Volkswagen Golf MK5

#187808
Witajcie,

Może zacznę od początku - jeszcze 2tyg temu wszystko było w jak najlepszym porządku, aż do felernego dnia w którym nie mogłem odpalić auta. Diagnozą był wytarty wałek rozrządu, panewki, hydropopychacze. Po poskładaniu przez mechanika silnika szczęśliwie wyjeżdzam i po chwili "notlauf", wróciłem posprawdzali wszystkie rury itp, zmienili jakiejś tam uszczelnienie w rurze do intercoolera i powiedzieli, że okej. No nie było okej, znów notlauf.

Nakierowałem ich swoim VCDS'em na błąd (po skasowaniu przy notlaufie wraca):

000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached

Posprawdzali wszystko, wymienili jakiś tam właśnie zawór regulacji ciśnienia za 200zł i miało być okej - nie było. Auto zabrałem i jak na razie jest u mnie, jedynie co to logi wykonałem, poniżej wklejam. W międzyczasie u nich podobno poczyścili dolot i EGR. Podczas remontu silnika wtryski dostały nowy zestaw naprawczy uszczelnień.

I teraz panowie prośba do Was, co to może być? Tak wiem, mam jechać do innego ogarniętego mechanika, ale postanowiłem najpierw z tą prośbą zwrócić się do Was, jako że sama wymiana wałka i reszty mnie wyjdzie około 3-4tyś...

DYNAMICZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_227578.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_227576.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_227573.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_227568.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_227561.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_227562.html
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_227564.html

STATYCZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_227577.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_227574.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_227555.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_227556.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_227557.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_227572.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_227566.html
W grupie 004 wywalało błąd.
#187815
Z tego co widzę masz problemy z podciśnieniem, zauważ, że 11BS N75 nie pracuje 0%-100% tylko 9-90

11 dynamiczna wskazuje na niedoładowanie a nie przeładowanie.

błąd 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached " wskazuje na nieosiągnięcie zamierzonego ciśnienia doładowania, więc może jest gdzieś nieszczelność, może blok zaworów sterujących wadliwy /choć rzadko się to zdarza

Badałbym podciśnienie.
#187848
Tak jak kolega pisze niedoładowanie, z logow wynika ze gruszka nie jest podciągana - uszkodzony wężyk, odpięty, zle założony, uszkodzony n75 lub brak podciśnienia z vacum lub uszkodzona gruszka. Zrób tak podaj do gruszki bezpośrednio podciśnienie z rozgałęźnika z vacum na nowym wężyku pomijając zawory i zrób 011 dynamicznie ale tylko do 3 tys Obr. Wyeliminujemy wtedy turbinę i gruszkę czy jest winna temu. Więcej nie kręć bo ciśnienie będzie przekracza 1,5 bara jak turbawka i gruszka ok.
#187869
Dzięki wielkie panowie za tak konkretne odpowiedzi i porady! Pomyślimy, posprawdzamy - dam znać co i jak tylko nie wiem czy się wyrobie bo w niedziele wyjeżdżam na wakacje..

A co z korekcjami pompki na 4 cylindrze? jako tako jeszcze się łapie w przedział [-1,5 = 1,5] ale jest dość wysoka. Pod koniec marca robiłem sobie logi statyczne i tak to wyglądało (przejechane może od tamtego czasu z 2-3tyś km) http://vaglog.pl/log_210730.html
#187872
kskej pisze:Dzięki wielkie panowie za tak konkretne odpowiedzi i porady! Pomyślimy, posprawdzamy - dam znać co i jak tylko nie wiem czy się wyrobie bo w niedziele wyjeżdżam na wakacje..

A co z korekcjami pompki na 4 cylindrze? jako tako jeszcze się łapie w przedział [-1,5 = 1,5] ale jest dość wysoka. Pod koniec marca robiłem sobie logi statyczne i tak to wyglądało (przejechane może od tamtego czasu z 2-3tyś km) http://vaglog.pl/log_210730.html
Po co wymieniales uszczelki pompek? Czasami jak zle ulozo sie uszczelki lub ktos zle ustawi pompki korekcje idą w gore, na razie w normie jak nie przekraczają 2.0.
#187910
kskej pisze:wlasnie mi mechanik dzwonil z cena za wymiane walka i reszty. Cena za czesci mnie nie dziwi - 2200zl, zas za robocizne zazyczyl sobie 1400zl. Czy aby troche nie przesadzil? ;>
Nie wiem jakiej reszty, ale Walek z popychaczami wzmacnianymi plus panewki, simering kosztuje od 1100 do 1300zl ( zamiennik najdrozszy, ori sam walek to 2500zl wiec ori Ci nie zalozyl )za komplet, robocizna wg mnie max 400zł., chyba ze cos Ci jeszcze robił.jezeli razem z uszcelkami pompek to więcej niż 2000- 2300 z robocizna nie powinno kosztować.
#188389
Dzięki wielkie za wskazówki, problem rozwiązany - okazało się, że sztanga stoi w bezruchu (sprawdzana na postoju przy przegazowaniu), jakoś ją tam mechanik rozruszał (niechciał mi powiedzieć co zrobił i jak to rozwiązał) i teraz jest wszystko tak jak było kiedyś. Jak wrócę z wakacji to zrobię jeszcze raz logi i zobaczymy w jakiej kondycji jest wszystko.
#188471
kskej pisze:Dzięki wielkie za wskazówki, problem rozwiązany - okazało się, że sztanga stoi w bezruchu (sprawdzana na postoju przy przegazowaniu), jakoś ją tam mechanik rozruszał (niechciał mi powiedzieć co zrobił i jak to rozwiązał) i teraz jest wszystko tak jak było kiedyś. Jak wrócę z wakacji to zrobię jeszcze raz logi i zobaczymy w jakiej kondycji jest wszystko.
Pewnie czegos nie podłączył z podciśnienia a teraz ściemnia :P
#190298
Spotkał się ktoś kiedyś z 2 rodzajami wałków rozrządu do BLS z DPF i bez DPF? Gdzieś to wyczytałem, ale nie mogę teraz znaleźć ponownie. Do czego zmierzam, podobno przez wałki nie przeznaczone do DPF nie da się go wypalić. A od paru dni męczy mnie kontrolka ostrzegająca z błędem:

001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
P0473 - 000 - Signal too High

Po lekturze wynika, że to czujnik do wymiany. Tyle, że w wielu przypadkach wymiana czujnika na nowy nie pomogła. Aktualnie uwaliłem swój kabel i jedynie co to mogę sprawdzać błędy. Do piątku myślę będę miał nowy to wrzucę logi z 068, 070 i 075.

Reasumując - ma ktoś jakąś wiedzę o dwóch typach wałka do BLS?
#190301
kskej pisze:Spotkał się ktoś kiedyś z 2 rodzajami wałków rozrządu do BLS z DPF i bez DPF? Gdzieś to wyczytałem, ale nie mogę teraz znaleźć ponownie. Do czego zmierzam, podobno przez wałki nie przeznaczone do DPF nie da się go wypalić. A od paru dni męczy mnie kontrolka ostrzegająca z błędem:

001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
P0473 - 000 - Signal too High

Po lekturze wynika, że to czujnik do wymiany. Tyle, że w wielu przypadkach wymiana czujnika na nowy nie pomogła. Aktualnie uwaliłem swój kabel i jedynie co to mogę sprawdzać błędy. Do piątku myślę będę miał nowy to wrzucę logi z 068, 070 i 075.

Reasumując - ma ktoś jakąś wiedzę o dwóch typach wałka do BLS?
Do bls jest jeden wałek tylko do bls, pasuje tez inny wałek z 1.9 PD ( mechanicy je mylą ) ale dpf się wtedy nie wypala.