSem wyskoczył błąd:
1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Torque: 60.0 Nm
Speed: 81.0 km/h
Load: 20.0 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001100
Mass Air / Rev.: 280.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 640.0 mg/str
Skasowałem go, jednak po przejechaniu 100km wyskoczył ponownie (kontrolka "check engine"). EGR został wyczyszczony, jednak to nie pomogło. Zrobiłem logi grupy 003 (to moje pierwsze logi, więc nie wiem czy czegoś nie sknociłem). Trochę mnie dziwi, że wartość "zasysanego" powietrza się praktycznie nie zmienia, niezależnie od otwarcia czy zamknięcia zaworu. To oznacza, że EGR do wymiany? Tutaj jest ten log: http://vaglog.pl/log_206357.html.

Przy okazji proszę o sprawdzenie także logów pompowtryskiwaczy:

http://vaglog.pl/log_206359.html
http://vaglog.pl/log_206358.html

Dodam, że przy puszczaniu pedału gazu, w grupie 018 zamiast pożądanej wartości 4.0 cały czas było praktycznie 128.0. To oznacza, że coś jest nie tak?
By jurek9491 -  02 mar 2015, 10:02
 kujawsko-pomorskie
#168505
unseen pisze:Witam , sprawdzałeś czy EGRa można poruszyć np śrubokrętem ? Bo z logu wynika że albo jest zablokowany w pozycji zamkniętej albo zaślepiony , pewnie od strony turbo bo jak by był od strony EGR to byś zauważył przy czyszczeniu . Co do pompek to bym poprawił tylko synchronizację walka reszty bym nie ruszał . Pozdrawiam
Witam, dzięki za odpowiedź.
EGR poruszał się normalnie. Widocznie tak jak mówisz, może być zaślepiony, gdyż już jak kupiłem auto, to był odłączony wężyk podciśnienia. Jak będę miał więcej czasu, to muszę to sprawdzić dokładnie.